Er zijn duizenden hosters, de ene al wat beter dan de andere dus daarom zoek ik persoonlijke ervaringen om de goede keuze te maken
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sent from my HP ProBook 650 G1 using Tapatalk
SEO maakt niet uit, het is trouwens een fabeltje dat google kijkt naar je IP voor SEOkode schreef:Ik heb niets tegen transip of andere nederlandse/buitenlandse providers hoor. Maar ik blijf toch liever in eigen land om verschillende (mogelijk allen paranoia, muggenzifterij) redenen:
- Als je ineens een website erbij pakt kan dit een impact hebben voor SEO gezien het IP meestal ook in dat ander land is (hier niet van toepassing)
- Idem voor ip nameservers (bv extra latency, hoewel NL geen probleem gaat zijn)
- steun je eigen economie,...
- Moest er iets in de toekomst veranderen is het soms praktischer om een partij dicht in de buurt te hebben? (extra diensten afnemen zoals bv colocatie of iets dergelijks)
- Zelfde rechtsysteem
Al deze redenen zijn te verwaarlozen omdat ze bv onbelangerijk of niet van toepassing zijn, maar kan nooit geen kwaad om er eens over na te denken.
Allemaal zeker... waarom zou je registrar hetzelfde bedrijf moeten zijn als je hoster ?ITnetadmin schreef:Maar welke hoster biedt hosting aan zonder domeinen? Da's de hamvraag.