Vergelijking 4G antennes tussen de providers

Plaats reactie
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Volgende site geeft weer hoeveel 4G masten de verschillende providers (per frequentie) hebben, althans toch volgens de vergunningen.
Hieruit blijkt vooral dat Base achterop hinkt in vergelijking met Proximus en Mobistar. Proximus heeft het meest aantal masten, terwijl Mobistar het meeste de 800 en 2600 MHz band al benut.

http://tibius.be/2014/08/01/cartes-stat ... aout-2014/

P.S.:Ik vond niet meteen 1 topic waarin deze resultaten echt pasten, dus heb ik een ander topic aangemaakt. Indien dit niet nodig was, mogen de mods dit topic toevoegen aan een bestaand topic.
Laatst gewijzigd door Jordy1990 05 aug 2014, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

'k Had hier al eens eerder gezegd dat zoiets echt wel interessant kan zijn om concrete/betrouwbaardere vergelijkingen te krijgen tussen de providers.

De vermoedens worden hier dan ook helemaal bevestigd. Proximus heeft er het meest, en Mobistar meeste 800MHz. Meeste 2600MHz had ik niet verwacht. Eens kijken waar die staan.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

De vraag is...hoe komt hij aan die info. Want zijn methode (kijken naar de aanvragen per mast) klopt niet echt. Ik kan je masten tonen op de BIPT site die inmiddels afgebroken zijn, of die nooit zijn opgestart.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Kan zijn, maar de BIPT site zelf is al even niet meer up to date door bevoegdheidsoverdrachten.

Hoe dan ook, ik twijfel er niet aan dat Proximus de meeste LTE masten heeft staan en uiteraard vooral op 1800MHz. Moet ook, aangezien ze al veel eerder begonnen. Moesten ze er nu minder hebben dan zijn ze duidelijk te traag bezig, wat ik dus betwijfel.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Juist, nu herinner ik mij dat in een ander topic de dekkingskaarten over elkaar geplaatst zijn.
Wel jammer dat de kaarten enkel screenshots zijn en geen plugin via Google Maps, dan zouden we de kaarten nauwkeuriger kunnen bekijken. Ook wordt er geen onderscheid tussen de verschillende banden gemaakt.
Maar toch een dikke pluim voor de persoon die hier zoveel tijd in gestoken heeft!
krisken schreef:De vraag is...hoe komt hij aan die info. Want zijn methode (kijken naar de aanvragen per mast) klopt niet echt. Ik kan je masten tonen op de BIPT site die inmiddels afgebroken zijn, of die nooit zijn opgestart.
Er is geen gebruik gemaakt van de site van het BIPT, maar wel van LNE van Vlaanderen en een aparte site van Wallonië. De site van het BIPT is al lang niet meer up to date, terwijl deze van LNE wel up to date zou moeten zijn. Maar hoe dan ook zou de foutenmarge vermoedelijk klein zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

iRockabizzydilly schreef:'k Had hier al eens eerder gezegd dat zoiets echt wel interessant kan zijn om concrete/betrouwbaardere vergelijkingen te krijgen tussen de providers.

De vermoedens worden hier dan ook helemaal bevestigd. Proximus heeft er het meest, en Mobistar meeste 800MHz. Meeste 2600MHz had ik niet verwacht. Eens kijken waar die staan.
Die 2600 stond een aantal maand geleden toch nog niet open voor publiek. (tocht niet in leuven)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

'k Zou wel eens willen zien welke snelheden er daar op kunnen gehaald worden bij Mobistar/in het algemeen...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Evenveel als 1800MHz (of zelfs minder als ze straks 25MHz spectrum hebben op 1800MHz)

CA en 2x2 MiMo geeft +-250Mbps IRL, (dus 2x20MHz 1800MHz en 2x20MHz 2600MHz), met 4x4 MiMo zou je er bijna 500Mbps kunnen uithalen. Met 8x8MiMo.... 8)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

En ze zouden niet nog meer spectrum kunnen zetten op 2600MHz dan op 1800MHz?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Het zou kunnen, maar ze hebben er op het moment de licenties niet voor.

En op de hogere frequenties wordt er meer ene meer TDD LTE gebruikt, wat buiten china niet echt gebruikt wordt.
tibius
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Als je wilt om de details te zien, ik heb een Android applicatie: https://play.google.com/store/apps/deta ... artomobile
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Zeer interessante app! De website van LNE werkt namelijk Niet (vlot) op gsm's en tablets. Voeg je al de data manueel toe aan de app of gebeurt dit automatisch?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Weet iemand reeds hoe hij aan zijn info komt? De app heb ik nu al enkele dagen op mijn GSM en hier en daar merk ik toch foutjes.

Zo zou er volgens de app een Mobistar 3G (2100MHz) mast zijn op de Kloosterstraat 28 te Merelbeke (9820). Echter is deze mast er niet! Er zijn ooit aanvragen geweest om deze te plaatsen (en deze zijn goedgekeurd) maar een buurtcomité heeft wat papiertjes ingediend en nu is alles weg. De enige restanten zijn een elektriciteitskastje met "Mobistar" op in het begin van de weg en een doorknipte afsluiting van waar de mast ging komen (en het voetstuk van de mast)...

https://goo.gl/maps/oRf96
Locatie waar de mast ging komen:
bovenste parkingrij, helemaal links (boven de pijl).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”