Kiala

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Blijkbaar kan je nu ook pakketjes versturen naar Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Spanje met Kiala?

België : 4.5 euro
Luxemburg : 4.5 euro
Nederland : 7.5 euro
Frankrijk : 10 euro
Spanje : 14 euro

Pakket moet kleiner of gelijk zijn aan 70cm x 70cm x 70 cm en maximaal 15kg wegen.

Eén puntje : vroeger kon je de optie aanvinken dat de bestemmeling het Kialapunt kon kiezen. Deze is nu weg?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hola, de post krijgt concurrentie. Een jaar ofzo geleden een ibood bestelling teruggestuurd, en de post liet dat 14.5 euro of zoiets kosten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is natuurlijk het voordeel dat kiala heeft, ze moeten niet naar alle mogelijke adressen rijden om één pakje per adres af te zetten, maar naar welbepaalde vaste adressen waar meerdere pakjes ineens kunnen afgezet worden met als gevolg dat dit een kostenbesparing oplevert.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ITnetadmin schreef:Hola, de post krijgt concurrentie. Een jaar ofzo geleden een ibood bestelling teruggestuurd, en de post liet dat 14.5 euro of zoiets kosten.

Vind je het gek? Ik wacht al 6 weken op een pakketje vanuit Hongkong. De pakjesdienst die het in België verdeelt is Taxipost. Vorige woensdag een bestelling geplaatst in NL, betaald via overboeking. Vrijdag email dat mijn zending vertrokken was. Levering OOK op zaterdag met NL post. En ja hoor, zaterdagmiddag rond 15 uur, bestelwagen voor de deur. Twee grote dozen, totaalgewicht een kilo of 13. Prijs 5,95 euro voor de hele zooi. Bestellingen die ik in Spanje plaats: 6 kalenderdagen leveringstermijn en dat kost ca. 25 à 30 euro afhankelijk van het gewicht. Die zendingen komen hier steevast binnen met DPD. Dat de post (of hun pakjesdienst) zo amateuristisch te werk gaat, is volledig aan hen te wijten. Maar ja, we hebben dan ook maar een bpost en geen apost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

jackho schreef:Dat is natuurlijk het voordeel dat kiala heeft, ze moeten niet naar alle mogelijke adressen rijden om één pakje per adres af te zetten, maar naar welbepaalde vaste adressen waar meerdere pakjes ineens kunnen afgezet worden met als gevolg dat dit een kostenbesparing oplevert.
Bij de post kan je ook van postpunt naar postpunt sturen. Ze hebben dus in feite een vergelijkbare dienst en dus vergelijkbare kosten. Alleen is die gewoon niet echt goedkoper dan gewoon versturen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Kost dat dan ook 14,5 euro of was het dat wat ITnetadmin bedoelde misschien van postpunt naar postpunt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Jack Daniels schreef:Die zendingen komen hier steevast binnen met DPD. Dat de post (of hun pakjesdienst) zo amateuristisch te werk gaat, is volledig aan hen te wijten. Maar ja, we hebben dan ook maar een bpost en geen apost.
Als er een amateuristische pakjesdienst is, is het wel DPD ik ken geen enkele andere pakjesdienst(BPost, UPS) die als standaardpraktijk heeft om pakketjes bij de buren, ergens anders in de straat,... te leveren alhoewel ik al meermaals heb laten weten dat ik dat niet wil.(leuk als je toffe buren hebt, probleem als de enigste mens in de straat die overdag thuis is, de pakketjes opent, op zijn terras in de regen(nam binnen teveel plaats in voor meneer), aanvaard het dan niet. :bang:
Zelfs eenmaal gehad dat DPD een cd(paste perfect in mijn brievenbus) geleverd had bij die man.
En een burenruzie is het mij ook niet waard.
BPost had vroeger soms last van "verdwijnende" pakketjes maar de laatste 1 á 2 jaar is dat bij mij niet meer voorgevallen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb écht wel hele andere ervaringen met DPD. Bij ons op het werk verzenden we ook alles via DPD, zij het dat de pakjesdienst een ander bedrijf is die de pakketten komt ophalen en dan bij het depot van DPD aflevert. Al meerdere jaren werken wij zo en tot op heden nog nooit een probleem ondervonden met DPD. Anderzijds doen er ook horror verhalen de ronde op het internet van Kiala. En laat ik zo een horror verhaal persoonlijk ondervonden hebben. Een plastieken onderdeel van een accessoire voor Kenwood keukenrobot lag in gruizelementen in de doos door toedoen van Kiala. De tegemoetkoming die ik kreeg was niet voldoende om een nieuw deksel te kopen. En communicatie met Kiala? Ook zo al een ramp. Die laten totaal niks weten. Zo kwam ik maanden na de feiten pas te weten dat Kiala iets van een 10 euro schadevergoeding had betaald voor het deksel terwijl een nieuw mij 13 euro heeft gekost. Ik controleer zelden mijn rekeninguittreksels maar daar heb ik het gezien van die schadevergoeding. Een mail om je te informeren dat je gecompenseerd gaat worden? Vergeet het.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Nadeel van Kiala is wel dat het pokke lang onderweg is.... Ik betaal liever 2 euro extra dat het de volgende dag bij mij aan de deur staat dan dat ik 4 dagen moet wachten voor ik het bij Kiala kan afhalen. Ik en mijn vriendin hebben nu toch al een 5 tal pakjes kort na mekaar verzonden, en ondanks de 50c prijsverhoging en de levertijd die van 4 dagen naar 1 a 2 zou moeten gegaan zijn merken we daar toch niets van. Maandag pakje in een kialapunt afleveren, vrijdag pas ter plaatse. Mag toch een stukje sneller gaan voor mij... Het kialapunt kan er niet aan doen dat ze maar om de 2 dagen een lichting krijgen, maar dat is iets wat Kiala toch mag verbeteren.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik heb al een paar keer postnl.be gebruikt via https://onlineverzendservice.be//

Dat is ook wel handig, stukken goedkoper dan boost, en ook tot aan de deur, ipv afhalen zoals kiala. Dit is een volwaardige boost concurrent.

Natuurlijk moet ik afwachten wat de toekomst brengt, wat er tegenwoordig binnenkomt via postnl hier in be is wel ok.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

jackho schreef:Kost dat dan ook 14,5 euro of was het dat wat ITnetadmin bedoelde misschien van postpunt naar postpunt.
Het gaat om dit :
http://www.bpost.be/site/nl/residential ... nd-go.html
Ik heb al laten verzenden naar mij op die manier dat was wel degelijk goedkoper.
Maar ik dacht zelf eens gezien te hebben dat de prijs nagenoeg, zoniet gelijk was aan een gewone zending.
Best eens informeren in een zo'n postpunt.

ITnetadmin stuurde zijn pakje terug naar nederland. Vandaar vast de hogere kost.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jack Daniels schreef:
ITnetadmin schreef:Hola, de post krijgt concurrentie. Een jaar ofzo geleden een ibood bestelling teruggestuurd, en de post liet dat 14.5 euro of zoiets kosten.

Vind je het gek? Ik wacht al 6 weken op een pakketje vanuit Hongkong. De pakjesdienst die het in België verdeelt is Taxipost. Vorige woensdag een bestelling geplaatst in NL, betaald via overboeking. Vrijdag email dat mijn zending vertrokken was. Levering OOK op zaterdag met NL post. En ja hoor, zaterdagmiddag rond 15 uur, bestelwagen voor de deur. Twee grote dozen, totaalgewicht een kilo of 13. Prijs 5,95 euro voor de hele zooi. Bestellingen die ik in Spanje plaats: 6 kalenderdagen leveringstermijn en dat kost ca. 25 à 30 euro afhankelijk van het gewicht. Die zendingen komen hier steevast binnen met DPD. Dat de post (of hun pakjesdienst) zo amateuristisch te werk gaat, is volledig aan hen te wijten. Maar ja, we hebben dan ook maar een bpost en geen apost.
Hoeveel betaal je voor die post uit hongkong nu weer? China pushed export serieus en daar is het vrij normaal dat je pakje lang wacht tot een gat op het vliegtuig vrij is, in Hongkong zal dat ook wel zo zijn. Dan ligt het niet echt aan taxipost. Bij post geldt hetzelfde als bij vele andere dingen, je krijgt wat je ervoor betaald. En mocht je iets vanuit hong kong willen laten komen met een betere courier dienst, reken maar op serieus wat meer. En nog douane/invoer, alles dat met hongkong post of china post komt is er al altijd zonder extra te moeten betalen doorgekomen, DHL was dokken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Kiala is overgenomen door UPS lijkt me?

De 50 cent extra is niet erg maar nu is er 0,0 verzekering! Vroeger kreeg je 10 Euro per KG (als ik me niet vergis)! Dus elk pakketje dat ik verstuurde zei ik dat het 15KG was = 150 Euro

Nu moet je bij betalen voor verzekering!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Via het werk goede ervaringen met UPS. TNT is dan weer een stuk minder.

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Klopt, tis overgenomen door UPS.

Telefonie = EDPnet + OVH
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ja, maar je moet eens bellen naar UPS om info over Kiala, ze wallen uit de lucht...
Geen telefoonnrs om naar te bellen, enkel een email die onbeantwoord blijft...

Sedert de nieuwe lancering konden trouwens enkel klanten van Proximus, Mobistar en Base gebruikmaken van hun diensten want je moest je registratie aanpassen met vermelding van je mobiel nr.....ik heb een Telenet mobiel nr beginnend met 0468/..... en het systeem aanvaard dit niet, gelukkig nog een 2de mobiel van het werk bij proximus en kon het zo doen....
Heb dan maar melding gemaakt in mijn Kialapunt en via mail, die tot op heden, 3 weken later onbeantwoord bleef.....

Had een gelijkaardig probleem bij de E-lotto site, daar kreeg je 2 weken geleden bij elke betalende deelname , de mogelijkheid een ticket te winnen voor tomorrowland,
ook daar werkten de 0468 Telenetnrs niet !
Gelukkig was de nationale Loterij wel bereikbaar en zouden ze het oplossen..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

0468 en 0466 (lycamobile) worden vaak vergeten!!!

Telefonie = EDPnet + OVH
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:Vind je het gek? Ik wacht al 6 weken op een pakketje vanuit Hongkong.
En wat heeft dat met BPost te maken ?
De reden waarom bestellingen uit die cheapo Chinese webshops zo lang onderweg zijn, is omdat ze gratis verzonden worden via surface mail, maw per boot.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

En uiteraard wachten ze tot de container stampvol zit. Dus als jouw pakje het eerste van de container is...

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”