FM radio via de kabel

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik vraag me af of Telenet eigenlijk nog FM radio zenders verdeelt, volgens de tariefplan van Telenet zou dat niet meer zo er staat namelijk aantal FM zenders = 0, dus ik moet hier dus cocluderen dat er geen FM zenders worden verdeeld.
Bijlagen
Telenet tariefplan.pdf
(139.13 KiB) 50 keer gedownload
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Onze radio in de living ontvangt nog steeds op dezelfde FM frequenties. Geen idee hoe het zit met radio op je TV ontvangen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

apestaart schreef:Ik vraag me af of Telenet eigenlijk nog FM radio zenders verdeelt, volgens de tariefplan van Telenet zou dat niet meer zo er staat namelijk aantal FM zenders = 0, dus ik moet hier dus concluderen dat er geen FM zenders worden verdeeld.
Nee, je moet concluderen dat de auteur van deze fiche onjuiste info heeft (deze fiche komt niet van Telenet).
on4bam schreef:Onze radio in de living ontvangt nog steeds op dezelfde FM frequenties. Geen idee hoe het zit met radio op je TV ontvangen.
  • FM = analoge radiokanalen
    radio op je TV = digitaal (DVB-C)
Als je wil weten hoeveel/welke analoge zenders (TV en radio) in jouw gemeente op de kabel zitten, ga dan naar http://www.zenders.be
Bij mij (8790) zijn er 22 TV analoge TV kanalen, en 24 FM zenders:
FM Zenders.PNG
De dag dat Telenet ophoudt met analoge TV zullen deze FM zenders misschien ook van de kabel verdwijnen? Ik hoop in ieder geval van niet...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik weet niet over radio via de kabel nog veel beluisterd wordt, maar ik durf me voorstellen dat de signalen minder bandbreedte zullen innemen dan analoge tv signalen die audio en video moeten transporteren.
Alsook: digitale tv zendt ook alle oude analoge zenders uit; tenzij ze dat ook gaan doen voor de radio signalen, hebben ze anders boze luisteraars (om maar te zwijgen van investeringen in digitale luisterapparatuur of adapters)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”