Hallo,
Ik heb sinds een paar weken volgende setup:
Telenet Homegateway
-> paar clients en wifi
-> apart netwerk via extra Router -> Lan netwerk met 1 server en 2 desktop clients
de router heeft een vast ip in de telenet range: 192.168.0.50 en beheert een interne range voor de server en de 2 pc's 192.168.5.X
Ik stel portforwarding in op de router om via Remote desktop op zowel de server als de desktop pc's te kunnen. Alles werkt
na 2 dagen werkt het niet meer. Wan ip van Telenet is ongewijzigd dus daar ligt het probleem niet aan.
Door een simpele reset (uit de stroom halen, 30 seconden wachten terug insteken) van de telenet modem werkt alles weer. Voor 1 a 2 dagen en dan weer hetzelfde probleem.
Enig idéé wat er kan mis zijn?
Als het probleem zich voordoet heb ik al geprobeerd om via "mijn telenet" een paar aanpassingen te doen in de modem instellingen om te zien of hij dan op een of andere manier zijn firewall rules herlaad of aanpast en het dan zichzelf oplost maar enkel een reset biedt een oplossing momenteel.
Portforwarding HGW werkt na 2 dagen niet meer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
waarom 2 routers achter elkaar willen gebruiken, gaat er bij mij niet in, het word er ook alleen maar trager van, en andere miserie.
heb je een eigen router ruil dan de HGW om voor een modem-only.
wat nog handiger zou zijn indien in mijn telenet een mogelijkheid zou bestaan om de router functie uit te zetten.
in de config file van modem-only staat ook de router functie uit. dus technisch best mogelijk.
heb je een eigen router ruil dan de HGW om voor een modem-only.
wat nog handiger zou zijn indien in mijn telenet een mogelijkheid zou bestaan om de router functie uit te zetten.
in de config file van modem-only staat ook de router functie uit. dus technisch best mogelijk.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
bolleke64 : ik begrijp het ook niet goed, maar soit, het is nu eenmaal zo.
Feit is dat Telenet eerst maar moet zorgen dat de portforward werkt. Want dat is de oorzaak van het probleem/ongemak...
Feit is dat Telenet eerst maar moet zorgen dat de portforward werkt. Want dat is de oorzaak van het probleem/ongemak...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Gelieve u te beperken tot het aanbrengen van een mogelijke oplossingbolleke64 schreef:heb je een eigen router ruil dan de HGW om voor een modem-only.
De discussie HGW versus modem-only hebben wie hier al uitvoerig gehad, daar zijn aparte topics voor.
Terechte vraag is natuurlijk waarom je perse een eigen router wil, om 2 PC's + 1 server aan te sluiten.vgeers schreef:Telenet Homegateway
-> paar clients en wifi
-> apart netwerk via extra Router -> Lan netwerk met 1 server en 2 desktop clients
Wellicht is een betere oplossing om deze direct aan de HGW aan te sluiten, of je router in te stellen als switch.
Je zou ook eens kunnen proberen om het (WAN) IP van je router (via mijn Telenet) in DMZ te zetten
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Modbreak:
off topic
off topic
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Modbreak:
off topic
off topic
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Als je je eigen router in dmz steekt, moet je dan nog forwarding toepassen? Dan zouden alle inkomende ongesolliciteerde packetjes (die dus geen entry in de routing table hebben) automatisch naar je eigen router moeten gestuurd worden. Van daaruit kan je dan fatsoenlijk routen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik dacht dat je ook in een TN DMZ nog steeds moest forwarden... vraag me niet wat het nut dan is van die DMZ.
-
- userbase crew
Je bent naar het schijnt al effe afwezig van het forum, dus beleefdheid gebiedt me te vertellen dat er de voorbije jaren zoveel discussie is geweest inzake modemonly vs hgw, dat het topic enkel nog in zijn desbetreffende thread toegelaten wordt.
Je kan dat topic vinden onder het telenet internet forum. Omdat anders elk topic ivm router settings ontaardt in een modem vs hgw discussie
[
Je kan dat topic vinden onder het telenet internet forum. Omdat anders elk topic ivm router settings ontaardt in een modem vs hgw discussie

[

-
- Pro Member
1 HET WAS NIET OFF TOPIC.
Welk belang hebben de moderators door de H.. te blijven promoten terwijl steeds meer mensen daar problemen mee hebben..
toen de mensen alleen nog maar paar pc hadden was dat prima.
nu hebben mensen al interactieve TVs tablets smartphones pc's laptops, en nog veel meer, willen van buitenshuis in hun netwerk, dus de .G. word steeds meer een struikelblok.
Intergratie van mulimedia is juist mijn vak hier in het zuiden. Zie dus ook dat mijn klanten graag VPN met thuis (belgie nederland) willen.
ik durf het woord al niet mer gebruiken want dat word weer als off topic gezien.
dus zoals de topic starter vraagt hier de oplossing, weg met die hgw haal een modem only in huis en proleem is opgelost.
Welk belang hebben de moderators door de H.. te blijven promoten terwijl steeds meer mensen daar problemen mee hebben..
toen de mensen alleen nog maar paar pc hadden was dat prima.
nu hebben mensen al interactieve TVs tablets smartphones pc's laptops, en nog veel meer, willen van buitenshuis in hun netwerk, dus de .G. word steeds meer een struikelblok.
Intergratie van mulimedia is juist mijn vak hier in het zuiden. Zie dus ook dat mijn klanten graag VPN met thuis (belgie nederland) willen.
ik durf het woord al niet mer gebruiken want dat word weer als off topic gezien.
dus zoals de topic starter vraagt hier de oplossing, weg met die hgw haal een modem only in huis en proleem is opgelost.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Dat vraag ik me ook af...bolleke64 schreef:Welk belang hebben de moderators door de H.. te blijven promoten terwijl steeds meer mensen daar problemen mee hebben..
-
- Pro Member
r 2504
met dmz mode blijf je nog steeds een ddns probleen houden door dubbele nat. als je VPN wil gaan kom je in de miseri
met dmz mode blijf je nog steeds een ddns probleen houden door dubbele nat. als je VPN wil gaan kom je in de miseri
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
DDNS heeft niets mat dubbele NAT te maken... dat het niet werkt is puur een implementatie probleem van je DDNS oplossing !bolleke64 schreef:met dmz mode blijf je nog steeds een ddns probleen houden door dubbele nat
Dat hangt af van de VPN oplossing die je kiest... PPTP mag in princiepe geen probleem zijn, terwijl dat bij andere protocols wel zo kan zijn.bolleke64 schreef:als je VPN wil gaan kom je in de miseri
-
- userbase crew
Dat van die slechte implementatie klopt gedeeltelijk, maar punt blijft dat het de dubbele NAT is die het probleem hier vormt. Een router mag toch verwachten dat ie op zijn WAN poort een publiek IP krijgt als ie een DDNS link wil uitvoeren. Ik vind dat geen ongewone verwachting, aangezien dubbele NAT eigenlijk "not done" is.
En VPN kan maar niet alles, again, dubbele NAT.
Dit houdt echter geen oplossing voor het probleem van de OP in.
Als het niet lukt met het in de DMZ gooien van zijn eigen router (en desnoods de nodige port forwarding naar die router), dan lijkt me de enige oplossing voor de OP dat hij overweegt om inderdaad een modem-only te steken. Omdat dat hier zijn probleem zeker zou oplossen.
[
En VPN kan maar niet alles, again, dubbele NAT.
Dit houdt echter geen oplossing voor het probleem van de OP in.
Als het niet lukt met het in de DMZ gooien van zijn eigen router (en desnoods de nodige port forwarding naar die router), dan lijkt me de enige oplossing voor de OP dat hij overweegt om inderdaad een modem-only te steken. Omdat dat hier zijn probleem zeker zou oplossen.
[

-
- Pro Member
hoe wekt DDNS. blijkbaar is dit niet duidelijk.
je hebt een account bij een ddns server.
daar koppel je een hostnaam.dns.org aan je account.
dat account geef je in in je router.
iedere keer als de router een andere wan krijgt op opstart geeft de router DDNS functie dit door aan de DDNS server.
op deze wijze heb je een virtuele vaste IP adres niet in cijfers maar in hostnaam, bij gebruik van de hostnaam zal de DDNS server replyen met het laatst geupdate ip adres
(door de router gegeven), is dit een 192.x.x.x adres
dan zal het nooit tot bij jouw komen want het is een lokaal adres.
dus het replyed IP adres van de DDNS server MOET hetzelfde zijn als het wan IP adres van de HGW, niet van de router die erachter hangt, poortforwarding DMZ is niet van toepassing want het komt niet eens tot aan de HGW, laat staan verder. DDNS functie in HGW niet beschikbaar.
Dit zo simpel mogelijk uitgelegd.
Dus weg met die HGW helaas voor de moderators dit is wat ik steeds probeer uit te leggen en wat willens en wetens er niet in wil, waarom is mij nog steeds onduidelijk (orders van telenet misschien)
je hebt een account bij een ddns server.
daar koppel je een hostnaam.dns.org aan je account.

dat account geef je in in je router.
iedere keer als de router een andere wan krijgt op opstart geeft de router DDNS functie dit door aan de DDNS server.

op deze wijze heb je een virtuele vaste IP adres niet in cijfers maar in hostnaam, bij gebruik van de hostnaam zal de DDNS server replyen met het laatst geupdate ip adres

dus het replyed IP adres van de DDNS server MOET hetzelfde zijn als het wan IP adres van de HGW, niet van de router die erachter hangt, poortforwarding DMZ is niet van toepassing want het komt niet eens tot aan de HGW, laat staan verder. DDNS functie in HGW niet beschikbaar.
Dit zo simpel mogelijk uitgelegd.

Dus weg met die HGW helaas voor de moderators dit is wat ik steeds probeer uit te leggen en wat willens en wetens er niet in wil, waarom is mij nog steeds onduidelijk (orders van telenet misschien)
-
- Elite Poster
Maar je reikt geen oplossing aan ...bolleke64 schreef:Dit zo simpel mogelijk uitgelegd.
Zie dit bericht waar er meer dan één oplossing aangereikt wordt in zake DDNS.
Eleganter zou zijn dat de Telenet HGW ook DDNS ondersteunt.
Helaas is (ook) dit niet het geval.
-
- Pro Member
Ik bied juist hele goede geargumenteerde oplossing, maar willens en wetens met paarde middelen blijven komen.
oplossing dus:
ook hier weer: weg met HGW en modemonly das de oplossing, dan krijgt de router een publiek wan adres en ddns kun je instellen en alles is naar wenst
oplossing dus:
ook hier weer: weg met HGW en modemonly das de oplossing, dan krijgt de router een publiek wan adres en ddns kun je instellen en alles is naar wenst
Laatst gewijzigd door bolleke64 19 aug 2014, 19:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Of het DE oplossing of EEN oplossing is betreffende DDNS: dat oordeel laat ik over aan de lezer. 
De portforwarding die niet meer werkt: dat is allicht een Telenet HGW probleem.
En daar kan een "modem-only" (+ fatsoenlijke router) wel degelijk een oplossing bieden met beduidende meerwaarde.

De portforwarding die niet meer werkt: dat is allicht een Telenet HGW probleem.
En daar kan een "modem-only" (+ fatsoenlijke router) wel degelijk een oplossing bieden met beduidende meerwaarde.