Ik gebruik weepee (incoming calls). Tot voor paar jaar hadden ze CNIP (maar dit is een stille dood gestorven)
Ik heb deze telefoon (siemens 5020 - analoog) => nummers komen erop die inbellen
http://www.kieskeurig.be/telefoon/produ ... cificaties
zou 1 extra willen kopen (deze vliegt dan in garage aan fritzbox)
Gigaset DA710 (zou deze CNIP ondersteunen, mocht weepee terug CNIP aanbieden of OVH?) de naam die je ziet, is wss. 1 die je zelf ingeprogrammeerd hebt.
http://www.gigaset.com/en_HQ/shop/gigaset-da710.html
er staat toch: Anruferanzeige (CLIP) mit Rufnummer oder Name
Of moet je een ISDN telefoon hiervoor hebben, en kan je deze gewoon op de FON1/2 ingang van de fritzbox aansluiten?
Soit ga geen 100 € of meer geven, voor een feature die de telefoonmaatschappij toch niet ondersteunt....
(betaalbaar) vast toestel die CNIP ondersteunt
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een ISDN telefoon kan je rechtstreeks aansluiten op de FritzBox (indien deze beschikt over een So bus), maar zeker niet op een van de analoge ingangen (FON1/2).satsurfer schreef:Of moet je een ISDN telefoon hiervoor hebben, en kan je deze gewoon op de FON1/2 ingang van de fritzbox aansluiten?
Ik denk dat tegenwoordig alle analoge toestellen CNIP ondersteunen, zelfs de low-budget toestellen van Lidl/Aldi ...
Zelfs zonder dat de telefoonmaatschappij het ondersteunt, vindt ik een toestel met CNIP display altijd handig, op voorwaarde dat je af en toe jouw FritzBox telefoonboek bijwerkt. 9 op de 10 van de inkomende calls zijn toch van mensen die ik ken, en die al in mijn telefoonboek staan ...satsurfer schreef:Soit ga geen 100 € of meer geven, voor een feature die de telefoonmaatschappij toch niet ondersteunt....
PS. Je kan je FritzBox telefoonboek oook synchroniseren met bijvoorbeeld google contacts, zodat je dezelfde lijst hebt als op je GSM.
Gezien jouw FritzBox een DECT basis is, zou ik eerder op zoek gaan naar een eenvoudige DECT handset (zonder basis). Die kan je registeren op de FritzBox. Buiten het voordeel van draadloos, krijg je ook meer informatie op je scherm (zoals bijvoorbeeld welke lijn gebruikt wordt bij uitgaande/binnenkomende oproepen) ...satsurfer schreef:zou 1 extra willen kopen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Gigaset DA710 is niet CNIP compatibel, staat ook nergens vermeld in de handleiding of technische fiche ....
Het enige wat hij doet is indien het nummer overeenkomt met het nummer in het interne telefoonboek van je toestel dan zal
hij die naam zetten dat je daar hebt geprogrammeerd in plaats van het nummer ....
CLIP word omgezet door je toestel naar de naam dat je zelf hebt geprogrammeerd.
Indien niet geprogrammeerd in je interne telefoonboek van je toestel zal je enkel het nummer zien = CLIP !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: je hebt altijd minimum CLIP nodig en daar word al dan niet als extra CNIP bij gekoppeld !
De naam die word meegestuurd is deze gekoppeld aan de telefoongids (Witte telefoonboek) !
Maar het is wel jou toestel die beslist wat je gaat zien op je display !
Stel jij hebt zowel CLIP als CNIP: ik bel met de naam Mr. Donderwolk naar jou, het nummer staat geprogrammeerd in jou interne
telefoonboek met de naam Bliksem dan zal er op je display Bliksem staan en niet MR. Donderwolk !
In elk geval CNIP is minder succesvol dan CLIP !
Het enige wat hij doet is indien het nummer overeenkomt met het nummer in het interne telefoonboek van je toestel dan zal
hij die naam zetten dat je daar hebt geprogrammeerd in plaats van het nummer ....
CLIP word omgezet door je toestel naar de naam dat je zelf hebt geprogrammeerd.
Indien niet geprogrammeerd in je interne telefoonboek van je toestel zal je enkel het nummer zien = CLIP !
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: je hebt altijd minimum CLIP nodig en daar word al dan niet als extra CNIP bij gekoppeld !
De naam die word meegestuurd is deze gekoppeld aan de telefoongids (Witte telefoonboek) !
Maar het is wel jou toestel die beslist wat je gaat zien op je display !
Stel jij hebt zowel CLIP als CNIP: ik bel met de naam Mr. Donderwolk naar jou, het nummer staat geprogrammeerd in jou interne
telefoonboek met de naam Bliksem dan zal er op je display Bliksem staan en niet MR. Donderwolk !
In elk geval CNIP is minder succesvol dan CLIP !
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
antwoord siemens (gigaset):
"Aangaande CLIP, CLIR en eventueel CNIP het volgende;
in al onze toestellen zijn deze functies aanwezig echter de werkzaamheid ervan hangt volledig af van de provider en het meegestuurde signaal.
Een DA710 is een simpel uitgevoerd analoog toestel voor thuisgebruik.
Uit uw vraag bemerk ik dat het een zakelijke toepassing betreft, waarbij het van belang is dat namen weergegeven worden.
De CNIP is in dit geval vergelijkbaar met de overige technieken CLIR en CLIP. De DECT toestellen uit de S en SL serie zijn hiervoor ingericht en kunnen
u de bedrijfszekerheid bieden die u wenst.
De DA en ook de DECT A serie zou ik u willen afraden in uw geval. Voor de juiste informatie en service hieromtrent verwijs ik u het beste naar uw telecomleverancier in uw omgeving. "
idd. Philippe, je hebt mss. gelijk. Vond gewoon handig dat je geen stroom nodig hebt voor een vast toestel, en de fritz-fon om de paar dagen zal moeten opladen, ook al wordt hij op mijn bureau zelden gebruikt........
en ik heb de slechte gewoonte om fritzfon s'avonds uit te doen, dus als er ieman s'morgens vroeg belt hoor je het niet....(vandaar vast)
zal wss een fritzfon C4 worden.
bedankt voor de antwoordjes
"Aangaande CLIP, CLIR en eventueel CNIP het volgende;
in al onze toestellen zijn deze functies aanwezig echter de werkzaamheid ervan hangt volledig af van de provider en het meegestuurde signaal.
Een DA710 is een simpel uitgevoerd analoog toestel voor thuisgebruik.
Uit uw vraag bemerk ik dat het een zakelijke toepassing betreft, waarbij het van belang is dat namen weergegeven worden.
De CNIP is in dit geval vergelijkbaar met de overige technieken CLIR en CLIP. De DECT toestellen uit de S en SL serie zijn hiervoor ingericht en kunnen
u de bedrijfszekerheid bieden die u wenst.
De DA en ook de DECT A serie zou ik u willen afraden in uw geval. Voor de juiste informatie en service hieromtrent verwijs ik u het beste naar uw telecomleverancier in uw omgeving. "
idd. Philippe, je hebt mss. gelijk. Vond gewoon handig dat je geen stroom nodig hebt voor een vast toestel, en de fritz-fon om de paar dagen zal moeten opladen, ook al wordt hij op mijn bureau zelden gebruikt........
en ik heb de slechte gewoonte om fritzfon s'avonds uit te doen, dus als er ieman s'morgens vroeg belt hoor je het niet....(vandaar vast)
zal wss een fritzfon C4 worden.
bedankt voor de antwoordjes
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
@Siemens antwoord ? ze gooien alles op een hoopje, CNIP/CLIR/CLIP/interne telefoonboeksatsurfer schreef:antwoord siemens (gigaset):De CNIP is in dit geval vergelijkbaar met de overige technieken CLIR en CLIP.
De DECT toestellen uit de S en SL serie zijn hiervoor ingericht en kunnen u de bedrijfszekerheid bieden die u wenst.
Deze heeft volgens mij ook geen CNIP ====> Gigaset SL780_SL785 - bladzijde 28(29) nergens sprake van CNIP, wel de naam
laten zien indien in je interne telefoonboek .... maar dat is geen CNIP via provider !
http://www.gigaset.com/fileadmin/legacy ... nl_NLD.pdf
Maar vb: de Gigaset C610/C610A heeft het wel aan boord, bladzijde 31(33) een uitleg over CNIP via provider ....
http://www.gigaset.com/fileadmin/legacy ... _nl_BE.pdf
Siemens moet dringend sommige handleidingen herschrijven als al die toestellen CNIP via de provider ondersteunen ....
Een vraagje voor @Philippe_d, de fritzbox ondersteund die het doorgeven van CNIP via provider op alle poorten ?
Het grootste deel van PABX'en kunnen dat niet, het heeft dan ook geen enkel nut er een telefoon toestel aan te koppelen
die CNIP wel aan boord heeft !
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja. zowel analoog, ISDN (So bus), DECT als IP toestellen (LAN).Bssoft schreef:Een vraagje voor @Philippe_d, de fritzbox ondersteunt die het doorgeven van CNIP via provider op alle poorten ?
Maar als de naam ook in het interne FritzBox telefoonboek staat, wordt de provider CNIP overschreven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
daar hebben jij (en meerdere hier) lang voor gevochten hé Spijtig dat Weepee het gestopt is, bijna simultaan met de invoering van CNIP op de fritzbox
volgende stap is tijdsgebonden 'dialing rules' Maar tussen de regels door kon ik lezen bij mijn contactpersoon bij avm dat we er niet moeten op hopen. Elk jaar geeft hij dit door aan het management (al 8X!!!), maar tot op heden nog niet omgezet...Hij heeft mijn verzoek nogmaals doorgestuurd
volgende stap is tijdsgebonden 'dialing rules' Maar tussen de regels door kon ik lezen bij mijn contactpersoon bij avm dat we er niet moeten op hopen. Elk jaar geeft hij dit door aan het management (al 8X!!!), maar tot op heden nog niet omgezet...Hij heeft mijn verzoek nogmaals doorgestuurd