Heb om mijn nas optimaal te benutten een gigaswitch gekocht (http://tweakers.net/pricewatch/283301/n ... s108e.html)
nu kan ik niet in het menu :
setup van héél de situatie is als volgt :
Alles werkt, dus dat is zeker geen probleem, maar zou alle functies willen testen van deze switch.
bijkomende vraag, kan ik de netwerken van belgacom en telenet op één switch zetten? zou graag de printer zowel voor het netwerk van telenet(werk) als belgacom willen gebruiken.
gigaswitch probleem
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Je linkt naar een Netgear switch maar je screenshot toont de TP-Link Configuration Utility?
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Je kan beide netwerken aan 1 switch hangen maar als Op beide dhcp aan staat gaat dat problemen geven. Je kan ook niet op 1 pc met beide netwerken verbonden zijn zonder dual netwerk kaarten. (Tenzij je met vlans en virtual nics gaat werken).
Denk dat het dus nodeloos complex zal worden. Je kan misschien eens kijken of je je printer niet via Internet beschikbaar kan maken en zo van je ander netwerk printen. (Cloud print service ofzo)
[
Post made via mobile device ]
Denk dat het dus nodeloos complex zal worden. Je kan misschien eens kijken of je je printer niet via Internet beschikbaar kan maken en zo van je ander netwerk printen. (Cloud print service ofzo)
[

- malinwa001
- Pro Member
foutje, was deze : http://tweakers.net/pricewatch/386107/t ... g108e.htmlPetervanakelyen schreef:Je linkt naar een Netgear switch maar je screenshot toont de TP-Link Configuration Utility?
@foxhound : dacht ook al dat dit onmogelijk was, maar kon het beter is vragen. zal is zoeken hoe ik die als cloudprinter kan instellen. is een oud model dus geen idee of dat tot de mogelijkheden hoort.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Stel op je PC een statisch IP-adres in in het subnet van de switch (192.168.0.0/24 als ik het goed zie). Vanuit de tool kan je het adres daarna aanpassen.
- malinwa001
- Pro Member
Heb net even dat statisch ip veranderd maar geeft geen oplossing. enkel dat ik dan ben afgesloten van internet
Had de ipv4 aangepast maar zal wel weer ergens in de fout gaan. heb het maar terug op auto gezet.

Had de ipv4 aangepast maar zal wel weer ergens in de fout gaan. heb het maar terug op auto gezet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Je moet het IP-adres instellen in de 192.168.0.x reeks.
- malinwa001
- Pro Member
Tnx het is me gelukt om er in te komen!