Hoi,
Heeft er hier iemand ervaring met de verven van paintfactory of andere? Welke zou je aanraden?
Thx for any info
(zelf vrij tevreden van middengamma van Gamma)
Verven - paintfactory - andere
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Colora, altijd tevreden over geweest.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Wij gaan komende week verven met Sigma verven, als je kan wachten laat ik wel iets weten
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 16 keer
Werken volgens mij hoofdzakelijk (of zelfs exclusief) met Boss paints. Goei merchandies! Wel duur maar je zal er, meestal, sneller resultaat mee boeken dan goedkopere verfvarianten uit de Doe-het-zelver. Geldt ook voor Sikkens & Caparol!Joe de Mannen schreef:Colora, altijd tevreden over geweest.
J.
Wil je je niet blauw betalen dan is Levis een gulden middenweg.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Pinto is ook nog een goed merk, valt mee qua prijs en wordt door de pro's gebruikt.
En zoals gezegd, blijf weg van de DHZ-huismerken.
Ik heb hier een buitenmuur, de ene helft geverfd in een DHZ huismerk en langs de andere kant met levi's.
Na een jaar heb ik de ene kant moeten herdoen want er stond bijna gene verf meer op.
Idem met kleur, na een jaar is de kleur bijna volledig "verschenen".
En zoals gezegd, blijf weg van de DHZ-huismerken.
Ik heb hier een buitenmuur, de ene helft geverfd in een DHZ huismerk en langs de andere kant met levi's.
Na een jaar heb ik de ene kant moeten herdoen want er stond bijna gene verf meer op.
Idem met kleur, na een jaar is de kleur bijna volledig "verschenen".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Aangezien je niet aangeeft wat er moet "geverfd" worden is het moeilijk om de vraag te beantwoorden.devilkin schreef:Heeft er hier iemand ervaring met de verven van paintfactory of andere? Welke zou je aanraden?
Muren/plafonds? Binnen/buiten? Hout? Metaal?
Voor elk doel is een andere beste oplossing en elk van de betere merken is beter of zwakker voor bepaalde zaken.
Er werd reeds geschreven, blijf weg van de huismerken van DHZ zaken. Goede raad, het is allemaal "brol". Goedkoop is zeker duurkoop.
Bij de weg, als het goed moet zijn kan je beter "schilderen" i.p.v. "verven" (dat doen doe-het-zelvers)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
DHZ merken zijn inderdaad gewoon ronduit slecht. We hebben de slaapkamers hier gedaan met een DHZ merk, na drie lagen zie je er nog wit door. Dan hebben we Levis genomen. Kost toch wel een heeeeel stuk meer en we hebben heel de living geverfd met slechts 1 laag. Perfect dekkend, droogt mooi op, wat je uitspaart aan werkuren is onbetaalbaar. Tip: wat je ook verft, gebruik geen huismerk.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
't gaat over binnen, voornamelijk muren/plafonds (waaronder 1 vochtige ruimte). Ook wat schrijnwerk, maar het oppervlak is hier een pak kleiner (en de kost dus ook).on4bam schreef:Aangezien je niet aangeeft wat er moet "geverfd" worden is het moeilijk om de vraag te beantwoorden.devilkin schreef:Heeft er hier iemand ervaring met de verven van paintfactory of andere? Welke zou je aanraden?
Muren/plafonds? Binnen/buiten? Hout? Metaal?
In het verleden goeie ervaringen gehad met een huismerk - na 5j kan ik niet zeggen dat de verf eigenlijk verschenen is, of andere problemen heeft. Evenwel niet voor het goedkoopste gekozen, maar middelmoot.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Plafonds: Indien je kiest voor mat: Leviscryl plafonddevilkin schreef:'t gaat over binnen, voornamelijk muren/plafonds (waaronder 1 vochtige ruimte). Ook wat schrijnwerk, maar het oppervlak is hier een pak kleiner (en de kost dus ook).
Muren: Zijdeglans Acryl Ambiance (ook in mat)
Alphacryl Pure (Zijdeglans
Vochtige ruimte: Op vochtige ondergrond ga je steeds problemen hebben. Is de ondergrond droog maar gaat het om badkamer of ruimte met wasmachine o.i.d. : Alpha Humitex SF
Hout/Deuren: Rubbol primer plus en afwerken met Rubbol Finura Satin (Deze is beter dan de Levis Satin die over de jaren steeds dunner werd) Beiden zijn olieverf wat beter is dan de watergedragen varianten wat betreft duurzaamheid.
Dan nog. Dekkracht en duurzaamheid laten te wensen over. Ik wil ze zelfs in onze garage niet gebruiken. Er wordt nogal wat "krijt" gebruikt in de watergedragen verven van de DHZ huismerken.devilkin schreef:In het verleden goeie ervaringen gehad met een huismerk - na 5j kan ik niet zeggen dat de verf eigenlijk verschenen is, of andere problemen heeft. Evenwel niet voor het goedkoopste gekozen, maar middelmoot.
BTW, goed materiaal is het halve werk. Blauwe en purperen plakband is beter dan de "gewone witte".
Bye, Maurice
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als ge proper werkt is afdekken niet nodig, toch niet met goeie verf, maar dan moet ge proper kunnen werken.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Wie heeft het over afdekken, wat overigens een goed idee is. Als je je plinten en deurlijsten afplakt heb je perfect rechte lijnen. Ik kan dat na 40+ jaar ook manueel nog met de vaste hand maar als je 2-3 lagen moet zetten gaat het een pak sneller en is het nog iets rechter.Joe de Mannen schreef:Als ge proper werkt is afdekken niet nodig, toch niet met goeie verf, maar dan moet ge proper kunnen werken.
J.
Bye, Maurice
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Wij hebben boss gebruikt, niet goedkoop maar naar 't schijnt wel degelijk materiaal. +/- 800m² grondverf en eerste deklaag gedaan en ging redelijk goed vooruit. Maar moest dan ook nagenoeg niets afplakken, geen vloer, geen deuren geplaatst, en alles (muren en plafond in zelfde kleur = wit)
dacht dat we dat met twee in een week gedaan hadden (als amateur)
dacht dat we dat met twee in een week gedaan hadden (als amateur)
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Niemand die PaintFactory reeds gebruikt heeft?
We gaan nog een paar verfwinkels bezoeken, zien wat eruit komt.
Thx alvast voor de info
We gaan nog een paar verfwinkels bezoeken, zien wat eruit komt.
Thx alvast voor de info
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
@devilkin
Steek uw licht eens op op het bouwinfo forum. Daar zijn er wel een aantal die verf van paintfactory hebben gebruikt.
Ikzelf gebruik op professioneel vlak alleen Boss verf, maar wanneer ik thuis of bij familie schilder gebruik ik SPS. Het huismerk van Profshop en prijs/kwaliteit moet deze zeker niet onderdoen voor Boss
Steek uw licht eens op op het bouwinfo forum. Daar zijn er wel een aantal die verf van paintfactory hebben gebruikt.
Ikzelf gebruik op professioneel vlak alleen Boss verf, maar wanneer ik thuis of bij familie schilder gebruik ik SPS. Het huismerk van Profshop en prijs/kwaliteit moet deze zeker niet onderdoen voor Boss
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Hier ook alles in huis geverfd met stuff van bij colora, degelijk werk kunnen afleveren als amateur dus zeker geen klagen over.
Materiaal en vlekjes waren ook allemaal makkelijk te reinigen met water in plaats van white spirit.
Materiaal en vlekjes waren ook allemaal makkelijk te reinigen met water in plaats van white spirit.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Goed idee, thx!StinkyPanda schreef:@devilkin