Buster schreef:maar dan hoef je maar een andere abonnementsformule te kiezen
Is wel grappig hoe ge dieje limiet zit te verdedigen
Ik vind het eerder grappig hoe alleman hier alle mogelijke en onmogelijke argumenten aanhaalt om toch maar zoveel mogelijk te krijgen, tegen een zo laag mogelijke prijs. Elk product, en elke dienst heeft zijn prijs. Als je intekent op een abonnement voor thuisgebruik, nee daar hoort het opzetten van servers niet bij.
Maar ik ben dan ook wel van mening dat er meer verschillende varianten van abonnementsformules moeten zijn, zodat meer mensen zich een product naar hun behoeften kunnen aanschaffen, echter tegen een correcte prijs.
Voorts is het wel zo dat een groot deel van de mensen geen flauw benul hebben van hoe veilig, of eerder hoe onveilig, hun PC/netwerkje wel is.
Poortblokades helpen dan al wel eens om de andere internetgebruikers te beschermen. Het schoolvoorbeeld bij uitstek is de verplichte smtp relay bij telenet, in tegenstelling skynet. Resultaat is dat er enorm veel virussen vanaf skynet pc's de wereld rondgestuurd worden.
Aangezien ook webservers enorm gevoelig zijn voor securityissues, dan ben ik al blij dat ook die poorten bij telenet afgesloten zijn.