problemen ontdekt met scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
assassin50
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2004, 14:12

beste,
ik vond mijn snelheid al verdacht traag (scarlet adsl ) en heb dus een mail gestuurd met de vraag waarom ik maar aan 1.6 mbits download en niet de 3.3 die scarlet beloofd. ok 3.3 mbits is de theoretische snelheid en die zal ik ook nooit halen, maar er is wel een GROOT :twisted: verschil tussen een haalbare 2.4mbits (heb ik hier op userbase gelezen en 1.6 mbits.
(baai the way, ik heb een isdn lijn die in een splitter gaat nadien in de belgacom twinbox nadien in de acatel home speed touch router en nadien in de pc)
Ik had redelijk goede respons van scarlet, ze hielpen mij goed en vroegen allerlei vragen. tot op vandaag! na mijn laatste mail van gisteren stuurt scarlet mij terug met het simpele antwoord dat de snelheid nooit 3.3mbits kan zijn, (heb ik idd al gezegd) dat het an de server ligt waar ik van download dat het aan de drukte van het internet ligt en dat het aan mijn computer ligt! ten eerste heb ik de tests gedaan op tucows.scarlet.be en op userbase.be en beiden had ik een download van 180 kBps. (en ik heb een pentium 4 xeon 3ghz met intel gigabit netwerk 2gb ram dus hier kan het ook niet aan liggen. en voor de drukte van het intenet zal ik anders deze nacht om 3 uur eens testen :-(

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1357 kbit/s or 170 kbyte/s
- Upload speed : 318 kbit/s or 40 kbyte/s
Wed Oct 13 2004 at 14:33:30 UTC+0200

zo, een hele boterham, :-( maar toch al bedankt,

p.s. zouden de scarlet users kunne zeggen wat hun download en uploadsnelheden zijn :-o kan ik eens vergelijken

groetjes,
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2834 kbit/s or 354 kbyte/s
- Upload speed : 181 kbit/s or 23 kbyte/s
Wed Oct 13 2004 at 16:13:47 UTC+0200

Alles ok hier, alleen dat die speedtest van upload hier nooit goe werkt, altijd maar iets boven de 20 k, als ik echt upload haal ik ook 40 k constant ...

Is uw modem nog connected aan 3.3 mbit of aan minder?
assassin50
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2004, 14:12

modem aan 3.3? oe ziede da?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Je doet gewoon een speedtest.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1705 kbit/s or 213 kbyte/s
- Upload speed : 317 kbit/s or 40 kbyte/s
Wed Oct 13 2004 at 17:27:44 UTC+0200

Mijn lijn kan 3.3 mb/s niet aan. :evil:
assassin50
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2004, 14:12

hoe weet je of je lijn het niet aankan? ik heb die speedtest al 100x gedaan en altijd 1.4mbits maar toch ben ik geaboneerd voor 3.3 mbits.
zou het probleem kunnen liggen aan de lijn in de straat? mss is naar belgacom bellen
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

assassin50 schreef:hoe weet je of je lijn het niet aankan? ik heb die speedtest al 100x gedaan en altijd 1.4mbits maar toch ben ik geaboneerd voor 3.3 mbits.
zou het probleem kunnen liggen aan de lijn in de straat? mss is naar belgacom bellen


of de bekabeling in je woning
assassin50
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2004, 14:12

kan zijn wat ik mij ook al afgevraagd heb is ofdat een 50 meter telefoonkabel niet zorgt voor verzwakking ofzo, ik heb gebeld met scarlet wat te doen en die hebben gezegd dat het totazal geen probleem is en dat je bij dat soort kabel ( het is een speciale) tot 200 meter mag gaan zonder verlies.
mss toch eens proberen de belgacom box & lijn binne te zetten (ingang lijn) en teste.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

en welke modem heb je juist?

je zou best eerst eens kijken aan welke snelheid je modem synchroniseert met de centrale
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

assassin50 schreef:kan zijn wat ik mij ook al afgevraagd heb is ofdat een 50 meter telefoonkabel niet zorgt voor verzwakking ofzo, ik heb gebeld met scarlet wat te doen en die hebben gezegd dat het totazal geen probleem is en dat je bij dat soort kabel ( het is een speciale) tot 200 meter mag gaan zonder verlies.
mss toch eens proberen de belgacom box & lijn binne te zetten (ingang lijn) en teste.



Errm .. wa voor een kabel is dat dan ? Want met een UTP kabel mag je zelfs maar max. 100meter gaan. En ken geen telefoonkabel dat beter is dan een UTP, zelfs STP is maar max 100m.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mumbala
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2004, 22:56

Sasuke schreef:
assassin50 schreef:kan zijn wat ik mij ook al afgevraagd heb is ofdat een 50 meter telefoonkabel niet zorgt voor verzwakking ofzo, ik heb gebeld met scarlet wat te doen en die hebben gezegd dat het totazal geen probleem is en dat je bij dat soort kabel ( het is een speciale) tot 200 meter mag gaan zonder verlies.
mss toch eens proberen de belgacom box & lijn binne te zetten (ingang lijn) en teste.



Errm .. wa voor een kabel is dat dan ? Want met een UTP kabel mag je zelfs maar max. 100meter gaan. En ken geen telefoonkabel dat beter is dan een UTP, zelfs STP is maar max 100m.

Grtz,

Sasuke


Dat zijn 2 verschillende dingen hoor. Ethernet stelt gewoon veel hogere eisen aan het signaal (timing, demping, storing) dan adsl.
Daarom dat die 40 meter op die x kilometer dat je van de centrale zit niet veel uitmaakt. Overigens is dat binnenshuis meestal dikke plastic kabel die in zijn eentje ligt, terwijl dat onder de straat wel wat anders is.

Maareuh, ik heb gewoon geen risico genomen en cat5 tot aan de plaats waar de lijn binnenkomt getrokken (kelder jah), en daar de modem gezet.
mr. green
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 apr 2004, 23:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Your current download speed:
2345kbit/s or 293kbyte/s
Your current upload speed:
320kbit/s or 40kbyte/s

Downloadsnelheid durft nogal eens schommelen bij mij. Bij upload krijg ik altijd de max. snelheid.

Zone 09
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”