Op 27 mei een stroompanne geweest in regio Turnhout.
Bij deze panne is de modem van 70/6 teruggevallen naar 30/6.
Tot op heden nog enkele verbetering.
Met vdsl-tool ook geen wijzigingen gevonden.
Kan DLM op een bepaalde lijn op non-actief gezet worden omwille van deze stroompanne?
Groet,
hepel
Is DLM nog actief na grote stroompanne
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dat zal dan toch een uitzondering zijn op de regel !
want al jaren lang zet ik de bbox alle dagen spanningsloos via de neststekker en nog nooit ben ik mijn DLM kwijtgespeeld hierdoor.
Mss is de inwendige capaciteit van sommige bboxen niet meer in orde, zodat hij niet de tijd krijgt om aan de DSLAM door te geven dat het om een netspanningsonderbreking gaat.
wll moet je oppassen als je dit moest vele keren kort achtereen herhalen dan kan hij het als een defect aanzien omdat zoiets niet als normaal kan beschouwd worden.
want al jaren lang zet ik de bbox alle dagen spanningsloos via de neststekker en nog nooit ben ik mijn DLM kwijtgespeeld hierdoor.
Mss is de inwendige capaciteit van sommige bboxen niet meer in orde, zodat hij niet de tijd krijgt om aan de DSLAM door te geven dat het om een netspanningsonderbreking gaat.
wll moet je oppassen als je dit moest vele keren kort achtereen herhalen dan kan hij het als een defect aanzien omdat zoiets niet als normaal kan beschouwd worden.
Het antwoord van Eva van Belgacom:lion51 schreef:Ik zou de dienst EVA beleefd dan om info vragen
Je weet nooit
Beste Herman,
DLM staat nog steeds actief en in de loop van deze maand zal DLM beslissen of jouw lijnsnelheid al dan niet verhoogd wordt. Een stroompanne wordt gezien als een verbreking. Dat resulteert tot een lagere snelheid.
We zien ook dat er een nieuwere technologie beschikbaar is voor jou namelijk Vectoring. Hiervoor heb je wel een B-box3 nodig, hoogstwaarschijnlijk zal je weldra een melding krijgen hiervan.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Dezelfde vraag aan Scarlet gesteld, hun antwoord:
Beste klant,
Ons antwoord op de vraag is:
Bedankt voor het contacteren van de Scarlet klantendienst, wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
Er is momenteel geen DLM actief op uw lijn maar deze is inderdaad geplaatst op een 30 Mbps profiel. Het 70 Mbps profiel is nooit gegarandeerd en om deze reden kunnen we u ook niet direct terug zetten. Het is daarentegen goed mogelijk dat bij de eerstvolgende keer dat DLM actief is op uw lijn u opnieuw op het profiel van 70 Mbps wordt gezet.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Scarlet Klantendienst
Op verdere vragen om terug te activeren blijft het stil, heel stil, aan de andere kant!!
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Interessant, volgens mij zijn er nog niet veel mensen die 'een melding' hebben gehad om te laten weten dat vectoring actief is?We zien ook dat er een nieuwere technologie beschikbaar is voor jou namelijk Vectoring. Hiervoor heb je wel een B-box3 nodig, hoogstwaarschijnlijk zal je weldra een melding krijgen hiervan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad maar dit antwoord is er ook maar gekomen omdat er een vraag gesteld werd aan Eva van Belgacom
en moest ze geweten hebben dat het om scarlet klant ging, dan zou er een ander antwoord gekomen zijn volgens mij, in de zin van
"deze vraag stel je best aan scarlet support"
en moest ze geweten hebben dat het om scarlet klant ging, dan zou er een ander antwoord gekomen zijn volgens mij, in de zin van
"deze vraag stel je best aan scarlet support"

-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Da's de eerste keer dat ik hier een Scarlet klant zo'n melding van bbox3+vectoring zie krijgen.
hepel, kan je met de test van raf1 eens kijken of je ROP inderdaad een Ikanos kaart heeft? Bij Windows 7 moet je wel eerst de Telnet Client aanzetten, geloof ik, via Control Panel>Programs>Turn Windows features on or off
hepel, kan je met de test van raf1 eens kijken of je ROP inderdaad een Ikanos kaart heeft? Bij Windows 7 moet je wel eerst de Telnet Client aanzetten, geloof ik, via Control Panel>Programs>Turn Windows features on or off
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Ik kreeg nog een ander antwoord van scarlet.... maar dat staat los van de stroompanne.
Ik heb mijn abo laten omzetten naar een duo en met de vraag betreffende hogere snelheden zou ik 6 maanden moeten wachten ALVORENS dit mogelijk zou zijn en mijn lijn zou 70 moeten aankunnen... Ben maar niet begonnen over DLM want dan ging die kerel het in keulen horen donderen.
En intussen loopt er op facturatie vlak ook nog steeds vanalles mis *zucht*
Ik heb mijn abo laten omzetten naar een duo en met de vraag betreffende hogere snelheden zou ik 6 maanden moeten wachten ALVORENS dit mogelijk zou zijn en mijn lijn zou 70 moeten aankunnen... Ben maar niet begonnen over DLM want dan ging die kerel het in keulen horen donderen.
En intussen loopt er op facturatie vlak ook nog steeds vanalles mis *zucht*
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini