Nummeroverdracht...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Recent wou ik overstappen van Proximus Generation Connect naar Mobistar Internet On Mobile.
Online bestel ik de simkaart, deze activeer ik 21 juli en herlaad ik ook.
Dan doe ik online de nummeroverdracht.

Gisteren was er nog steeds geen signaal weggevallen op de simkaart van Proximus dus bel ik naar Mobistar.
Daar zeggen ze dat er iets fout is gelopen en dat ze de overdracht dus opnieuw moesten doen.
10 min later krijg ik een sms op de Proximus simkaart met de melding dat de overdracht is begonnen.
Signaal valt weg en met de Mobistar simkaart kan ik bellen en sms'en met mijn overgedragen nummer.

Tot daar alles goed, maar eens ik op internet wil is komt er niets.
APN staat op mworld.be (iphone.mobistar en iew.be werken enkel bij een abbo werd mij verteld)

Daarnet opnieuw naar de klantendienst gebeld en hun uitleg: "De overdracht kan 48u duren"

Dus met Proximus kan ik nu niets meer en met Mobistar enkel bellen en sms'en?
Waarom wachten ze dan niet tot alles in 1 keer kan overgezet worden? :bang: :bang:

Is Mobistar verplicht tot enige vorm van compensatie? (volgens de telecomwet moet het wisselen van provider met nummerbehoud in 1 dag gebeuren)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze zullen t nooit toegeven, maar ze zijn gewoon "vergeten" om mobiel internet te activeren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Gisterenavond had ik ook al gebeld toen het nummer een 2 tal uur was overgedragen en toen ging die persoon van de klantendienst alles even resetten.
Alleen was hij vergeten dat ik met dat nummer aan het bellen was met hem... Niets meer gehoord toen en dan vandaag komen ze gewoon met hun 48u-smoes af
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Bwaah het zou goed kunnen dat enkele systemen intern bij Mobistar gewoon 48u nodig hebben. Herinner mij goed dat de helft het ook nog niet deed toen ik pas bij Mobistar was (opties, e-service, data ook dacht ik maar dat ben ik niet meer zeker).. Belachelijk eigenlijk.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Laatst nog een kameraad van prepaid formule laten veranderen om bijhorende data te hebben. Kreeg dat maar niet opgeladen. Bleek dat dat een 24uur duurde alvorens de website (die consistent de oude formule nog toonde) gesynced was met de rest (waar de nieuwe formule al actief stond). Dusja, bij mobistar kan het wel effe duren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Terug bellen, nogmaals vragen waar je data blijft. Als ze nog moeilijk doen (en jij zeker bent dat je GSM goed is ingesteld) gewoon zeggen dat je nog nooit zo een barslechte service hebt meegemaakt en dat je overweegt om terug te gaan naar je oude provider...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en sinds enkele dagen is het eens te meer niet mogelijk om je (prepaid) verbruik te raadplegen in "mijn klantenzone"! Wat een zootje daar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier lukt dat nog steeds perfect.
Uiteindelijk is er overal 'altijd' wel iets dat misloopt en iemand nadelig uitkomt.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dank voor (nuttige) info! Tja, daarom heb ik kaartjes van GC, MV, B-0 en mobi*...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Vandaag zijn de 48u verlopen. Nog steeds geen data.
Nogmaals de klantendienst aan de lijn gehad. Alles staat bij hun juist.

De APN zou volgens haar iphone.mobistar moeten zijn (want bij een iphone is dat toch beter dan mworld.be)
Ik dacht toch echt dat iphone.mobistar enkel voor abbo's was?

Als laatste stelde ze voor om mijn netwerkinstellingen te resetten op de iPhone.
Daar moet ik haar nog voor bedanken, want nu moet ik al mijn WiFi-wachtwoorden en ip-instelingen terug gaan ingeven...

Dit hielp ook niet, dus nu is er een dossier voor de technische dienst aangemaakt.
Deze zal contact opnemen binnen de 5 dagen. 5 DAGEN...

Was beter bij Proximus gebleven!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

APN is bij prepaid mworld.be, gewoon doen en het zou moeten werken. Op 4G werkt de iphone.mobistar APN wel, maar eens op 3G heb je geen connectie meer. Uit ervaring ondervonden.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Werkt ook nog niet. Zal wel ergens iets fout zijn bij hun. Hopeijk neemt de technische dienst snel contact op.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kenniey schreef:Is Mobistar verplicht tot enige vorm van compensatie? (volgens de telecomwet moet het wisselen van provider met nummerbehoud in 1 dag gebeuren)
Een nummeroverdracht moet inderdaad binnen één dag gebeuren.
Maar dat gaat volgens mij uitsluitend over telefonie. Gezien je al bereikbaar bent op je nieuw nummer, is er dus geen probleem.
Een mobiel internet abonnement wordt niet "overgedragen".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Veel contacten gebruiken iMessage dus echt bereikbaar zou ik mezelf niet noemen.
En aangezien de meerderheid vanop een iPod/iPad/iMac zijn/haar berichten stuurt is het verzenden via sms ook geen oplossing.

Als ze het eindelijk opgelost krijgen lijkt me een compensatie toch op zn plaats, al is het maar vanuit commercieel oogpunt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Kenniey schreef:Vandaag zijn de 48u verlopen. Nog steeds geen data.
Nogmaals de klantendienst aan de lijn gehad. Alles staat bij hun juist.

De APN zou volgens haar iphone.mobistar moeten zijn (want bij een iphone is dat toch beter dan mworld.be)
Ik dacht toch echt dat iphone.mobistar enkel voor abbo's was?

Als laatste stelde ze voor om mijn netwerkinstellingen te resetten op de iPhone.
Daar moet ik haar nog voor bedanken, want nu moet ik al mijn WiFi-wachtwoorden en ip-instelingen terug gaan ingeven...

Dit hielp ook niet, dus nu is er een dossier voor de technische dienst aangemaakt.
Deze zal contact opnemen binnen de 5 dagen. 5 DAGEN...

Was beter bij Proximus gebleven!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Probeer eens iew.be, al zou het me verbazen. Op de ipad heb ik iew.be, op iphone iphone.mobistar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wacht. Is het een iphone? Want dat moet volgens de dienst geactiveerd worden. Vorige week nog meegemaakt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Bij iphone.mobistar krijg ik: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk"
Bij mworld.be ook "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk"
Bij iew.be krijg ik: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

Als ze voor een iPhone iets moeten activeren dan weten ze dat op de klantendienst toch veronderstel ik?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
koach
Pro Member
Pro Member
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 aug 2011, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 10 keer

En ist opgelost ondertussen?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”