Ervaringen met domein hosters

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Momenteel had ik enkele domeinnamen bij Combell (domain only) en bij Antagonist (hosting + domain). Doordat ik voor hosting mij verplaatst heb naar Azure en Combell tegenover de promoprijs die ik vorig jaar kreeg nogal sterk gestegen is ben ik op zoek naar een nieuw adres om mijn domeinnamen onder te brengen. Geen webruimte nodig.
Er zijn duizenden hosters, de ene al wat beter dan de andere dus daarom zoek ik persoonlijke ervaringen om de goede keuze te maken :).

Sent from my HP ProBook 650 G1 using Tapatalk
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor plaatsen van domeinnamen super tevreden bij Versio. Nooit last van gehad. Wel problemen met hosting, maar niet met domeinnamen.
Hosting+domein tevreden bij Neostrada.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

De vraag is wat je precies wil... Wil je echt alleen de domeinnamen (dus geen dns beheer of hosting), of ook dns beheer bij de partij waar je de domeinnamen hebt, dus losstaand van je hosting, enz enz...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Zelf content geweest van Gandi.
ooh. shiny.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn domeinnamen zitten allen bij transip.be en mijndomein.be
Beiden bieden goede prijzen aan en een panel waar je alles in kan regelen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alles staat sinds enkele jaren bij Transip.

Vroeger gebruikte ik een firma uit de buurt van Brugge (weet hun naam al niet meer) welke ook prima service leverde maar gewoon 4x zo duur was.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Momenteel hosting bij Neostrada en tevreden van.
Ik ben stilaan aan het uitkijken naar VPS.
Iemand ervaring met de cloud servers van Neostrada? Is dat een synoniem voor VPS of zijn er verschillen?
kode
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb altijd de voorkeur om domeinnamen in eigen land te kopen. Persoonlijk zit ik bij linuxsystems.be waar ik altijd al tevreden van ben geweest.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

kode : transip.be is van originele een NL firma, maar je kan gewoon betalen met bancontact, visa etc. Vrij grote en betrouwbare partij.

Telefonie = EDPnet + OVH
kode
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb niets tegen transip of andere nederlandse/buitenlandse providers hoor. Maar ik blijf toch liever in eigen land om verschillende (mogelijk allen paranoia, muggenzifterij) redenen:
- Als je ineens een website erbij pakt kan dit een impact hebben voor SEO gezien het IP meestal ook in dat ander land is (hier niet van toepassing)
- Idem voor ip nameservers (bv extra latency, hoewel NL geen probleem gaat zijn)
- steun je eigen economie,...
- Moest er iets in de toekomst veranderen is het soms praktischer om een partij dicht in de buurt te hebben? (extra diensten afnemen zoals bv colocatie of iets dergelijks)
- Zelfde rechtsysteem

Al deze redenen zijn te verwaarlozen omdat ze bv onbelangerijk of niet van toepassing zijn, maar kan nooit geen kwaad om er eens over na te denken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Versio en transip zijn momenteel de beste kanshebbers qua prijs, waarschijnlijk zal het transip worden omdat zij zo te zien wat meer soorten hebben (handig als ik later nog een domein met andere extensie er bij neem) :) bedankt voor de tips. Iemand een idee hoe lang een verhuis ongeveer duurt? (Ik heb nog wel een goede 40 dagen tijd maar dan weet ik hoeveel haast ik er achter moet steken :) ) Eerste keer dat ik een domein verplaats.

@Kode
Dat klopt, maar de hosting gebeurt extern dus het is puur om enkele domeinnamen te parkeren en in de toekomst nieuwe toe te voegen :) + de prijzen bij Belgische bedrijven zijn jammer genoeg vaak 2 a 3 keer zo duur jammer genoeg (15 euro tegenover 5 euro).

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Domeinnaam verhuizen kan makkelijk binnen de 24u :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

kode schreef:Ik heb niets tegen transip of andere nederlandse/buitenlandse providers hoor. Maar ik blijf toch liever in eigen land om verschillende (mogelijk allen paranoia, muggenzifterij) redenen:
- Als je ineens een website erbij pakt kan dit een impact hebben voor SEO gezien het IP meestal ook in dat ander land is (hier niet van toepassing)
- Idem voor ip nameservers (bv extra latency, hoewel NL geen probleem gaat zijn)
- steun je eigen economie,...
- Moest er iets in de toekomst veranderen is het soms praktischer om een partij dicht in de buurt te hebben? (extra diensten afnemen zoals bv colocatie of iets dergelijks)
- Zelfde rechtsysteem

Al deze redenen zijn te verwaarlozen omdat ze bv onbelangerijk of niet van toepassing zijn, maar kan nooit geen kwaad om er eens over na te denken.
SEO maakt niet uit, het is trouwens een fabeltje dat google kijkt naar je IP voor SEO
Op gebied van nameservers moet je letten op alles (minimum 2 verschillende locaties, 2 verschillende netwerken, 2 verschillende datacentra, 2x verschillende DNS software, zorgen dat je nameservers niet op hetzelfde domein draaien, ...)
Steun je economie is een leuk iets, maar hoeveel bedrijven zijn al naar het buitenland gegaan voor werknemers te zoeken? Steunen zij ons?
Partij dicht in de buurt voor colo kan ik begrijpen, maar waarom zou je geen andere partij kiezen daarvoor?
Europees recht = zelfde rechtsysteem :)

Telefonie = EDPnet + OVH
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb domeinen zonder hosting bij nomeo staan; die zijn iirc Belgisch, en ni te duur. En (hoewel ik ze nog niet in gebruik heb) ik meen me te herinneren dat ze dns controle aanbieden.

Ben ook nog aant zoeken achter een goeie hoster (met wat hdd volume) om hosting van deze te doen. Mogelijk zelfs de sitehosting apart van de mailhosting, afhankelijk van de aangeboden opties. Maar welke hoster biedt hosting aan zonder domeinen? Da's de hamvraag.

En pas maar op met dat "zelfde rechtensysteem". Europees recht moet vertaald worden naar nationale wetgeving, en daar bestaat nogal wat vrij spel in. Kijk bv maar ns naar de verschillen tussen garantieregeling in Belgie en Nederland; telkenmale een discussiepunt als er bij ibood iets leuks aangeboden wordt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Maar welke hoster biedt hosting aan zonder domeinen? Da's de hamvraag.
Allemaal zeker... waarom zou je registrar hetzelfde bedrijf moeten zijn als je hoster ?

Wat hostings soms wel verlangen is dat je hun nameservers gebruikt maar da's iets anders.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nee, maar ze moeten het wel aanbieden. En aangezien er velen prijs incl domein zijn...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Vaak bieden ze een gratis domein aan (eigenlijk een subdomein van hen dat je dan hebt). Ik zet alle hosting naar Azure op termijn, daar bieden ze geen domein namen aan dus heb ik sowieso een externe partij hier voor nodig :).

Bedankt voor alle aanbevelingen alvast, ik ga er eens een lang weekend over nadenken :) Nomeo is van prijs ook wel interessant inderdaad
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”