Maas DX-5000

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Cargo
Starter
Starter

Hallo iedereen, ik had een vraag, een paar dagen geleden kocht ik een maas dx-5000 maar op SSB krijg ik het niet op frequentie, bv triple 555 USB om stations goed te verstaan moet ik naar 554 en dit is op elke freq hetzelfde probleem en dat enkel op USB en niet op am/fm. De vraag is of dit kan verholpen worden en er dus goede ontvangst zou zijn op de juiste frequentie. Ik heb al geprobeerd om bij te regelen met de push optie op clarifier-knop maar krijg het zo niet in orde. Weet iemand of ik dat zelf kan verhelpen op de een of andere manier? Alvast bedankt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen enkele zend/ontvanger staat perfect op frequentie al is 1 kHz al redelijk wat.

Nu op zich lijkt het me ook geen drama... je moet toch steeds intunen op SSB (op AM/FM ga je dat echter niet merken).

Wil je het echter corrigeren ga je vermoedelijk intern de nodige aanpassingen moeten doen (maar dan moet je eigenlijk de service manual hebben).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”