Kun je een nr overdragen dat nog niet geactiveerd/geregistreerd is ?
Maw je vraagt een simkaart bij provider x, doet er niets mee (zelfs niet registreren) en vraagt dan een een simkaart aan met nummerbehoud bij MV.
MV nummeroverdracht
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Als je zeker weet bij welke provider je nummer nog actief is en zeker weet welke sim het is vermoed ik van wel? Op 1299.be kan je zien bij welke provider het nummer actief is.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nee. Die simkaart+nummer die erop staat moet eerst actief zijn. Je kan niet overdragen wat niet actief is.silencer schreef:Kun je een nr overdragen nog niet geactiveerd/geregistreerd is ?
Maw je vraagt een simkaart bij provider x, doet er niets mee (zelfs niet registreren) en vraagt dan een een simkaart aan met nummerbehoud bij mv.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ja maar dat nummer is wel nog 'ergens' actief he 
[
Post made via mobile device ]

[

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Er moet altijd minimum één uitgaande (!) oproep of SMS geweest zijn.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Een nummer dat je wilt overdragen moet in élk geval "ergens" actief zijn op het netwerk.
Het ligt er dus aan hoe 'actief' die simkaart bij die bepaalde operator is op dat netwerk.
Het ligt er dus aan hoe 'actief' die simkaart bij die bepaalde operator is op dat netwerk.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Een nummer dat bvb pas geactiveerd is (bvb nieuw abonnement) maar waar nog geen gesprek mee is gevoerd (uitgaand) kan je bvb niet overdragen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Toch niet in mijn ervaring. Een Mobistar herlaadkaart sim (dolfijn of hoe ze dat noemen) al verscheidene keren omgezet naar MV zonder problemen. Bespaart de 15 euro voor een nieuw nummer bij MV.krisken schreef:Er moet altijd minimum één uitgaande (!) oproep of SMS geweest zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6875
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
MV vraagt om met je "actieve" nr de overdracht in te zetten. Niettemin hebben zij ook een oplossing om dit te doen middels een ondertekend faxbericht...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
Ja dat gaat, zo vele mobistar (gratis) kaartjes over gezet naar MVsilencer schreef:Kun je een nr overdragen nog niet geactiveerd/geregistreerd is ?
Maw je vraagt een simkaart bij provider x, doet er niets mee (zelfs niet registreren) en vraagt dan een een simkaart aan met nummerbehoud bij mv.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Ook in dat geval zal de simkaart nog steeds ergens actief moeten zijn. Een nummeroverdracht houdt meer in dan simpelweg van provider switchen.wied schreef:MV vraagt om met je "actieve" nr de overdracht in te zetten. Niettemin hebben zij ook een oplossing om dit te doen middels een ondertekend faxbericht...
Als de simkaart niet actief is, en er een een schriftelijke goedkeuring naar Mobile Vikings gestuurd wordt, zal ook daar bij de overdracht de foutmelding 'not active' verschijnen bij de overdracht.
Zoals ik eerder zei: Het hangt er puur van af hoe actief de simkaart werkelijk is bij de ene provider.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
AndRo555 schreef: Een Mobistar herlaadkaart sim (dolfijn of hoe ze dat noemen) al verscheidene keren omgezet naar MV zonder problemen.
Mij MV moet je toch een sms sturen, vanaf het vroegere netwerk, dus met je (over te zetten) mobistar SIM, en met je (over te dragen) nummer? Hoe doe je dat dan als de SIM kaart nog niet geactiveerd is?Tim.Bracquez schreef:Ja dat gaat, zo vele mobistar (gratis) kaartjes over gezet naar MV
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Sommige operatoren staan geen sms'en toe naar verkorte nummbers (wat MV gebruikt voor de activatie). In dat geval kan de persoon een mail sturen met daarin de welkomsbrief. Die gehandtekend met 'akkoord voor nummeroverdracht' is ook voldoende om de overdracht op te laten starten door hen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Nu gaat het in elk geval niet meerTim.Bracquez schreef:Ja dat gaat, zo vele mobistar (gratis) kaartjes over gezet naar MVsilencer schreef:Kun je een nr overdragen nog niet geactiveerd/geregistreerd is ?
Maw je vraagt een simkaart bij provider x, doet er niets mee (zelfs niet registreren) en vraagt dan een een simkaart aan met nummerbehoud bij mv.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Gewoon de SMS gestuurd. Dat werkt gewoon. En zolang Mobistar gratis sims met nummers aanbiedt, waar dit kan, zal dit blijven gebeuren.philippe_d schreef:AndRo555 schreef: Een Mobistar herlaadkaart sim (dolfijn of hoe ze dat noemen) al verscheidene keren omgezet naar MV zonder problemen.Mij MV moet je toch een sms sturen, vanaf het vroegere netwerk, dus met je (over te zetten) mobistar SIM, en met je (over te dragen) nummer? Hoe doe je dat dan als de SIM kaart nog niet geactiveerd is?Tim.Bracquez schreef:Ja dat gaat, zo vele mobistar (gratis) kaartjes over gezet naar MV
Laatst gewijzigd door AndRo555 14 aug 2014, 17:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Nu spreek je toch jezelf tegen?AndRo555 schreef: Gewwon de SMS gestuurd. Dat werkt gewoon. En zolang Mobistar gratis sims met nummers aanbiedt, waar dit kan, zal dit blijven gebeuren.
- krisken heeft dus gelijk: er moet tenminste één sms verstuurd zijn. Je zegt nu zelf dat je een sms stuurde. Daarna kan de overdracht gebeuren.
- de orginele vraag was of je een nummer kan overdragen dat nog NIET geregisteerd is?
Antwoord = neen.
De SIM kaart die jij bedoelt (Mobistar gratis sims met nummers) heeft dus WEL al een nummer geregistreerd.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Jep, krisken heeft inderdaad gelijk. Ik dacht dat men bedoelde als "actieve lijn" dat er oproepen/sms geweest waren die geen relatie hadden tot de nummeroverdracht, wat die SMS wel heeft.philippe_d schreef:Nu spreek je toch jezelf tegen?AndRo555 schreef: Gewwon de SMS gestuurd. Dat werkt gewoon. En zolang Mobistar gratis sims met nummers aanbiedt, waar dit kan, zal dit blijven gebeuren.
- krisken heeft dus gelijk: er moet tenminste één sms verstuurd zijn. Je zegt nu zelf dat je een sms stuurde. Daarna kan de overdracht gebeuren.
- de orginele vraag was of je een nummer kan overdragen dat nog NIET geregisteerd is?
Antwoord = neen.
De SIM kaart die jij bedoelt (Mobistar gratis sims met nummers) heeft dus WEL al een nummer geregistreerd.
De originele vraag is dus wel beantwoord. (in de visie van TS die de overdrachtsms niet ziet als een activatie van de lijn)Maw je vraagt een simkaart bij provider x, doet er niets mee (zelfs niet registreren) en vraagt dan een een simkaart aan met nummerbehoud bij mv.
TL;DR het is maar hoe je een "actieve" lijn definieert / hoe de providers dat definieren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4060
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Lukt hier toch niet, kan het sms'je niet verzenden via de Mobistar Simkaart. Sms ontvangen is geen probleem.Tim.Bracquez schreef:Ja dat gaat, zo vele mobistar (gratis) kaartjes over gezet naar MVsilencer schreef:Kun je een nr overdragen nog niet geactiveerd/geregistreerd is ?
Maw je vraagt een simkaart bij provider x, doet er niets mee (zelfs niet registreren) en vraagt dan een een simkaart aan met nummerbehoud bij mv.