gu10 LED's te koop op ibood

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Ik ben bij mijn lichtleverancier ook es gaan informeren over LEDlampen die mijn halogeenampen moesten vervangen; Wat ik allemaal te horen kreeg:
- Uw electriciteitsverbruik hangt niet af van uw verlichting, maar van was- en droogmachines en dergelijke (2 kinderen, dus dagelijk wel een machientje)
- LED geeft nooit zoveel licht als een halogeenlamp (LED wordt meestal sterk gebundeld zodat er nog IETS van licht te bespeuren valt)
- LED is de ONrendabelste lamp die ook is gemaakt (heeft te maken met sinus dat afgevlakt wordt - wissel/gelijkstroom?)
- Degelijke LEDs moeten achter een transfo en kosten 40 euro per stuk
- Denk niet dat je ee goede zaak doet als je Halo vervangt door LED

Terwijl hijzelf verkoper is, vond ik dit toch wel even het vermelden waard.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Slafes schreef:Tip: deze van de Aldi laten liggen... Dit zijn led spotjes die enkel goed zijn als sfeer lichtjes. Ik heb er twee van dezelfde makelij hangen in het toilet om tijdens de nacht net niet naast de pot te pissen. :)
Owla, sfeerlichtjes op de wc :lol:
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

er zit idd veel verschil in de kwaliteit van led lampen, de goedkoopste gaan meestal snel stuk en geven weinig licht..
ga er vanuit dat je minstens 5 watt moet hebben om vergelijkbaar licht te hebben en op dit moment rond de 10 euro/st betaald voor een goede kwaliteit,
de vervanger voor de gloeilampen moet een aluminiumvoet hebben en vier sprietjes met langs alle zijden op die sprietjes smd leds, minstens 5 watt ook en
de bol moet volledig helder zijn.....http://www.shopforled.be/front/prods/bu ... w-e27.html
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Let ook op dat LED's sneller dan verwacht hun lichtopbrengst verliezen. Op de lange termijn zouden ze daardoor wel eens minder rendabel kunnen blijken dan je eerst had verwacht.

Ook kwa levensduur moet je opletten. Hoewel daar regels rond bestaan worden die door de Chinese fabrikanten vaak misbruikt waardoor onrealistische branduren worden vermeld. Er is immers een groot verschil tussen "de lamp geeft nog 70% van zijn oorspronkelijke lichtopbrengst af" en "elke unieke LED van de lamp is defect".

Zonder reclame te willen maken, Sylvania kost wat meer maar daar zal je ook realistische cijfers op de verpakking zien staan (ze waren n.b. de eerste die hun productie uit China terug haalden en naar België brachten). Bovendien produceren ze nog met hun gepatenteerde technologie ondanks overname door Osram.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

johand schreef:- Uw electriciteitsverbruik hangt niet af van uw verlichting, maar van was- en droogmachines en dergelijke (2 kinderen, dus dagelijk wel een machientje)
Het zal niet zijn zeker? Op mijn benedenverdieping alleen al heb ik 18 spotjes van 50W, da's 900 W hé! Ik wil je anders wel eens het verschil in elektriciteitskosten voorrekenen van toen mijn vrouw vorig jaar zwanger en nadien tijdens haar zwangerschapsverlof thuis zat...

Ik ben ze nu allemaal 1 voor 1 aan het vervangen door LED spots van 9W het stuk, heb er onlangs wat ingeslagen met mijn ecocheques. Ik zie het verschil met de gewone halogeenlampjes amper, is iets witter.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Mathy schreef:Het zal niet zijn zeker? Op mijn benedenverdieping alleen al heb ik 18 spotjes van 50W, da's 900 W hé! Ik wil je anders wel eens het verschil in elektriciteitskosten voorrekenen van toen mijn vrouw vorig jaar zwanger en nadien tijdens haar zwangerschapsverlof thuis zat...
en hoelang branden die per dag (realistisch!)? Doe de rekening maar, maar vergeet ook niet uw prijs van de nieuw aangeschafte LED's eraf te trekken hé...
PS: En gewoon het licht uitdoen waar je niet bent is nog voordeliger...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Onnodig hier discussie over te voeren...
Ik ben systematisch aan het zoeken achter goede leds, en draai of keer het hoe je wil, ze komen op de lange duur (lees niet na 1 jaar maar 5 jaar) goedkoper uit.
Gaan ze 5 jaar mee? Dat kan ik nu nog niet zeggen.. Maar als ze dat doen spreken we dan nog eens over het verbruik + aanschaf :-)

Als je denkt dat dat niet het geval is, dan moet je het niet doen en laat je maar je halo's goed branden. Ik heb er 50 steken, ongeacht als ik ze nu elke dag of niet alle 50 aan doe, het zal zeker voor mij voordeliger uitkomen, zeker als ik ze her en der aan gunstige prijzen kan vinden.
De cijfers alleen al spreken voor zich: in de badkamer 7 spots à 50W = 350W halo tegen 7*7W = 42W led (en ja die branden een serieus deel voor de madam)
En ja, in de gang etc hebben we ook gewerkt met sensors, dus blijft zeker niet langer branden tenzij er iemand is.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Vergeet in de lampenvergelijking de spaarlampen niet. Het klinkt veel minder hip en cool dan een LED, maar ze hebben hun diensten (en diensturen) wel al lang en breed bewezen. Voor de prijs van een heel goede LED, heb je 5 topspaarlampen (Philips Tornado).
Waar een LED vooral blauw/wittig is, ook de "warm white" versie, kan je een spaarlamp echt in "warm white" krijgen.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

CFL's zijn betrouwbaarder dan LED. Wel opletten in de vergelijkingen dat ook hier opnieuw goedkope lampen geen juiste verbruikt gegevens meekrijgen. Bekende Westerse merken vermelden het netto verbruik (lamp + elektronica), Chinezen vaak enkel het Bruto verbruik (enkel het licht verbruik en niet de elektronica). Misschien dom maar kan het verschil betekenen dus besparing dan wel niet.

Wel opletten dat je deze niet als leeslamp gebruikt ivm UV. Vanaf 1m is dit eigenlijk veilig.

En ook: CFL's laat je beter niet in koude ruimtes (nefast voor levensduur) en laat je beter ook op plaatsen waar de brand tijd kort is (WC).
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Iemand die op industriële schaal al eens een studie heeft gemaakt wat betreft led verlichting.
Geen verkoopspraatjes maar praktijkervaring.

PS: Heb zo erg gelijkaardige LED spots van 12 watt... Wie op wattage wil afgaan, mag het zogezegde werkelijke wattage delen door een kleine 2 :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Vandaag mijn Ibood bestelling binnen gekregen 4 Philips pakketjes van 4x GU5.3 (6,5W -2700k )tet vervanging van 50W ...
Kwaliteit valt erg tegen !
Mijn 5w uit de lidl hebben 2900-3000k en hebben veel meer lichtopbrengst dan de Philips en nog goedkoper ook, voor mij geen Philips LEDS meer....,
Ze kosten bijna het dubbele en zijn veel minder goed.....
Dat wordt retourneren, weet dan een 3,5 wat kan tegenvallen maar van een Philips 6,5 wat had ik dit zeker niet verwacht..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Philips heeft verschillende reeksen. Deze staan niet allemaal op hun site vermeld maar zijn er wel. Heb hier thuis Philips zitten en niemand zit het verschil. Dat is dan ook het verschil in prijs. In een winkel 120stuks geplaatst. Ze branden van 9u30 tot 20u 6dagen in de week. Reeds 2 jaar lang en nog geen enkel defect gehad. Elek. Rek. lekker gedaald een een tevreden familielid erbij. Deze investering heeft reeds gerendeerd. Maar nogmaals een goei e led kost een iets meer. Als deze veel brand wil ik dat gerust uitgeven. Voor een berging zijn het de goedkopere met toch nog een sterke lichtbundel. Mijn mening.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik wou er niet meteen een nieuw topic voor openen, maar ik heb via DX nieuwe GU10 en E27 ledlampen gekocht.

Spot van 7,5 Watt met een claim van 720 lm. Kleurtemp van 3000K:

http://www.dx.com/p/gu10-7-5w-720lm-350 ... 7vME7Htlr8

Ze dienen als vervanging voor led spotjes van 4 Watt, 3000K.

Een wereld van verschil moet ik zeggen. Op de verpakking die toekwam stond dat ze een kleurtemp van 2700-3500K hebben, wel, ze zijn inderdaad een stuk "warmer" dan de 3000K spotjes die ik al hangen had, ze geven ook meer dan voldoende licht, van deze spotjes ben ik persoonlijk zelf erg tevreden. Kostprijs iets van 3,3 euro per stuk. Ideaal voor mensen die GU10 lampjes zoeken met een grote stralingshoek en die zeker 50 Watt halogeen spotjes vervangen. De bouwkwaliteit valt ook heel goed mee, heb daar al lampen besteld die uit elkaar vielen maar deze zijn echt solide.

Daarnaast kocht ik ook enkele E27 lampen:

http://www.dx.com/p/e27-8w-1260lm-3200k ... 7vP2LHtlr8

1260 lm is zwaar overschat. Het zal eerder is tussen 800-900 zijn vermits ze mijn Tornado 15W (900 lm) spaarlampen net 1 op 1 kunnen vervangen. Kleurtemperatuur is inderdaad wel correct, ze zijn een heel stuk witter dan de spaarlampen wat toch nog best aangenaam aanvoelt. De voordelen zijn: lager verbruik dan een spaarlamp, schakelt meteen aan (ook al duurt dat bij de Philips Tornado lampen amper enkele seconden voor ze opgewarmd zijn) en ze zijn een stuk slanker. Kostprijs iets van 4,25 euro. Voor mensen die dus op zoek zijn om een 75 Watt gloeilamp te vervangen een keuze die te overwegen valt.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Ik dacht dat die meerdere kleine ledjes een "voorbijgestreefde" techniek was qua LED-verlichting?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Je ziet ze anders overal opduiken in relatief recente led lampen... Voor mij ook steevast de betere keuze owv de grote stralingshoek. De paar lampen die ik heb met slechts 1 of 3 leds hebben allemaal de stralingshoek van maar 35-60° iets wat voor mij niet prettig aanvoelt. Kan zijn dat er anderen zijn ondertussen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Ik wou er niet meteen een nieuw topic voor openen, maar ik heb via DX nieuwe GU10 en E27 ledlampen gekocht.

Spot van 7,5 Watt met een claim van 720 lm. Kleurtemp van 3000K:

http://www.dx.com/p/gu10-7-5w-720lm-350 ... 7vME7Htlr8

Ze dienen als vervanging voor led spotjes van 4 Watt, 3000K.

Een wereld van verschil moet ik zeggen...
Ik heb ze ook en ben er ook heel erg tevreden van. Dienden bij mij ook als vervanging van LED spotjes van 4,5W en een wereld van verschil qua lichtsterkte.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Slafes schreef:Je ziet ze anders overal opduiken in relatief recente led lampen... Voor mij ook steevast de betere keuze owv de grote stralingshoek. De paar lampen die ik heb met slechts 1 of 3 leds hebben allemaal de stralingshoek van maar 35-60° iets wat voor mij niet prettig aanvoelt. Kan zijn dat er anderen zijn ondertussen...
COB led's hebben trouwens meestal ook wel een grote stralingshoek. Ik neem die meestal omdat ik ze visueel ook mooier vind dan lampen met meerdere led's of meerdere kleine ledjes. Maar dat is puur smaak uiteraard :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hebben jullie die ledjes van DX vlot gekregen of duurde dit ook een eindje? Zijn ondertussen 10 dagen verder en nog geen spoor van de LED's :-).
De tracking code blijft ook plots hangen op 21 juli.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Reken maar op 4 tot 6 weken voor je pakje van DX toekomt. Zeer zelden is er iets al na 20 dagen, maar op 10 dagen heb ik nog nooit een bestelling bij mij weten toekomen. :)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Wij hebben deze week ook eens LED's gekocht.
Van XanLite, kwamen op 15 euro / stuk.
Online iets goedkoper te vinden.

http://www.greenweez.com/xanlite-led-xx ... 50w-p15408

Op het eerste zicht geven ze super licht af, enkel de levensduur nog af te wachten.

Vroeger hadden wel er al eens op miniinthebox gekocht maar daar zijn we alles behalve tevreden over.
Ze geven redelijk licht maar niet zo 'warm' als ze beweerden te zijn.
Eentje viel trouwens gewoon uiteen tijdens het uitpakken, dus bouwkwaliteit... :lol: = perfect om uw huis te laten afbranden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Als je ziet dat ik mijn GU10 lampen bij de laatste bestelling gekocht heb aan omgerekend 2,8 euro per stuk, dan hoop ik wel dat je lampen van 15 euro ongelooflijk super goed en veel licht geven. Vind 15 euro behoorlijk prijzig voor lampen die maar 280 lumen geven, die kunnen echt geen 50W halogeen vervangen.

In de Action had je led lampen kunnen kopen voor 4,95 euro geloof ik, die kwa lichtopbrengst en kleur zo goed als hetzelfde zijn. Nu ja, dan zitten ze niet in zo'n fancy aluminium behuizing natuurlijk. :)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Inderdaad, 280 Lumen is eerder 25W ofzo...
Die LED's zijn ook maar 73Lm/W (280/3,8 ~ 73), echt gigantisch is dat niet...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Reken maar op 4 tot 6 weken voor je pakje van DX toekomt. Zeer zelden is er iets al na 20 dagen, maar op 10 dagen heb ik nog nooit een bestelling bij mij weten toekomen. :)
Al moet ik zeggen dat mijn laatste bestellingen sneller toegekomen zijn dan ooit. Laatste 13 dagen, voorlaatste 10 dagen maar die heeft dan wel 9 dagen geduurd voor alle items in stock waren. De bestelling ervoor 16 dagen en meestal als ik mijn orders bekijk is dat toch zo tussen 15-20 dagen, met uitzonderingen van meer 6 weken ook.

Nu, ben zo tevreden van de GU10 spotjes dat ik ze in heel mijn huis ga hangen. :)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Vraag: wat is prijs/ kwaliteit beste koop? Heb wat studentenkoten met spaarlampen, maar misschien is led wel betere oplossing.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Hangt er een beetje vanaf, als dat spaarlampen zijn van 15+ Watt is daar niet altijd een mogelijkheid om goeie ledlampen te hangen. Diegene die ik tot nu toe gevonden hebben kunnen net een 75 Watt gloeilamp/15 Watt spaarlamp vervangen. Anders vallen ze te groot uit, of ze zijn in verhouding met deftige spaarlampen gewoon nog veel te duur.
Philip22
Starter
Starter

Met de LED lampen bespaar je erg veel energie en dus indirect ook erg veel geld. Bovendien gaan de LED lampen 5x langer mee dan de gewone lamp. Erg gunstig zou ik zeggen.
Neem eens een kijkje op http://www.lampdirect.be/nl/led-lampen/
Hier staan naar mijn idee wel de beste deals op.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

@philip22 : de vraag is of je enorm bespaart in vgl met een spaarlamp.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

De vraag is of philip22 niet voor zijn eigen winkel aan het spreken is... :cop:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Philip22 schreef:Neem eens een kijkje op http://www.lampdirect.be/nl/led-lampen/
Hier staan naar mijn idee wel de beste deals op.
Nee hoor, daarvoor moet je bij dx zijn. :angel:
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:De vraag is of philip22 niet voor zijn eigen winkel aan het spreken is... :cop:
Idd dat was wat ik ook dacht. Want vond het een Copy/paste antwoord.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Slafes schreef:Als je ziet dat ik mijn GU10 lampen bij de laatste bestelling gekocht heb aan omgerekend 2,8 euro per stuk, dan hoop ik wel dat je lampen van 15 euro ongelooflijk super goed en veel licht geven. Vind 15 euro behoorlijk prijzig voor lampen die maar 280 lumen geven, die kunnen echt geen 50W halogeen vervangen.

In de Action had je led lampen kunnen kopen voor 4,95 euro geloof ik, die kwa lichtopbrengst en kleur zo goed als hetzelfde zijn. Nu ja, dan zitten ze niet in zo'n fancy aluminium behuizing natuurlijk. :)
Kan zijn dat we teveel hebben betaald. Ze geven in ieder geval beter licht dan de rommel die we eerder op dx hebben besteld, misschien dat ik de verkeerde heb besteld.

Die dat we nu hebben geven uiteindelijk teveel licht en worden heel waarschijnlijk door 35w modellen vervangen.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik denk dat het probleem vooral zit in het feit dat fabrikanten er maar een hoeveelheid lumen op plakken, die helemaal niet klopt. En vermoedelijk vooral bij die chinese lampjes.
Op het vermogen kan je niet vergelijken, maar op lumen vast en zeker ook niet omwille van die reden.
Het zou mij niet verwonderen dat ze enkel het vermogen kennen (kan je makkelijker meten), en dan gewoon een vermenigvuldigingsfactor toepassen voor het aantal lumen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bij dx led spots besteld onlangs. 675 lumen, 6500 kelvin,vermogen 7,5W. Geven het equivalent van makkelijk 50W. Prijs was 4,74 US dollar. Ik ben er enorm tevreden van. Zo tevreden dat ik ondertussen al mijn lampen vervangen heb door dit model.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

6500 kelvin, heb je dat in huis hangen?
Is wel heel kil. Gloeilamp is een 2700 ofzo...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Yep. In de keuken. Drie armaturen met telkens 3 spots. In de keuken moet het licht zijn en geen gezellige bedoening. Ik wil goed kunnen zien als ik aan het koken ben. En op dat gebied zijn deze spots een ware verademing.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Zo lijkt het vlees vast wat verser :lol:

Nee nu ff serieus, mensen die tevreden zijn, kunnen die links posten. Ga binnenkort ook eens een hoop bestellen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dat heb ik onlangs toch gedaan, zelfs met een mini persoonlijke bespreking erbij. :p
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb de led's die Slafes hier poste ondertussen ontvangen. Heb ze geïnstalleerd in onze badkamer. Qua lichtopbrengst kunnen ze zeker de 50W spotjes vervangen. Qua kleurwarmte zijn ze wel een stukje minder dan een traditionele spot. Nu, op zicht voor die prijs bevallen ze mij zeker ook.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

1 van mijn 6 led's heeft al de geest gegeven. Heeft toch wel een uurtje gewerkt ofzo... Geen al te goed begin dus.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

De 8 stuks van mij werken nog steeds... Mailtje sturen naar DX en vermelden dat ze dood bij aankomst was...

De meeste warm witte ledlampen zijn in realiteit nog een stuk witter dan deze. Was het op den duur al gewoon om witter licht te hebben, moest toch weer eventjes wennen.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”