hallokes,
ik heb deze vraag al een paar keer zien passeren maar ik geraak er nooit wijzer uit...
ik heb een nieuwe telenet router gekregen van telenet ( wifi en usb poort ingebouwd van DOCSIS)
nu wat ik wil bereiken : ik heb een externe harde schijf aangesloten op de usb poort en wil deze kunnen raadplegen vanaf mijn vaste pc en laptop...
waar heb ik problemen mee:
ik weet dat ge dan poorten moet open zetten en toewijzen
begin poort en einde poort = weetek ni wa ik moet pakken
wat is er nu al:
ik heb het mapje compahub maar daar staat niets op ookal staat er een deel op die harde schijf...
ook bij aparaten een harde schijf maar als ik daar opdruk kom ik op osmysos website met info, maar vreder niks
zou er aub mij iemand stap voor stap willen duidelijk maken wat ik juist moet doen om die harde schijf te kunnen zien en te kunnen opnenen op beide pc's
alvast bedankt
hardeschijf op telenet router
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
hmm ... mijn gedacht is dat dat niet werkt ... die USB poort is niet "geactiveerd" voor externe storage, toch?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
poorten open zetten heeft niets te maken met de USB poort, wel met de toegang tussen internet en je eigen lan.
Bij mijn weten is het ook niet mogelijk om de USB poort te gebruiken voor opslag en netwerk toegang.
Bij mijn weten is het ook niet mogelijk om de USB poort te gebruiken voor opslag en netwerk toegang.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Da's volgens mij jouw HD Digicorder heeft dus niks met de modem te maken.hellemansd schreef: ook bij aparaten een harde schijf maar als ik daar opdruk kom ik op osmysos website met info, maar vreder niks
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waar zie je dat mapje... of hoe kom je eraan.hellemansd schreef:ik heb het mapje compahub maar daar staat niets op ookal staat er een deel op die harde schijf...
Wat is trouwens het filesysteem van je harde schijf ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Uit ervaring, met een stick, weet ik dat die usb poort werkt hoewel ze dus niet ondersteunt wordt door telenet. Je moet niets speciaals instellen en je vindt de schijf terug in je filesysteem.
Toch zou ik het gebruik ervan afraden want de usb poort is onbetrouwbaar (mogelijk gegevensverlies) en zeer traag
Toch zou ik het gebruik ervan afraden want de usb poort is onbetrouwbaar (mogelijk gegevensverlies) en zeer traag
Waarom geen netwerk harddisk?
Bv.: http://www.nascenter.be/product/410402/ ... a310s.html
[ Post made via mobile device ]
Bv.: http://www.nascenter.be/product/410402/ ... a310s.html
[ Post made via mobile device ]
Provider: Telenet ONE.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 + FRITZ!Repeater 3000
Modem/Router: Fritz!Box 7590 + FRITZ!Repeater 3000
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als ik een NAS zou aanraden zou ik nu niet echt Zyxel als voorbeeld nemen (maar eerder een Synology en ook minimaal voor 2 disken).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
het weer een van leuke functie die uitgeschakeld is door telenet. Telenet wil geen server functies op zijn netwerk daarom werkt ddns ook niet op de hwg.
het staat/stond ergens in de kleine lettertjes van de leveringsvoorwaarden.
het staat/stond ergens in de kleine lettertjes van de leveringsvoorwaarden.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.