SynoLocker: CryptoLocker voor Synology

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Je NAS is blijkbaar compatible met DSM5:
http://www.synology.com/en-global/suppo ... oad/DS211j

Misschien geeft de NAS enkel updates binnen dezelfde major version aan?
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Je moet naar de laatste build kunnen gaan
Version : DSM 5.0-4493; Build Date : 2014-06-04

//Edit
johcla schreef:Je NAS is blijkbaar compatible met DSM5:

Misschien geeft de NAS enkel updates binnen dezelfde major version aan?
Neen, de nas checkt zelf op updates.
Mijn nas (ds213) heeft zelf alle updates aangegeven en na mijn fiat geinstalleerd.
Toen dsm5 uitkwam kreeg ik een melding, en recentelijk van de laatste patch release 1 => 2 => 3
Laatst gewijzigd door StarWing 08 aug 2014, 15:26, in totaal 1 gewijzigd.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Yup hij geeft zelf notification als er een update is.
Eens proberen met rechtstreeks laatste versie van de site te halen, mogelijks bied dat een oplossing.
Heb ook eens tijdje gehad dat ik geen updates meer kon krijgen op mijn DS413. Kon gewoon niet connecteren naar de update server.
Was toen ook mijn eigen fout, te veel geprutst in mijn settings, weet wel niet juist meer wat ik toen aan het proberen was, maar manuele update heeft het toen voor mij opgelost
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:Het komt erop neer dat je de dupe bent als je de update strategie niet gevolgd hebt.
Lijkt me niet meer dan logisch... security updates hebben wel degelijke een reden hoor (zeker als je zo'n apparaat rechtstreeks aan het internet hangt).
Daar wringt het schoentje voor velen. De leken gaan ervan uit dat die updates maar automatisch moeten gebeuren, of dat er default een notificatie moet komen. Eenmaal het is geïnstaleerd, word er maar weinig meer ingelogd op de webinterface omdat dit niet nodig meer is, tenzij je iets wil veranderen. De berichtgeving via mail als er een update is, is niet standaard aanwezig en is volgens mij de enige manier om snel de updates te vinden. Ook voor de packetten (package center) zou dit handig zijn.

Aan de andere kant ging ik er ook van uit dat de nas-gebruikers wel weten waar ze mee bezig zijn omdat je net iets meer moeten kunnen als de basisregels. Maar uit dit voorval lijkt dit niet meer zo. Een persoon die de nas-architectuur begrijpt en de gevaren wanneer het ding op internet hangt is geen doorsnee gebruiker volgens mij.

Dat synolocker aktief was op sommige nassen heb ik het eerst gelezen op guru3D en nadien hier. Vervolgens ben ik andere kanalen gaan raadplegen om er meer van te weten te komen zoals tweakers. Van synology heb ik officieel pas gisteren een mail ontvangen hierover. Het enige dat ik daarvan kan uitmaken is dat er een attack was op nassen die niet recent een update hebben ontvangen en dat synology hun update strategie (lees, berichtgeving) best eens onder de loep neemt. Vooral dan gericht aan de leken die een nas gebruiken.

Persoonlijk vind ik dat de gebruiker verantwoordelijk is voor zijn software updates en niet synology. Deze laatste moet ze wel beschikbaar stellen.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Bij mijn weten gaat een syno per default emailen van zodra ge de uitgaande smtp server + email adres invult.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat is ook zo, maar het is niet default. Je moet nog steeds zelf in het menu gaan neuzen om dat in te vullen. Default zou zijn dat je een e-mail ingeeft bij de installatie en dat daar achter wordt gevraagd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

denkleine schreef:Yup hij geeft zelf notification als er een update is.
Eens proberen met rechtstreeks laatste versie van de site te halen, mogelijks bied dat een oplossing.
Heb ook eens tijdje gehad dat ik geen updates meer kon krijgen op mijn DS413. Kon gewoon niet connecteren naar de update server.
Was toen ook mijn eigen fout, te veel geprutst in mijn settings, weet wel niet juist meer wat ik toen aan het proberen was, maar manuele update heeft het toen voor mij opgelost
Dat ga ik nu proberen sie, ik vond het daarstraks vanop afstand nogal tricky om eraan te beginnen :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

manueel naar 4.3 is gelukt, nu terug automatisch en hij herkent 5.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”