VOO internet & TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
yvesfouquet4
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo iedereen,

Ik ben van zins om binnenkort een huis te kopen rond de waals/vlaamse grens. Hetgeen mij voornamelijk zou tegenhouden te kopen in wallonie is het internet & TV aanbod. Ik heb er persoonlijk nog niet veel goeds van gehoord, maar dan vooral uit vlaamstalige mond.

Mijn vraag is dus nu : is hier iemand die ooit Telenet heeft gehad en nu in wallonie woont en VOO heeft? Of eender welke andere provider die hij mij zou kunnen aanraden?

Ik heb momenteel telenet, nooit problemen gehad met wegvallen internet en altijd heel snel internet gehad. TV ook prima in orde.
Ook het aanbod van vlaamse zenders in Wallonie lijkt mij heel beperkt? Blijkbaar is belgacom dan de enige oplossing op dat vlak, maar ik heb het niet zo voor belgacom zijn internet ;-)
i used to sleep at night
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het is wel zo dat VOO niet overal dekking heeft. Analoge TV meestal wel, Digitale TV steeds meer, maar in vele dorpen en kleine steden (vooral net buiten de kern) kan je dikwijls geen Internet of Telefonie nemen.

Voor de rest is het een vrij goede operator, al zijn er soms problemen met de facturatie (bij wie niet :-)). Onbeperkt is bij hun weldegelijk onbeperkt, dus geen FUP. Klantendienst kent wel maar één taal : Frans. Als je dus klant bent in Voeren moet je maar Frans kunnen en de technische termen die ze brabbelen verstaan (want die halen ze zelf nogal dikwijls door elkaar).

Wat betreft Vlaamse zenders : enkel de VRT is te bekijken via VOO. Mogelijke alternatieven zijn Belgacom TV, Scarlet of TV Vlaanderen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
yvesfouquet4
Member
Member

Dus daar het vriendinnetje graag vitaya & 2be enzv kijkt, zal ik het met Belgacom moeten doen. Maar de internet snelheid in Vlaanderen van Belgacom is vrij slecht, dus hou ik mijn hart vast ivm snelheden in Wallonie lol ..
i used to sleep at night
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

In Vlaanderen is het puur afhankelijk van waar je woont, net als op welke technologie je zit. Dat is in Wallonië niet anders.
Als je even je adres geeft, kijk ik bij VOO en Belgacom wel even wat er mogelijk is voor je.

Telefonie = EDPnet + OVH
yvesfouquet4
Member
Member

helaas heb ik geen postcode, want ik ben nog aan het zoeken naar een locatie. is er geen tool waarmee ik kan opzoeken of er in bepaalde postcode/straat verbinding is? en welke de snelheden zouden kunnen zijn?

ik zoek bvb een stuk grond in postcode 7400 straat x en nr x. De aansluiting zal nog moeten gebeuren maar als ik het adres van de buurman zou nemen, en ergens speedtest zou kunnen doen, dan krijg ik toch al een idee of het ietwat de moeite kan zijn of niet. indien niet zal ik maar geduldig moeten zoeken en veel sparen om in vlaanderen iets te kopen ;-)
i used to sleep at night
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Helaas bestaat dit niet voor VOO :)

Telefonie = EDPnet + OVH
yvesfouquet4
Member
Member

prachtig ! ik begrijp het soms wel waarom alles zo goedkoop is in het zuiden .. =)
i used to sleep at night
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hopelijk gaan moerasgebied en Snelste internet niet samen voor u ;-)

Blijft wel handig op Facebook kunnen posten dat uw huis overstroomt ;-)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

yvesfouquet4 schreef:Dus daar het vriendinnetje graag vitaya & 2be enzv kijkt, zal ik het met Belgacom moeten doen. Maar de internet snelheid in Vlaanderen van Belgacom is vrij slecht, dus hou ik mijn hart vast ivm snelheden in Wallonie lol ..
Als jouw vriendin graag naar VTM, 2 BE, VIER, VIJF, ...enz kijkt dan ben je bij VOO aan het verkeerde adres want die bieden enkel één, Canvas, Ketnet/OP12,
NED 1, NED 2 en NED 3 aan.
Belgacom TV is inderdaad een alternatief want deze provider biedt wel die commerciele zenders aan en dat in gans België maar je bent wel verplicht om vast internet of vaste telefonie er bij te nemen, het is dus niet mogelijk om enkel digitale TV bij Belgacom te nemen.
TV Vlaanderen kan je ook proberen maar dan moet je dan een schotelantenne plaatsen aangezien ontvangst van TV en radio zenders via satelliet gebeurt.
Wat internet betreft is het nog niet gezegd dat je slechte internetverbinding zal hebben, je moet natuurlijk een VDSL lijn hebben want met een ADSL heb je inderdaad geen hoge snelheid, sterker nog dan kan je zelfs geen HD zenders ontvangen via Belgacom TV, en anders neem je bij VOO enkel internet.
Aan u om te beslissen en liefst in overleg met uw vriendin.
yvesfouquet4
Member
Member

hopen dat er indd vdsl ligt en dat we niet te ver van de distributie gaan wonen, anders is je snelheid sowieso om zeep. in slechtste geval internet via VOO (maar wel kostelijk) en apart TV bij belgacom. Wat een gedoe zeg :p toch bdankt allemaal voor de extra info
i used to sleep at night
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als je nog geen woning hebt gevonden en misschien ook wat gaat verbouwen zou ik toch opteren voor satelliet-tv met zelfgekozen apparatuur en een losse TV Vlaanderen-smartcard. Eénmalig wat extra gedoe, maar daarna kijk je tv in alle vrijheid. Op http://www.sat4all.com is alle mogelijke informatie te vinden.

Daarnaast voor internet checken of http://www.lijntest.be/ en http://www.belgacom.be/internetsnelheid een aanvaardbare snelheid geven. Voor Voo kan je aansluitbaarheid nagaan op http://www.voo.be/nl/voo-in-uw-regio/
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”