VTM Nieuws livestream lust geen adblocker?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ben ik de enige die een "zet je adblocker af" bericht krijgt tijdens de VTM Nieuws livestream? Het geluid werkt nog wel en de boodschap lijkt in de mediaplayer zelf te zitten.

Dat ze het op hun videokes zetten, tot daaraan toe, maar op een livestream van een nieuwsuitzending is toch nog een niveau lager qua gebruiksvriendelijkheid, vind ik. Journalistiek ondergeschikt aan tampax verkopen. Bookmark deleted hier /rant.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Heb dit sinds gisteren ook gemerkt bij de meeste van de video's/streams. Irritant.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik heb ook altijd dezelfde, eentonige video te pakken bij VTM. :lol:
VTM_adblocker.png
VTM_adblocker.png (4.1 KiB) 6277 keer bekeken
VTM kleurt je dag!
In zwart/wit tegenwoordig. 8)
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Dat is iets dat ik al lang voor heb hoor, meteen ook de reden waarom ik daar eigenlijk nauwelijk nog iets van bekijk. Nog net wat belachelijker dan het feit dat de VRT haar video-materiaal IP-blockt. Altijd maar weer die VPN op moeten zetten voor de voetbalstream op Sporza... :twisted:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En dat de videokwaliteit bij de VRT echt slecht is...
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik heb bij VTM nog nooit beeld gezien op hun site , ik gebruik iceweasel als browser ... (firefox met ingebouwde addblokker)

net eens uit gezet en dan werken de video's wel ....
Afbeelding
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Gebruik Ghostery ipv adblocker.

Adblocker's makers zijn een bende afpersers. Voor een mooi bedrag kan eender wie een omweg kopen.

Ghostery wordt raar genoeg gemaakt door een bedrijfje dat eigendom is van de reclame industrie. Het bevat tracking, maar die neemt geen persoonlijke data mee, alleen technische (snelheid, latency...) en dat kan je ook nog eenvoudig afzetten.

In 't ergste geval zet je VTM op de whitelist, zodat ze hun reclame kunnen doorsturen. De manier waarop ze reclame mengen is echter een groot veiligheidsgat. Dat geldt natuurlijk ook voor de anderen die op 't dezelfde manier doen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Er moeten toch browsers/addons bestaan die zulke detectors omzeilen of beetnemen, bv door de reclame in een sandbox te draaien maar nooit aan de user te tonen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Open de streaming URL gewoon in VLC, en klaar!

Code: Selecteer alles

rtmp://rtmp.event.stream.vmmacdn.be/vmma-event-rtmplive-live/event.medium
cyrano schreef:Gebruik Ghostery ipv adblocker.

Adblocker's makers zijn een bende afpersers. Voor een mooi bedrag kan eender wie een omweg kopen.
Jij verwart een paar zaken. Een adblocker is niet hetzelfde als een tracking blocker, ook al bieden sommige een hybride functionaliteit aan.

Een smetteloze adblocker kan je krijgen in de vorm van Adblock Edge. Een proper alternatief voor Ghostery is Disconnect.
ITnetadmin schreef:Er moeten toch browsers/addons bestaan die zulke detectors omzeilen of beetnemen, bv door de reclame in een sandbox te draaien maar nooit aan de user te tonen?
Het probleem is dat dit soort detectie in hun eigen Flash Player zelf is ingebouwd, of in een kluwen van Javascript bestandjes die mee ingeladen worden. Om zoiets te gaan detecteren moet je dus veel tijd investeren, wat dan niet veel opbrengt aangezien elke website wel zijn eigen manier heeft om dit te doen. Ik ken buitenlandse streamingsites die al meer dan 2 jaar mijn adblocker detecteren en de video's in de browser dan ook niet willen afspelen.

Gelukkig zijn er wel workarounds zoals bovenstaande.
Afbeelding
cyrano
Pro Member
Pro Member

Ik verwar helemaal niks. Ghostery mag dan een tracking blocker heten, in de praktijk zie ik maar zelden reclame. The Prate Bay is zowat de enige die nog een popup oid lanceert, maar de fraaie plaatjes l en r van de inhoud, zijn weg. En dat hij bovendien ook nog FB, Google e. a. tracking blokkeert, is meer dan mooi meegenomen.

Thx voor de links naar alternatieven. Ga die zeker eens bekijken, ook al zal 't na Ghostery waarschijnlijk DIY worden op DNS niveau, mbv een geautomatiseerd hosts file.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

net op hln.be, click op het artikel van de gentse feesten, krijg een smerige popunder ....

noscript staat aan

en dan op deze pagina

http://www.hln.be/hln/nl/9093/Festivals ... -zon.dhtml

zelfde foutboodschap in flash, zet je adblocker uit, maar als je op herhalen clickt (op het icoon) begint de stream gewoon te spelen
maar dan enkel het geluid, en in het beeld zit de foutboodschap van de adblock waarschuwing voor de video, zodat je de video niet ziet

dus het streamen werkt wel, vtm wil enkel zijn javascript crap tot bij je pushen
geen frisse praktijken
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Stream komt van vmma.be, dus als je dat domein in je adblocker als trusted zet, spelen alle streams probleemloos af. De reclamefilmpjes moet je er dan wel bij nemen...
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

De meeste adblockerplugins gebruiken allemaal dezelfde database, en die database wordt onderhouden door een team vrijwilligers waar ik ook bij zit.

Hetgeen wat hierboven beschreven wordt, is een doodeenvoudige anti-adblockermaatregel. Ze bouwen gewoon wat code in die adblocker detecteert. Vervolgens kunnen wij die code dan weer gaan omzeilen, en als ze het echt menens is, passen ze hun code opnieuw aan. Bij sommigen duurt dat kat-en-muisspelletje een tijdje, bij anderen laten ze het weer snel vallen.

Problemen met de Adblockerregels kunnen op volgend forum gemeld worden: http://forums.lanik.us/index.php

Iemand is jullie al te snel af geweest, maar die heeft het dan wel in het verkeerde topic gezet (hoort niet bij de Dutchlist). En hij moet leren schrijven.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Gautier schreef:...
Vervolgens kunnen wij die code dan weer gaan omzeilen,
...
Enig idee over welke tijdspanne we hier spreken?
Een paar dagen, een paar weken, ... ?
cyrano
Pro Member
Pro Member

"Zet je adblocker af" begint meer en meer op te duiken. Ik had het tevoren niet opgemerkt (kom nooit bij VTM), maar nu ook op enkele andere sites gezien. Youtube, Vime etc. doen nog niet mee, voorlopig. Die wachten tot het gemeengoed geworden is?

Blijkbaar hebben een hoop sites dit uitgesteld tot in de vakantie, kwestie van geen waves te maken op de sociale media, zeker?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

VTM en co spelen het trouwens slim en hebben in hun videospeler een advertentie-module ingebouwd die checkt of de advertentie effectief wordt ingeladen en afgespeeld.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Dat resultaat moet toch te faken zijn? Het is niet omdat je zo'n module inlaadt, dat je ze ook moet tonen aan de user :-)
Verder, als youtube daarmee begint is de wapenwedloop begonnen. VTM geraakt hiermee weg omdat ze internationaal onbetekenend zijn, youtube is zo veelgebruikt dat er direct veel hackers op zouden vliegen om dit te omzeilen.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Is gefixt. Naargelang de versie van Adblocker die je gebruikt, ga naar de opties en kijk eens bij de lijst van filters die ingeladen worden. Zorg dat je zeker ook de Nederlandse lijst (Dutch list) hebt aangevinkt.

Als je die lijst al staan had, klik dan eens op "update now", zodat de nieuwste regels ingeladen worden. Zoniet gebeurt die update maar om de zeven dagen of zoiets.
cyrano
Pro Member
Pro Member

ITnetadmin schreef:Dat resultaat moet toch te faken zijn? Het is niet omdat je zo'n module inlaadt, dat je ze ook moet tonen aan de user :-)
Verder, als youtube daarmee begint is de wapenwedloop begonnen. VTM geraakt hiermee weg omdat ze internationaal onbetekenend zijn, youtube is zo veelgebruikt dat er direct veel hackers op zouden vliegen om dit te omzeilen.
Youtube gebruikt tracking die door geen enkele browser plugin herkend wordt. Een team van KUL/Princeton heeft dat net gepubliceerd. En niet alleen Youtube. Zie:
http://www.propublica.org/article/meet- ... e-to-block

Vziw analyseren ze nog maar. Ze blokkeren bij YT nog niks.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Gautier schreef:Is gefixt.
...
Thanks! :thumbs:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

I love this arms race :-p

Ik volg trouwns ni wat die fingerprinting met het blokkeren van reclame te maken heeft.
En als je pc gaat fingerprinten, is het niet noodzakelijk een kwestie van die fingerprinting te elimineren, je kan ook inladen in een sandbox en dan een vervalste fingerprint proberen terug te sturen.

Neem nu bv de nieuwe drm implementatie van html5 die firefox onder protest gaat doorvoeren. Zij gaan, in plaats van de drm vrij spel te geven, die in een sandbox runnen, en de sandbox genereert de fingerprint zonder dat de drm zelf uit de sandbox kan. (dit om toe te laten bepaalde drm content aan een bepaalde pc te linken)
Hoelang denk je dat het gaat duren alvorens een addon of hacker erin slaagt die sandbox een custom fingerprint te laten meegeven, zoals we vroeger al mac adressen faketen op onze routers? Tis misschien technisch stukken ingewikkelder, maar waar een wil is...

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:
Gautier schreef:Is gefixt.
...
Thanks! :thumbs:
't Was van korte duur ...
Blijkbaar heeft VTM ook aanpassingen doorgevoerd.
ITnetadmin schreef:I love this arms race
Hopelijk trekt Adblock Plus dan toch aan het langste eind. 8)

EDIT:
Het zit toch een beetje anders in elkaar dan wel dat ik hierboven te snel geconcludeerd heb. :oops:

AdBlock Plus actief, Ghostery niet actief ==> videos op de VTM nieuws site spelen prima af.
AdBlock Plus actief, Ghostery wel actief ==> videos op de VTM nieuws site spelen niet af, met de vermelding dat adblocker actief zou zijn ...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zoals aangeraden: na toevoegen en updaten van de 'Easylist Dutch' filtersubscriptie in Adblock Plus werken de VTM videokes weer als een banaan zonder schil :banana:

Dank u voor het nobele werk, Gautier! :beerchug:
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

eternum schreef:
EDIT:
Het zit toch een beetje anders in elkaar dan wel dat ik hierboven te snel geconcludeerd heb. :oops:

AdBlock Plus actief, Ghostery niet actief ==> videos op de VTM nieuws site spelen prima af.
AdBlock Plus actief, Ghostery wel actief ==> videos op de VTM nieuws site spelen niet af, met de vermelding dat adblocker actief zou zijn ...

Zet in Ghostery de tracker Double click terug aan en je kan het filmpje wel zien.
Geen reclame te bespeuren hier.
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Wordt er tegenwoordig ook al gecheckt of de trackers mogen runnen?
Dat zou wel ns kunnen verklaren waarom bepaalde sites bij mij echt ni werken, ook al geef ik ze tijdelijk javascript en cookies.

ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het heeft niet erg lang geduurd, het is weer dezelfde melding, of de filmpjes spelen zich maar op half het schermpje af...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, 't is weer van hetzelfde....
Controleer of je adblocker actief is in je browser.
Zet deze uit en probeer opnieuw.
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Hmm, als je over het filmpje gaat met je muis
komt er een optie tevoorschijn "herhalen", druk daar op en het speelt wel af :banana:
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

R3ap4r schreef:Hmm, als je over het filmpje gaat met je muis
komt er een optie tevoorschijn "herhalen", druk daar op en het speelt wel af :banana:
Helaas alleen geluid, geen beeld, dat blijft staan op "Controleer of je adblocker actief is in je browser.
Zet deze uit en probeer opnieuw."
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gautier
Pro Member
Pro Member

Ik had eerder duidelijk aangegeven hoe Adblock werkt, en waar problemen gemeld kunnen worden. Het is ondertussen vijf dagen dat iemand hier opnieuw het probleem vaststelde. Maar om nu te denken dat er ook maar één de moeite gedaan heeft om het te melden waar het gemeld moet worden?

Het zegt veel over een bepaald gedeelte van de populatie op userbase. Liever wat zitten trollen op een forum, dat helpt de zaken pas echt vooruit.

Melden is trouwens ook niet meer nodig. Ik had het vier dagen geleden alweer gerepareerd, en momenteel werkt het zonder problemen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je beseft dat dit serieuze beschuldigingen zijn?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gautier schreef:Maar om nu te denken dat er ook maar één de moeite gedaan heeft om het te melden waar het gemeld moet worden?
Het was 4 dagen geleden al gemeld. :twisted:

En nu ga ik verder trollen :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Gautier schreef:Ik had eerder duidelijk aangegeven hoe Adblock werkt, en waar problemen gemeld kunnen worden.
Dat is inderdaad zo. Waarvoor dank.
Gautier schreef:Het is ondertussen vijf dagen dat iemand hier opnieuw het probleem vaststelde. Maar om nu te denken dat er ook maar één de moeite gedaan heeft om het te melden waar het gemeld moet worden?
Ik was één van de personen die het hier gemeld heeft, wetende dat jij ook hier meeleest.
En ik heb dat om die reden inderdaad niet gemeld "daar waar het gemeld moet worden".
Mijn oprechte excuses daarvoor.
Verder zal ik het hier zeker niet meer melden noch zal ik me registreren "daar waar het gemeld moet worden".
En daar is slechts één reden voor: jouw attitude die je in je bericht tentoonspreidt.
Gautier schreef:Het zegt veel over een bepaald gedeelte van de populatie op userbase. Liever wat zitten trollen op een forum, dat helpt de zaken pas echt vooruit.
Nogmaals. Ik begrijp echt jou uithaal in het geheel niet. Mijn melding hier heb ik ter goeder trouw gedaan.
Niet "om wat liggen te trollen".
Wel om via deze weg trachten een bijdrage te leveren aan de goede werking van Adblock Plus.
Doch indien jij dit bestempelt als trollen, dan kan ik daar enkel nota van nemen.
Gautier schreef:Melden is trouwens ook niet meer nodig. Ik had het vier dagen geleden alweer gerepareerd, en momenteel werkt het zonder problemen.
Wees gerust. Ik zal het in de toekomst zeker niet meer melden.
Verder neem ik er gewoon nota van dat "het momenteel werkt zonder problemen".
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik denk dat ik de eerste was die het probleem opnieuw heb aangekaart. Ik weet dat jij hier mee leest dus vond ik het niet meteen de moeite me speciaal voor een eenmalige actie te registreren ergens om een melding te maken.

Het was ook eigenlijk niet de bedoeling van een melding te maken, eerder van, het heeft niet echt lang geduurd, het werkt niet meer. Niet meer niet minder.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Laatst ook gehad met een proggy. Bug reported via twitter. "Of ik het even wil ingeven in hun systeem voor bug reports (jira)". Blijkt dat ik eerst een account moet aanmaken. Dat zie je van hier. Als ik het niet snel kan ingeven moeten ze zelf de moeite maar doen, I did my due diligence. Ik wil daar geen commitments over maken door zowat overal accounts te moeten aanmaken voor ns iets door te sturen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”