Recent wou ik overstappen van Proximus Generation Connect naar Mobistar Internet On Mobile.
Online bestel ik de simkaart, deze activeer ik 21 juli en herlaad ik ook.
Dan doe ik online de nummeroverdracht.
Gisteren was er nog steeds geen signaal weggevallen op de simkaart van Proximus dus bel ik naar Mobistar.
Daar zeggen ze dat er iets fout is gelopen en dat ze de overdracht dus opnieuw moesten doen.
10 min later krijg ik een sms op de Proximus simkaart met de melding dat de overdracht is begonnen.
Signaal valt weg en met de Mobistar simkaart kan ik bellen en sms'en met mijn overgedragen nummer.
Tot daar alles goed, maar eens ik op internet wil is komt er niets.
APN staat op mworld.be (iphone.mobistar en iew.be werken enkel bij een abbo werd mij verteld)
Daarnet opnieuw naar de klantendienst gebeld en hun uitleg: "De overdracht kan 48u duren"
Dus met Proximus kan ik nu niets meer en met Mobistar enkel bellen en sms'en?
Waarom wachten ze dan niet tot alles in 1 keer kan overgezet worden?
Is Mobistar verplicht tot enige vorm van compensatie? (volgens de telecomwet moet het wisselen van provider met nummerbehoud in 1 dag gebeuren)
Nummeroverdracht...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ze zullen t nooit toegeven, maar ze zijn gewoon "vergeten" om mobiel internet te activeren...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Gisterenavond had ik ook al gebeld toen het nummer een 2 tal uur was overgedragen en toen ging die persoon van de klantendienst alles even resetten.
Alleen was hij vergeten dat ik met dat nummer aan het bellen was met hem... Niets meer gehoord toen en dan vandaag komen ze gewoon met hun 48u-smoes af
Alleen was hij vergeten dat ik met dat nummer aan het bellen was met hem... Niets meer gehoord toen en dan vandaag komen ze gewoon met hun 48u-smoes af
- sirWard
- Erelid
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
- Twitter: sirWard
- Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Bwaah het zou goed kunnen dat enkele systemen intern bij Mobistar gewoon 48u nodig hebben. Herinner mij goed dat de helft het ook nog niet deed toen ik pas bij Mobistar was (opties, e-service, data ook dacht ik maar dat ben ik niet meer zeker).. Belachelijk eigenlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Laatst nog een kameraad van prepaid formule laten veranderen om bijhorende data te hebben. Kreeg dat maar niet opgeladen. Bleek dat dat een 24uur duurde alvorens de website (die consistent de oude formule nog toonde) gesynced was met de rest (waar de nieuwe formule al actief stond). Dusja, bij mobistar kan het wel effe duren.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Terug bellen, nogmaals vragen waar je data blijft. Als ze nog moeilijk doen (en jij zeker bent dat je GSM goed is ingesteld) gewoon zeggen dat je nog nooit zo een barslechte service hebt meegemaakt en dat je overweegt om terug te gaan naar je oude provider...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
en sinds enkele dagen is het eens te meer niet mogelijk om je (prepaid) verbruik te raadplegen in "mijn klantenzone"! Wat een zootje daar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Hier lukt dat nog steeds perfect.
Uiteindelijk is er overal 'altijd' wel iets dat misloopt en iemand nadelig uitkomt.
[ Post made via mobile device ]
Uiteindelijk is er overal 'altijd' wel iets dat misloopt en iemand nadelig uitkomt.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
dank voor (nuttige) info! Tja, daarom heb ik kaartjes van GC, MV, B-0 en mobi*...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Vandaag zijn de 48u verlopen. Nog steeds geen data.
Nogmaals de klantendienst aan de lijn gehad. Alles staat bij hun juist.
De APN zou volgens haar iphone.mobistar moeten zijn (want bij een iphone is dat toch beter dan mworld.be)
Ik dacht toch echt dat iphone.mobistar enkel voor abbo's was?
Als laatste stelde ze voor om mijn netwerkinstellingen te resetten op de iPhone.
Daar moet ik haar nog voor bedanken, want nu moet ik al mijn WiFi-wachtwoorden en ip-instelingen terug gaan ingeven...
Dit hielp ook niet, dus nu is er een dossier voor de technische dienst aangemaakt.
Deze zal contact opnemen binnen de 5 dagen. 5 DAGEN...
Was beter bij Proximus gebleven!
[ Post made via mobile device ]
Nogmaals de klantendienst aan de lijn gehad. Alles staat bij hun juist.
De APN zou volgens haar iphone.mobistar moeten zijn (want bij een iphone is dat toch beter dan mworld.be)
Ik dacht toch echt dat iphone.mobistar enkel voor abbo's was?
Als laatste stelde ze voor om mijn netwerkinstellingen te resetten op de iPhone.
Daar moet ik haar nog voor bedanken, want nu moet ik al mijn WiFi-wachtwoorden en ip-instelingen terug gaan ingeven...
Dit hielp ook niet, dus nu is er een dossier voor de technische dienst aangemaakt.
Deze zal contact opnemen binnen de 5 dagen. 5 DAGEN...
Was beter bij Proximus gebleven!
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
APN is bij prepaid mworld.be, gewoon doen en het zou moeten werken. Op 4G werkt de iphone.mobistar APN wel, maar eens op 3G heb je geen connectie meer. Uit ervaring ondervonden.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een nummeroverdracht moet inderdaad binnen één dag gebeuren.Kenniey schreef:Is Mobistar verplicht tot enige vorm van compensatie? (volgens de telecomwet moet het wisselen van provider met nummerbehoud in 1 dag gebeuren)
Maar dat gaat volgens mij uitsluitend over telefonie. Gezien je al bereikbaar bent op je nieuw nummer, is er dus geen probleem.
Een mobiel internet abonnement wordt niet "overgedragen".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Veel contacten gebruiken iMessage dus echt bereikbaar zou ik mezelf niet noemen.
En aangezien de meerderheid vanop een iPod/iPad/iMac zijn/haar berichten stuurt is het verzenden via sms ook geen oplossing.
Als ze het eindelijk opgelost krijgen lijkt me een compensatie toch op zn plaats, al is het maar vanuit commercieel oogpunt.
[ Post made via mobile device ]
En aangezien de meerderheid vanop een iPod/iPad/iMac zijn/haar berichten stuurt is het verzenden via sms ook geen oplossing.
Als ze het eindelijk opgelost krijgen lijkt me een compensatie toch op zn plaats, al is het maar vanuit commercieel oogpunt.
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Probeer eens iew.be, al zou het me verbazen. Op de ipad heb ik iew.be, op iphone iphone.mobistar.Kenniey schreef:Vandaag zijn de 48u verlopen. Nog steeds geen data.
Nogmaals de klantendienst aan de lijn gehad. Alles staat bij hun juist.
De APN zou volgens haar iphone.mobistar moeten zijn (want bij een iphone is dat toch beter dan mworld.be)
Ik dacht toch echt dat iphone.mobistar enkel voor abbo's was?
Als laatste stelde ze voor om mijn netwerkinstellingen te resetten op de iPhone.
Daar moet ik haar nog voor bedanken, want nu moet ik al mijn WiFi-wachtwoorden en ip-instelingen terug gaan ingeven...
Dit hielp ook niet, dus nu is er een dossier voor de technische dienst aangemaakt.
Deze zal contact opnemen binnen de 5 dagen. 5 DAGEN...
Was beter bij Proximus gebleven!
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Wacht. Is het een iphone? Want dat moet volgens de dienst geactiveerd worden. Vorige week nog meegemaakt.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 55 keer
Bij iphone.mobistar krijg ik: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk"
Bij mworld.be ook "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk"
Bij iew.be krijg ik: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"
Als ze voor een iPhone iets moeten activeren dan weten ze dat op de klantendienst toch veronderstel ik?
[ Post made via mobile device ]
Bij mworld.be ook "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk"
Bij iew.be krijg ik: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"
Als ze voor een iPhone iets moeten activeren dan weten ze dat op de klantendienst toch veronderstel ik?
[ Post made via mobile device ]