Nieuwe PC aanschaffen ? Wat voor één ?

Nieuws omtrent telecom

Bij aanschaf van een nieuwe pc, ga je voor ...:

1) Een A-merk PC (HP, Dell, IBM, ...)
10
7%
2) Een B-merk PC (Door de PC-boer zelf samengesteld)
11
8%
3) Een supermarkt-pc (Aldi, Lidl, Kruitvat, ...)
15
11%
4) Losse onderdelen en bouw zelf
98
73%
 
Totaal aantal stemmen: 134
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Tot nu toe heb ik elke keer de pc zelf samengesteld.
Een kameraad heeft laatst die aldi-pc gekocht, die werkt goed en nu vroeg ik me af: Als je er zelf iets bij steekt, vervalt dan de garantie?
De kast zal wel verzegeld zijn zodat ze dat merken.
Gebruikersavatar
Bischke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2004, 17:47
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dat is nu mijn pc zelf samengestelt

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0)
Computernaam BISCHKE
Naam gebruiker Bischke-Home

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4E, 2800 MHz (14 x 200)
Moederbordnaam Asus P4P800S SE (5 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset Intel Breeds Hill i848P
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (07/05/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart RADEON 9600 SERIES - Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON 9600 SERIES (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9600 SE (RV360)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (HD 013303)

Multimedia
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller

Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage Controllers - 24DB
Diskettestation ASUS USB Flash Disk USB Device
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y120P0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf WDC WD600BB-00CAA1 (55 GB, IDE)
Harde schijf ASUS USB Flash Disk USB Device (23 MB, USB)
Optische Station LITE-ON DVDRW SOHW-1633S
Optische Station LITE-ON LTR-52327S (52x/32x/52x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 58619 MB (48742 MB vrij)
D: (NTFS) 58619 MB (50943 MB vrij)
E: (NTFS) 57239 MB (56416 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Microsoft PS/2-muis
Spel Besturing Microsoft pc-joystickstuurprogr

Netwerk
Netwerkkaart Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Peripherieapparaten
Printer Adobe PDF
Printer HP DeskJet 970Cxi
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB1 apparaat Intel 82801EB ICH5 - USB Universal Host Controller
USB1 apparaat Intel 82801EB ICH5 - USB Universal Host Controller
USB1 apparaat Intel 82801EB ICH5 - USB Universal Host Controller
USB1 apparaat Intel 82801EB ICH5 - USB Universal Host Controller
USB2 apparaat Intel 82801EB(M) ICH5(-M) - Enhanced USB2 Controller
USB-apparaat Hewlett-Packard ScanJet 2200C #2
USB-apparaat Logitech QuickCam Express #2
USB-apparaat SideWinder Game Pad USB-versie 1.0
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

Veld Waarde
CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Pentium 4E
CPU Aanduiding Prescott
CPU stepping C0
Engineering Sample Nee
CPUID CPU Naam Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
CPUID Revisie 0F33h

CPU snelheid
CPU Klok 2800.39 MHz (origineel: 2800 MHz)
CPU Multiplier 14.0x
CPU FSB 200.03 MHz (origineel: 200 MHz)
Geheugenbus 200.03 MHz

CPU Cache
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 16 KB
L2 Cache 1 MB (On-Die, ATC, Full-Speed)

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 65-0603-000024-00101111-070504-I848P$P4PSS024
Moederbordnaam Asus P4P800S SE (5 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)

Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset Intel Breeds Hill i848P
In-Order Queue Depth 12
CAS Latency (CL) 2.5T
RAS To CAS Delay (tRCD) 3T
RAS Precharge (tRP) 3T
RAS Active Time (tRAS) 8T
PAT Gedeactiveerd

SPD Geheugenmodules
Corsair VS256MB400 256 MB PC3200 DDR SDRAM (CL 2.5 @ 200 Mhz)
Corsair VS256MB400 256 MB PC3200 DDR SDRAM (CL 2.5 @ 200 Mhz)

BIOS Eigenschappen
Datum Systeem BIOS 07/05/04
Datum Video BIOS 03/12/15
DMI BIOS Versie 1006.003

Grafische Processor Eigenschappen
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0)
Video kaart ATI Radeon 9600 SE (RV350)
GPU Codename RV350 (AGP 1002 / 4151, Rev 00)
GPU Kloksnelheid 324 Mhz
Geheugenklok 202 Mhz

Sensoreigenschappen
Tsystem 29 °C (84 °F)
Tcpu 38 °C (100 °F)
Fcpu 2596 RPM
Fcase 1197 RPM
Vcore 1.36 V
Vio 3.39 V
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vieten schreef:en nu vroeg ik me af: Als je er zelf iets bij steekt, vervalt dan de garantie?
De kast zal wel verzegeld zijn zodat ze dat merken.

Simpel antwoord: kast is niet verzegeld, en de garantie is per onderdeel en dus niet op de pc in z'n geheel. Als je dus een gat boort in de kast om er een extra fan in te zetten mag dat, je verliest enkel de garantie op de kast dan. Of je verwijdert de fan van de GPU en vervangt dat door een oplossing met een constructie van heatpipes is dat allemaal ok. Als er stukken zijn geldt de garantie enkel voor de originele onderdelen. (die vraag is ondertussen al vaak genoeg gesteld in het GSC-forum, dus dat antwoord is vrij betrouwbaar ;))
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Wat Meon hier vlak boven zegt, klopt perfect. Ze zijn daar erg soepel in. Enkel als je zelf iets beschadigd hebt door bijvoorbeeld een harddisk bij te steken, vervalt de garantie voor het beschadigde onderdeel (wat ook logisch is).

Nadeel blijft inderdaad dat het enige tijd kan duren bij een reparatie eer je pc terug is. Zelf aan de hand gehad met een Aldi-pc: alles meegerekend was hij bijna een maand weg.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

Ik probeer zoveel mogelijk mijn PC zelf samen te steken en te onderhouden enzovoort.
Maar er zijn nog veel dingen die mijn neef voor mij doet, doet wel steeds minder, die een PC-boer is.
Maar meestal is het zo, ik knoei wat met PC en dan mag mijn neef de boel terug in orde proberen te krijgen :twisted:
De laatste tijd schaf ik niet echt meer een PC aan, het is meer zo van ik upgrade regelmatig.
De afgedankte onderdelen hou ik als reserve, tot ik met al het reserve weer een nieuwe systeempje kan bouwen.
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

gamefreak977 schreef:De laatste tijd schaf ik niet echt meer een PC aan, het is meer zo van ik upgrade regelmatig.
De afgedankte onderdelen hou ik als reserve, tot ik met al het reserve weer een nieuwe systeempje kan bouwen.


Hierbij sluit ik me helemaal mee aan. Zolang men pc werkt hoef ik eigenlijk niets nieuws te hebben.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik stel ook men pc's zelf samen (jaja, ik als vrouw)

het is eigenlijk vreselijk makkelijk om te doen, het enigste ik wat last met had was de cooler van de cpu op z'n plaats te krijgen, je moest nogal hard duwen.

Nu heb ik vorige week bij iemand een nieuw moederboard gaan steken met een amd 3200 64bit, en daar was dat probleem opgelost, nu is het met zo'n hefboomsysteempje
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik verkies ze zelf ineen te steken.
De onderdelen zoals moederbord, videokaart, drives, processor en dergelijke koop ik meestal in Duitsland = stukken goedkoper en je hebt de laatste revisie.
Ik heb er nu 3 staan en binnenkort ga ik ze aaneenhangen (mijn router is nog altijd niet toegekomen).
Eén van die drie is echter een Aldi-PC (de laatste die uitgekomen is).Ik ben er zeer tevreden van, zeer stabiel en voor die prijs kan ik er echt geen ineensteken die dezelfde capaciteit heeft, zelfs niet met de Duitse prijzen.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Zelf inéén steken biedt zoveel voordelen:

1/Shoppen in Duitsland tegen goedkope prijzen en een lage BTW, voor de prijs van een aldi-pc kan je een degelijke rekenmachine inéén steken, weliswaar zonder de extra (meestal onnodige) features.

2/Je kent de sterktes/zwakheden van je systeem om dat ieder stuk gekozen is. Maw je ken je systeem meer afstemmen op jouw eisen.

3/Prijs mangement

Mensen beseffen de dag van vandaag nog altijd niet dat je voor 1000 euro al een zeer mooi pctjes in elkaar kan steken. Er is trouwens ook niks moeilijks aan of zo. Een PC is één van de meest modulaire toestellen.

PS @Bambipower: Een vrouw die een PC inéén kan steken, wil je met me trouwen??? :twisted:
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

The_Borg schreef:PS @Bambipower: Een vrouw die een PC inéén kan steken, wil je met me trouwen??? :twisted:
Dit is dan waarschijnlijk het eerste huwelijksaanzoek op UB :-D

Sorry dat ik even Off topic ging, maar dat vroeg toch om een reactie eh ...
OK ik begrijp wel dat dit voor de lol was, maar we houden dat toch in 't oog...
Afbeelding
Anthr4x
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 maa 2004, 22:15
Locatie: Overpelt

Ik steek men pc's nu al sinds men 3 laatste zelf ineen (daarvoor kon ik dit nog niet :s).

Ik ondervind er talrijke voordelen bij zoals:

- Zelf kiezen wat je wil en wat niet
- Lagere prijs (zeker als je via online en zeker BUITENLANDSE shops besteld)
- Veel variatie in merkkeuze / onderdeelkeuze
- Het is plezant :]

Een merk PC zou ik echt nooit meer willen hebben, daar deze vaak minderwaardige onderdelen bieden of een kleinere case...

------------

En ivm die ALDI pc's:

Over het algemeen zijn die redelijk degelijk, maar als je je drivers upgrade moeten het bijna altijd GSC certified drivers zijn of je hebt problemen. En de hitte die die dingen genereren is niet om over te spreken. Op LAN's heb ik reeds 10 ADLI pc's moeten depaneren die hitte problemen hadden, en rara... geen enkele andere PC had daar last van :D
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

compaq en packard bell zijn de ultime troep , altijd bedrogen

Met den aldi en co krijg je nog veel voor je geld

maar het beste is de boel zelf samenstellen op de Duitse ebay kun je echt heel goedkoop onderdelen vinden.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Ik bouw ook mijn PC zelf. gewoon omdat ik dan die onderdelen kan selecteren waar ik nood aan heb, rekening houdend met mijn wensen en behoeften.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Rum@NoV
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:55

Ik bouw mijn pc's ook al jaren zelf:

-volledig op mijn voorkeuren afgestemd
-goedkoper
-geen windowsinstallatie waar massa's brolprogramma's en reclame opstaan
-plezier van het bouwen van een pc
-ik heb een trauma opgelopen van merkpc's nadat ik een half-jaar in een pcwinkel heb gewerkt :lol:
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

metal schreef:ik verkies ook voor zelfbouw. desnoods van verschillende winkels als ik mijn zin niet vind bij 1 winkel. en een aldi pc zou ik nooit kopen want ik heb al vanalles gehoord dat als der iets aan scheelt da ge een paar maand zonder uwe pc komt te zitten. en als ge hem zelf bouwt kunde der zoveel aan prutsen en upgraden als ge zelf wilt.


tja, was hier toch anders. Met mijn oude Medion P3/1000 had ik in het begin wat problemen mee, (wist nooit wat er scheelde, een hardware probleem, heel bizar) waardoor de pc haperde etc..
Die is dan 2 keer naar antwerpen gebracht (want daar is de helpdesk, caryy-in shit van aldi multimedia) en na een weekje had ik die terug en werkte ie deftig ( na twee keer wel te verstaan)

dus geen probleem met Aldi pc's.
Hoewel ik liever mijn pc's zou willen samenstellen, maar ik ben 100% zeker dat die duurder uitkomen, kwa supermarkt pc's
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Mijn vorig PC'ke was een Delleke : nooit mizerie mee gehad, en je kon het uitbreiden lijk gelijk welk ander PC'ke. Bijkomende RAM, een branderke en een bijkomende harddisk waren toch geen probleem. En die kast krijg je open zonder schroevendraaier in 5 seconden...
Mijn nieuw PC'ke heb ik laten maken door ene die ik ken. Kan je ook ieder onderdeel kiezen, en je moet niet bang zijn dat je het zelf verkloot... ;-). Denk dat ik eigenlijk gewoon te lui ben om zelf 1 in elkaar te rammen.
Nu en dan wat stukken bijsteken, heb ik minder problemen mee.

Echt upgraden doe ik niet. Moederbord, processor en grafische kaart moeten gewoon z'n tijd meegaan. Na een jaar of 3, 4 zijn die spullen toch zoveel veranderd, dat je beter alles terug nieuw koopt.

Trouwens die Dell (nu bijna 4 jaar oud) draait hier nog altijd gewoon als serverke (Windows 2003 server, met een klein lokaal domeintje).

Stellen dat merkPC's bucht zijn, vind ik een redelijk gevaarlijk stelling : bedrijven kopen niets anders gewoon omdat ze zeer stabiel hun werk doen en voor administratiePC's echt wel snel genoeg zijn (ook met onboard grafische kaart), en je hebt een echte 3-jaars garantie, wat veel belangrijker is dan het prijskaartje ervan. Daarbuiten worden merkPC's ook gebruikt voor het zware werk : een CAD-station koop je echt niet bij de PC-boer om de hoek. Een dubbele XEON processor en 3Dlabs Wildcat grafische kaart ga je echt daar niet gaan halen...
Home-PC's liggen een beetje in het midden van die 2 uitersten, en dergelijke PC's hebben bedrijven eigenlijk niet nodig.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Polleke, pc's die bedrijven aankopen zijn meestal ook de bedrijfsversies die duurder zijn maar veel stabieler en beter van kwaliteit. Voor de gewone consument zijn deze te duur en niet krachtig genoeg (vooral kwa videokaart).
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Polleke, pc's die bedrijven aankopen zijn meestal ook de bedrijfsversies die duurder zijn maar veel stabieler en beter van kwaliteit. Voor de gewone consument zijn deze te duur en niet krachtig genoeg (vooral kwa videokaart).

Mis: bedrijven kopen standaard pc's met standaard onderdelen die een gegarandeerde lifecycle hebben zodat de geprepareerde images een hele tijd mee kunnen gaan. Dat is bijvoorbeeld het verschil tussen een HP Compaq presario en een HP n6000c-notebook: die eerste zal maar een half jaar lang verkocht worden, heeft geen onderdelen die 'herbruikbaar' of 'standaard' zijn, die andere heeft nog altijd de multibay van 4 jaar geleden (en kan dus daar de vroeger aangekochte dvd speler, cd-schrijver, diskettestation of batterij herbergen).
Gebruikersavatar
aikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 maa 2004, 20:56
Locatie: Rotselaar - Leuven
Contacteer:

Zelf steek ik ook graag men pc's in elkaar,
ik heb namelijk niet zo veel behoeften. Ik stel weinig eisen op vlak van CPU en HD-grootte. Maar ik hecht enorm, maar dan ook enorm veel belang aan geheugen en beeldkwaliteit. Ik ben veel bezig met programmeren en designen en daarbij vind ik schermoverzicht heel belangrijk.

Voor servers verkies ik echter nog steeds pre-builded SuperMicro's, nooit problemen mee gehad en heel goede prijzen... en garantie is ook heel ok :)
su root
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Wat ik wel bij aldi-pcs ben vergeten te vermelden is dat:

De grote namen gebruikt worden en met veel termen, gesmeten wordt. Maar je mag er zeker van zijn dat je moederbord de overschot van de MSI-productie is, je Ram een s**** latency heeft, je videokaart wel 9800 genoemd wordt maar eigenlijk een 9700 is, die over het randje nog vlug 9800 gedoopt is, je voeding net genoeg is om te trekken wat er in steekt.
Voor de meeste leken lijkt zo een aldi-systeem wel super.

Maar dezelfde namen, retailcomponenten, en je systeem zal een heel stukje betere performance geven. (Laat de gadgets weg, en je systeem kost evenveel)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

@The_Borg: ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat je overdrijft. Leken weten toch het verschil al niet tussen een 9700 of een 9800 en niet-leken zouden het verschil tussen de retail 9800 en de Aldi-versie makkelijk moeten kunnen vinden. Het is dan ook met die gegevens dat je moet gaan vergelijken.
Ik weet perfect wat er in mijn Aldi-pc zit, tot en met de 9800-die-net-geen-9800-is (maar ook geen 9700) toe.
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

Blue-Sky schreef:
The_Borg schreef:PS @Bambipower: Een vrouw die een PC inéén kan steken, wil je met me trouwen??? :twisted:
Dit is dan waarschijnlijk het eerste huwelijksaanzoek op UB :-D

Sorry dat ik even Off topic ging, maar dat vroeg toch om een reactie eh ...
OK ik begrijp wel dat dit voor de lol was, maar we houden dat toch in 't oog...

Mijn vriendin kan dat ook ze gaat waarschijnlijk informatica gaan studeren.
En ik wind er geen doekjes om, ik heb die al heel mijn leven enorm gemogen.
Moest'k kunnen zou ik er ook iets mee beginnen :p
Dit om nog maar eens off topic te gaan.
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
KroL
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 okt 2004, 16:37
Locatie: Merret

@ the borg.
Ondanks ikzelf pc's samenstel, heb ik ook naast een zelfbouw p4 1700ghz een medion 8008xl (2.6ghz)van 2 jaar oud. Toen had ik plannen om voor mezelf een dvd writer te kopen en zag die aanbieding toen(3 jaar garantie) en heb me laten verleiden.
En inderdaad wat je vertelt over de voeding, deze is maar 250Watt.
En warm word ie ook in het kleine kastje.
:-o
Heb ondertussen een extra fan gemonteerd en in de zomer zwier ik het zijpaneel er kompleet af.
De voeding is ondertussen een 400watt dual fan en heb er 512 ddr erbij geprikt.
Tot hier toe werkt ie prima in alle omstandigheden.
Tevreden?Ja, in het algemeen, maar of ik m weer in de supermarkt zal kopen?
Denk 't niet. :|
Maar keur dit zeker niet af. Trouwens heb ik in de supermarkt een jaar na de medion nog de laatste compaq laptop gekocht.
Een laptop is moeilijk zelf te bouwen, nietwaar? :-D
if it ain't broke, don't fix the damn thing.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

KroL schreef:En inderdaad wat je vertelt over de voeding, deze is maar 250Watt.

Dat is inderdaad weinig. Bij een volgend model (Medion 8080 XL - PIV 3 GHz) zat er een voeding van 350 Watt in. Dat is toch redelijk te noemen.

KroL schreef:En warm word ie ook in het kleine kastje.

De warmte kan in de zomer inderdaad een probleem zijn, zeker als je bijvoorbeeld een tweede harde schijf bijsteekt. Hier zouden ze echt iets aan moeten doen.

Maar aan de positieve kant: waar krijg je nog 3 jaar garantie op een computer? Bijna nergens toch!
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Krekkie,

Zowiezo 2 jaar nu, en de meeste mensen weten ook niet dat je op veel componenten meer dan 3 jaar garantie hebt zelfs.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Je bedoelt de 2 jaar garantie die verplicht is op Europees niveau?
Maar hoeveel blijft daar in de praktijk van overeind?
Als uw PC-boer-om-de-hoek maar 1 jaar garantie geeft, dan wordt het praktisch gezien toch moeilijk om iets hersteld te krijgen in het tweede jaar.
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

008 schreef:@anoniem:
Durch Electronische Leuchten Laufend!


Boel shit = Bullshit :-)


wider falsch :!:

Belgien-Ost Electronische Leuchten :wink:

(Boel, das war ein Schiffswerf, schade :evil: )
Sand

mja, ik geef twee jaar op mijn pc's, maar ik probeer zoveel mogelijk componenten te gebruiken met een hogere garantiewaarde:

Schermen wat ik mensen aanraad is altijd 3 jaar onsite garantie.

Hd's gebruik ik nu terug seagate -> 5 jaar.
Geheugen, altijd merkgeheugen met minsten 10 jaar garantie

Etc etc. Ik vind dat dit 1 van de aspecten moet zijn die mijn pc's toch een meerwaarde geven.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

More power to you then, Sand.

De dingen die je daar opnoemt zijn onderdeel van een goede service. Zeker houden zo :!:
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Je bedoelt de 2 jaar garantie die verplicht is op Europees niveau?
Maar hoeveel blijft daar in de praktijk van overeind?
Als uw PC-boer-om-de-hoek maar 1 jaar garantie geeft, dan wordt het praktisch gezien toch moeilijk om iets hersteld te krijgen in het tweede jaar.


In de padeg geven ze bvb maar 6 maand garantie, wil je meer, dan moet je bij de fabrikant gaan en die is verplicht van minstens 2 jaar garantie te geven. (al is voorgehad met een HD (was maxtor) en geen problemen mee gehad)

groeten,

Nob
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

@Nob: daar zou ik ook geen problemen mee verwachten, maar als er *iets* scheelt aan uw computer, naar wie moet je dan toe? Bijvoorbeeld: hij start zomaar opnieuw op zonder reden. Kan aan vanalles liggen. Naar welke fabrikant van welk onderdeel moet je dan gaan?
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Als je hem zelf ineen steekt, dan moet je zelf maar uitzoeken welk stuk dat kapot is. Nogal logisch.
Als hij bvb door Dell ineen gestoken is, moeten zij dat maar doen.

Soms kan je daar wel een tijdje zoet mee zijn, maar kom, je leert er iets mee. ;)

groeten,

Nob
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Nob schreef:Soms kan je daar wel een tijdje zoet mee zijn, maar kom, je leert er iets mee. ;)

En dat is misschien nog wel het interessantste.

Alleen spijtig dat computers het altijd op het slechtste moment opgeven (zie de bekende Wet van Murphy).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wie doet beter voor minder... een ALDI PC bij het Kruidvat :lol:

http://kruidvat-be-nl.live.ism.nl/domai ... 0000000160
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

bij mij hangt het ervanaf soms stel ik samen en soms koop ik er gewoon ene, .. waarom soms is er een goed aanbod, en vervang ik delen, met de vervangen delen stel ik dan een andere pc samen die ik gebruik om zaken te testen ..
pie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2004, 15:39
Locatie: Leuven

Joe Sixpack schreef:
Ik normaal ook, maar ik heb nu juist vorige week voor iemand een machientje gezocht engevonden bij dell. Een PIV 2.8 512RAM onboard ram 2.1 boxen, toetsenbord, muis, 17" flat screen, DVD-rw (16x) Windows XP, Works 7.0 En dat voor maar 914€. Dan had ik zoiets van dat kan ik zelf niet samenstellen. Nadeel is natuurlijk dat je dan gebonden bent aan bepaalde merken enzo.

Voor mijn eigen zal ik toch ook zelf blijven ineensteken :)


tiens, dat heb ik 2 weken geleden nog samengesteld voor €650,00 ;-)
pie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2004, 15:39
Locatie: Leuven

maar dan zonder het scherm :P lol shit, ni gelezen :p
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

pie schreef:maar dan zonder het scherm :P lol shit, ni gelezen :p

En ook de software legaal ?
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mja, ik zeg ook niet dat een leek de verschillen tussen een radeon 9700 en een 9800 kent, maar ik zeg enkel dat de medion computers altijd een verborgen gebrek hebben.

Meestal één dat de leek niet zal kennen, hij zal daarentegen wel de marketingtermen kennen, die zijn dan vaak ook de reden waarom hij voor die comp gaat. Dat is net het fenomeen aan onwetende mensen, ze zullen de computer kopen omwille van de marketingtermen, die zeggen dat dit een supercomp is.

Een 9800 is een 9800 in die mensen hun ogen, vertex procs en pipelines, wat zijn dat??? Een Medion comp is zeker goed inéén te steken voor de prijs dewelke gevraagd wordt. Moest jij een computer inéén steken in zo een oplage, met de budgetcomponenten die je krijgt, it'd be a piece of cake ;).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”