Userbase, providers en ombudsdienst.

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Met goede reden heb ik de volgende open vraag voor jullie:

Vinden jullie dat een provider hetgene je post van vragen of klachten op het forum (zonder overdreven taalgebruik) kan gebruiken als antwoord tegen de poster/klant in een dossier bij de ombudsdienst om o.a. te argumenteren dat de klacht niet ontvankelijk is, en kan gebruiken als een reden voor eenzijdig opzeggen van contract omdat je deloyaal was tegen de provider net door die handeling (het posten van vragen of klachten)? Of vinden jullie dat dit forum onder vrije meningsuiting valt (zolang niemand verregaand geviseerd wordt of dergelijke) en wat je post geenszins tegen u gebruikt kan worden door derden?

Ik wil met deze vraag ook niemand beledigen of aanvallen of een sfeer creëren rond een bepaald iets voor alle duidelijkheid, en heb ook niet de bedoeling om een ontsporende discussie te starten. In the end, we're all friends here.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Als het beleefd blijft, vind ik het niet kunnen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

"deloyaal" ?
Wat gaan we nu krijgen? Totalitaire toestanden?
Je bent hen helemaal geen loyaliteit verschuldigd, en als het beleefd gebleven is hebben ze daar geen zaken mee.
Verder, posts op hun forum, of op een forum van derden?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ge zult toch meer info moeten geven, zodat we ons een duidelijk beeld kunnen schetsen
de koe zegt boe
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Vind ik ook niet kunnen. Moesten ze oordelen dat je de gedragscode geschonden heb op hun forum mogen ze u daarop aanspreken en eventueel blokkeren op hun forum. Op andere fora hebben ze dan geen bevoegdheid. Maar om dit tegen een klant te gebruiken en zelfs het contract eenzijdig op te zeggen gaat erover. Hopelijk oordeelt de ombudsdienst ook zo en niet volgens de provider.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Ja, dit is het wereldwijde web. Iedereen leest mee.
Leugens, foutieve veronderstellingen of verwijten post je dus beter niet.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:"deloyaal" ?
Wat gaan we nu krijgen? Totalitaire toestanden?
Je bent hen helemaal geen loyaliteit verschuldigd, en als het beleefd gebleven is hebben ze daar geen zaken mee.
Verder, posts op hun forum, of op een forum van derden?

Nee, posts op Userbase...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Dit is een publiek forum, met alle gevolgen van dien.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Als "deloyaal" zijn een probleem is zat ik nu bij kaarslicht een boek te lezen! :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Tja, niet overal dezelfde username gebruiken en niet verwijzen naar je posts hier helpt al veel. Compartimentalization ;-)

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

De provider heeft het rechtstreeks van hier (is hier actief als ISP official) en heeft zelf het argument en de link aangehaald in hun antwoord aan de ombudsdienst (nooit zoiets verwacht), niet via een doorverwijzing of zelfde username ofzo.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb al een sterk vermoeden over wat en wie het gaat :) Je hebt een spoor achter gelaten denk ik :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ja, niet slim he :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

iRockabizzydilly schreef:Vinden jullie dat een provider hetgene je post van vragen of klachten op het forum (zonder overdreven taalgebruik) kan gebruiken als antwoord tegen de poster/klant in een dossier bij de ombudsdienst
Dit is een publiek Forum, je moet toch beseffen dat wat je hier schrijft, tegen jou kan gebruikt worden (voor zover ze de link kunnen leggen tussen jouw nickname en je echte naam).
iRockabizzydilly schreef: ....en kan gebruiken als een reden voor eenzijdig opzeggen van contract omdat je deloyaal was tegen de provider net door die handeling (het posten van vragen of klachten)?
Dat is er inderdaad over, en ik heb geen idee of dit juridisch kan. De provider kan niet zomaar een contract eenzijdig opzeggen, tenzij je de "terms and conditions" hebt geschonden?
iRockabizzydilly schreef: Of vinden jullie dat dit forum onder vrije meningsuiting valt (zolang niemand verregaand geviseerd wordt of dergelijke) en wat je post geenszins tegen u gebruikt kan worden door derden?
Het ene sluit het andere niet uit. Het is niet omdat het forum onder vrije meningsuiting valt, dat wat je post niet tegen u gebruikt zou kunnen worden?

PS - Ik heb deze vragen beantwoord zonder de juiste kennis van de zaak, het is dus een algemeen antwoord ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als ik het goed voorheb (mijn vermoeden wie en welke topic) vind ik niet dat hij buiten de lijntjes heeft gekleurd, probleem van eventueel iets mondeling is achteraf moeilijk te achterhalen. Het enige dat ze hem eventueel ten laste zou kunnen leggen is het feit dat hij de firma in een minder gunstig daglicht heeft gesteld. Maar dat gebeurd hier wel vaker...
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TiTanium schreef: het feit dat hij de firma in een minder gunstig daglicht heeft gesteld. Maar dat gebeurd hier wel vaker...
Inderdaad... en zolang dat op basis is van feiten en je de provider hier in eerste instantie reeds hebt over aangesproken mag dit geen probleem zijn wat mij betreft.

Moest het alsnog een probleem zijn (maar ik ken de achtergrond van dit topic ook niet) dan zegt dat veel over de provider en zijn klant gerichtheid.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Het is een publiek forum waar zowel de gebruiker als de firma zich mag/kan verdedigen (binnen de regels van het forum natuurlijk).
Moest het alsnog een probleem zijn (maar ik ken de achtergrond van dit topic ook niet) dan zegt dat veel over de provider en zijn klant gerichtheid.
Uiteindelijk werkt dat met terugwerkende kracht en komt het hier op terecht. Als dat het geval is dan kunnen we daarop een oordeel vellen zoals we altijd doen. Als firma is het toch opletten wat je gaat uitvechten, want het wordt hier grotendeels op gearchiveerd en zo'n (negatieve) dingen blijven hangen natuurlijk.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

iRockabizzydilly schreef:Met goede reden heb ik de volgende open vraag voor jullie:

Vinden jullie dat een provider hetgene je post van vragen of klachten op het forum (zonder overdreven taalgebruik) kan gebruiken als antwoord tegen de poster/klant in een dossier bij de ombudsdienst om o.a. te argumenteren dat de klacht niet ontvankelijk is, en kan gebruiken als een reden voor eenzijdig opzeggen van contract omdat je deloyaal was tegen de provider net door die handeling (het posten van vragen of klachten)? Of vinden jullie dat dit forum onder vrije meningsuiting valt (zolang niemand verregaand geviseerd wordt of dergelijke) en wat je post geenszins tegen u gebruikt kan worden door derden?

Ik wil met deze vraag ook niemand beledigen of aanvallen of een sfeer creëren rond een bepaald iets voor alle duidelijkheid, en heb ook niet de bedoeling om een ontsporende discussie te starten. In the end, we're all friends here.
Ik snap niet wat vrije meningsuiting daarmee te maken heeft... Niemand heeft je verhinderd om je mening te uiten, maar, net zoals in het echte leven, is het niet omdat je je mening mag uiten, dat die mening vrij van gevolgen moet zijn.
Als je met bepaalde posts en of acties nadeel hebt berokkend aan je provider, of je eigen positie in je klacht/vraag in gevaar hebt gebracht door bv hier andere (extra/foute/Afwijkende) gegevens te melden dan in je klacht/Vraag bij je provider, is het toch doodnormaal dat men dat gaat aanhalen als informatie bij de behandeling van het dossier.

Als extreem vb: "ik wil X gedaan krijgen van provider Z, en ga dat doen door A,B,C aan te halen als argument, ook al is het helemaal niet waar, ze moeten mij maar geloven". Tsja.

Een forum (dit althans) blijft een openbaar en publiek medium he, als iets niet geweten mag zijn of zeker geen gevolgen mag hebben, is het niet zo handig om het hier uberhaupt te posten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iRockabizzydilly schreef:Vinden jullie dat een provider
Waarom mogen we die niet bij naam weten... ik ben best nieuwsgierig welke provider dergelijke spelletjes speelt :lol:

Het onrecht is toch al gedaan dus veel maakt het niet uit...
FlashBlue
Erelid
Erelid

Mja r2504, waarom is het volgens u zo noodzakelijk de provider die spelletjes speelt, remember, je kan je hier maar baseren op een heel erg eenzijdig relaas van de feite, met veel (opzettelijke) whitespace en weglatingen.

Heb voor mezelf eens rondgekeken opt forum en heb wel zo een vermoeden waar het over gaat, en ben niet meer zo overtuigd dat het de provider is die hier spelletjes speelt.
Als je dingen publiek op een forum smijt (die al dan niet kloppen en/of een vertekend beeld geven), en een vendetta van dingen maakt, is het dan fout van die provider om dat te gebruiken als bewijs?

k wil maar zeggen, niet te werk gaan op eenzijdige verhalen, en dit soort topics even voor jezelf verder bestuderen en cross referencen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:Mja r2504, waarom is het volgens u zo noodzakelijk de provider die spelletjes speelt, remember, je kan je hier maar baseren op een heel erg eenzijdig relaas van de feite
Ik oordeel niet over het feit op zich (dat ken ik gewoon niet)... maar in dit geval lijkt het alsof klant X slecht heeft gesproken van provider Y (iets wat we hier trouwens dagelijks zien... sommigen houden wel van een potje provider bashen), en deze laatste hem dus afsluit wat ik wel bedoelde als "spelletjes" spelen.

Ik denk dat bv. Telenet ook niet iedereen gaat afsluiten die ooit al "Telesl.t" heeft geschreven... ook al is het laag en beledigend van de poster, iemand afsluiten als groot bedrijf is eveneens laag en geeft aan dat je niet in staat bent jezelf boven dergelijke uitlatingen te plaatsen. Langs de andere kant weet ik ook niet of hier waarschuwingen aan vooraf gegaan zijn... dus het blijft moeilijk oordelen zonder te feiten.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Wel, dat bedoelde ik dus, jij neemt aan dat het zo gegaan is, gebaseerd op de info die je krijgt. En idd gebaseerd op die info lijkt dat een correcte stelling.

Ik heb intussen het vermoeden dat de volgorde van de dingen en gebeurtenissen net iet anders in elkaar zit, en ben niet zo heel happy met bepaalde insinuaties die gemaakt worden/werden.
Maar omdat ik niet kan bewijzen dat er sprake is van slechte wil en/of opzet, en het doel mij niet geheel duidelijk is, moet ik mij helaas beperken tot het temperen van negatieve uitspattingen tegen de isp... Dus roep ik gewoon op tot gezond nadenken en wat rondzien :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Aangezien je als klant geen enkele, maar dan ook geen enkele, loyaliteit hebt te tonen aan je provider, kan dat dus nooit een reden zijn om een contract op te zeggen. Ook al verwens je ze en publique naar de hel in de vuilste bewoording die er is. Het contract is service tegen betaling.
Wil je loyaliteit van mij als klant, dan betaal je mij daarvoor. Punt.

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Je zou al heel grof moeten zijn over een provider en dan nog denk ik niet dat men zomaar het contract zou verbreken. Als het echter zo is dat je bijvoorbeeld een klacht indient bij de ombudsdienst tegen de provider en je komt op het forum andere feiten plaatsen dan zouden de kaarten al anders liggen natuurlijk. Ik ben te moe om te zoeken waarover het precies gaat want ik ben eigenlijk wel curieus. Alleszins, wat op een publiek forum staat kunnen ze tegen u gebruiken als ze het weten, of het voldoende is om het contract te breken hangt af van de voorwaarden van het contract natuurlijk.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Doemdenk modus aan: misschien heeft die provider wel zijn verkeer gemonitord om te kijken waar er slecht werd geschreven... Hoe kan die anders weten van welke persoon het komt, iedereen schrijft hier zo goed als met een pseudoniem. :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Duco heeft nog nachtmerries als hij mijn naam ergens ziet. Ik sta op zijn zwarte lijst van mensen die hij niet meer als klant wil.
Hij is weg en nu?

Ik bedoel maar een groot bedrijf doet dit niet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Doemdenk modus aan: misschien heeft die provider wel zijn verkeer gemonitord om te kijken waar er slecht werd geschreven... Hoe kan die anders weten van welke persoon het komt, iedereen schrijft hier zo goed als met een pseudoniem. :)
Providers weten vaak meer dan je denkt. Zo kreeg ik bij de Scarlet helpdesk eens te horen dat ik snel weer Xbox online zou kunnen spelen, terwijl ik gewoon belde om een downtime te melden en de console in dat gesprek niet eens ter sprake was gekomen. Dit kan al gewoon van een vorige melding zijn (ik had bvb ooit eens gebeld voor bepaalde poorten die ik maar niet kon open zetten op men router die nodig waren voor Xbox Live door een bug). Van mij is mijn naam nogal simpel te achterhalen achter mijn nickname omdat ik me niet echt verstop, maar als je met een probleem zit en de provider official vraagt om je te helpen via PM je klantennummer of factuurnummer of whatever dan komt dat heus wel in hun systeem. Of men ook social media monitoring doet en dan gaat tracken wat je allemaal rondbazuint dat weet ik niet, maar het is best mogelijk. Het zou me zelfs niet verbazen.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Dit kan al gewoon van een vorige melding zijn
Dat lijkt mij het meest waarschijnlijk, een CRM systeem heeft altijd wel een snelle index van alle voorgaande acties en op die manier geven ze een "persoonlijke toets" hoe creepy je dat vindt hangt van jezelf af.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, maar hulp die ze leveren op fora zullen ze ook heus wel registreren :) dus 1 keer hulp bieden en die nickname staat netjes in hun profiel over u :) Dit kan positief zijn want men kan u snel opnieuw helpen bij latere problemen, maar ook wat minder positief als men in een conflict de berichten tegen u kan gebruiken natuurlijk :).
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”