Sinds enkele maanden al, werkt het afspelen van opnames van op onze Digicorder op onze Digibox niet meer. Vroeger was er daar helemaal geen probleem mee. Ik heb al getest en beide hebben in elk geval wel netwerk (kan VOD opvragen e.d. meer). Vreemd genoeg komt Mijn Telenet ook zeggen dat geen van beide interactief is, terwijl het toch echt wel het geval is. Rebooten e.d. helpt ook niet.
Beide Digidozen zijn via Homeplugs verbonden met de modem. Idem overigens voor mijn eigen router, en mijn Internet is ook totaal geen probleem.
Ben momenteel een beetje clueless wat ik nog kan proberen. Al lijkt het dat ik me nu moet focussen op waarom Mijn Telenet ook denkt dat ze niet interactief zijn.
Opnames delen werkt niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
eerst nog eens proberen overal stekkers uittrekken, 2min wachten en terugplaatsen, ook van de powerlines en modem/router
eerst de modem terug opstarten, dan pas de router , dan de homepluggen en dan pas de digiboxen corders, wanneer dit niet help telenet bellen.....
Let op, er kunnen maar 4 toestellen per lijn, een 5de toestel zit op een 2de lijn en zal de digicorder niet zien, ten zij je op die 2de lijn ook een digicorder plaats, zelfs zonder opnames, dan lukt het wel, spreek uit ervaring....
eerst de modem terug opstarten, dan pas de router , dan de homepluggen en dan pas de digiboxen corders, wanneer dit niet help telenet bellen.....
Let op, er kunnen maar 4 toestellen per lijn, een 5de toestel zit op een 2de lijn en zal de digicorder niet zien, ten zij je op die 2de lijn ook een digicorder plaats, zelfs zonder opnames, dan lukt het wel, spreek uit ervaring....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niets.Tomby schreef:Ben momenteel een beetje clueless wat ik nog kan proberen.
Gewoon Telenet bellen, en zeggen dat ze "MSTB" (multiple set top box) moeten activeren op jouw 2 decoders.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Welke IP-adressen hebben je decoders dan ?Tomby schreef:Vreemd genoeg komt Mijn Telenet ook zeggen dat geen van beide interactief is, terwijl het toch echt wel het geval is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ze moeten met 10 beginnen om interactief te zijn, beginnen ze met 192 of 178 zijn ze niet interactief..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
IP adressen had ik al gecheckt en waren inderdaad 10.x.x.x adressen. Zoals ik al zei zijn ze in elk geval interactief, i.e. ik kan VOD content opvragen, rode knop, etc...
Denk dat ik idd maar best gewoon eens bel, want ziet er toch wel naar uit dat het aan hen ligt.
Denk dat ik idd maar best gewoon eens bel, want ziet er toch wel naar uit dat het aan hen ligt.
-
- Elite Poster
Heb toch nog maar eens Laroy zijn suggestie gedaan van eens alles terug uit te trekken en dan een per een terug in te pluggen. En tot mijn verbazing werkt het nu ineens terug wel. Op Mijn Telenet staan allebei nog altijd wel als Niet Interactief maar dat is het minste van mijn zorgen.
-
- Elite Poster
Te vroeg victorie gekraaid. Paar dagen later... wil met vrouwlief naar een opname kijken. En ja hoor, in het menu van de Digibox is ineens weer Opnames verdwenen. Terug naar af dus... Nochtans niets veranderd aan het netwerk ondertussen. Zucht..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb toch een vermoeden dat het iets met je homeplugs te maken heeft... maar de enige manier op dat uit te sluiten is een lange netwerk kabel tussen beide decoders leggen.