Bhaluu box nieuwstaat

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Bon, hoe is dit nu afgelopen?? Gisteren krijg ik ineens mail dat er een nieuw bericht is en een reactie in dit forum, maar blijkbaar al van een paar dagen terug. Niets meer van te bespeuren.

Ik vind deze hele manier van handelen not done. Je gaat akkoord met een bod, verandert ineens de verkoopsvoorwaarden, en daarna *poef* ineens geen nieuws meer?? Ik dacht dat userbase een toonbeeld van 'correct' handelen was... Blijkbaar niet...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

De box is onderweg met de post.

Ik ga jouw plaatje omdraaien: stel dat jij eerst €200 geboden had en ik daarna €220. De box wordt aan mij toegewezen zonder dat jij nog een redelijke tijd krijgt om een nieuw bod uit te brengen. Wat zou je dan zeggen?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Dit doet niet terzake, trouwens no offence tegenover jou hoor. Het gaat er mij om dat ik een 'akkoord' gekregen had met de verkoper en die dat ineens weer opblies. Een woord is een woord bij mij, ik verkoop veel zaken via internet, als ik voor een bof 'akkoord' antwoord dan mogen er van mijn part nog 10 hogere biedingen komen, mijn akoord prijs is mijn akkoord prijs... Daar hield de verkoper zich dus niet aan, ook al was dat niet zo aangekondigd in zijn 'veiling'.

Nu veel plezier met de box, er is er ondertussen ook eentje onderweg naar mij, gekocht voor 150.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Trouwens bij deze wens ik officiëel mijn bod van 220 in te trekken, wegens geen faire verkoop. For what it's worth :)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

laten we deze welles nietes reacties mss best stoppen ,probleem was gewoon dat bij het starten van de veiling er geen regeltjes waren, de administrator er tussentijds voor gezorgd had dit dit in orde kwam, maar ondertussen , waarschijnlijk via pm een akkoord was met de verkoper, echter dan moest hij hier wel de verkoop gestopt hebben zodat niemand anders nog een hoger bod kon uitbrengen...
u had ook nog steeds de mogelijkheid een hoger bod van 5 euro te doen, waar u echter geen zin in had...

wat betreft de ontvangen mail...er was een probleem met de mailserver gedurende enkele dagen, dit probleem werd eerder deze week opgelost en iedereen
kreeg in 1 keer al die (laattijdige) mails toegestuurd....u kon uw mail gewoon in uw mailbox raadplegen, dit waren gewoon de notificaties....

hoop dat nu alles duidelijk is en de frustasies wegebben...en veel succes met uw nog voordeliger aangeschafte Bhaalu-box :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

,probleem was gewoon dat bij het starten van de veiling er geen regeltjes waren
Waren ze er niet of werden ze niet gevolgd?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Heronic schreef:
,probleem was gewoon dat bij het starten van de veiling er geen regeltjes waren
Waren ze er niet of werden ze niet gevolgd?
Waren er eerst niet, en toen het de verkoper ineens 'beter' uitkwam waren ze er ineens wél, maar werden ze toch niet gevolgd...

Kan dit ff geëscaleerd worden naar één van de mods? Niet dat de box mij nog één cent interesseert, maar dit soort gevallen mogen niet meer voorvallen op UB...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De regels zijn anders vrij duidelijk hoor. Als er niks gespecifieerd staat in de openingspost zijn de standaardregels van kracht. Per nieuw bod krijgt de rest minstens 24u om hoger te bieden. Het 'akkoord' van de verkoper hier (dat jij als definitief akkoord aanzag) wil alleen zeggen dat je bod genoteerd staat, niet dat je het effectief aan dat bedrag al toegewezen krijgt (er was nog geen 24u verlopen). Eens de 24u/72u voorbij zijn wordt je bod definitief aanvaard en win je de verkoop.
Lengte -> bieding mag niet langer lopen dan 72h per hoogste bod en moet bij een lange bieding (na 1 week) dalen naar 24h.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik volg het niet meer hoor....

Geachte KRL100: voor mij was het veel makkelijker om door U te laten ophalen, i.p.v. te versturen! (verpakken, naar postkantoor brengen, wachten)....
dus a.u.b. kom niet af dat het mij beter uitkwam om met Razornord in zee te gaan! Ik gun het alletwee, maar als ik mag kiezen dan koos ik U uit gemakkelijkheidsoverwegingen. :-D Maar als ik de sympathiekste van de 2 moet kiezen, dan weet ik het wel. :-o
soit, er zijn geen afspraken via PM met niemand gebeurd!

Ik heb een fout begaan door niet van het begin af een eindlimiet in te stellen. Dan is er een herkansing gebeurd. Als U dan geen interesse meer toont, kom dan niet de verzuurde koper uithangen, die voor 5 € meer de koop gemist heeft....Verkoper moest nog 7.5 € verzendkosten bijbetalen. (jij niet, daar afhaling)

"Niet dat de box mij nog één cent interesseert" tja, waar blijf je dan zo lang over doordrammen? Misschien komt er nog zo'n aanbieding.

MAG SLOTJE OP DEZE THREAD. PAKKET is vandaag met taxipost secur verstuurd. Moet Je nog een trackingnr. hebben, KRL100 (en betalingsbewijs via overschrijving om te bewijzen wat Razornord betaald heeft?).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

KRL100 schreef:Een woord is een woord bij mij, ik verkoop veel zaken via internet, als ik voor een bof 'akkoord' antwoord dan mogen er van mijn part nog 10 hogere biedingen komen, mijn akoord prijs is mijn akkoord prijs... Daar hield de verkoper zich dus niet aan, ook al was dat niet zo aangekondigd in zijn 'veiling'.

Nu veel plezier met de box, er is er ondertussen ook eentje onderweg naar mij, gekocht voor 150.
a.u.b. stop met mij te beschuldigen van onbetrouwbare verkoper! Ik moest gewoon 24u. afwachten! da's mijn fout...maar zo doordrammen...man,.....idd. ik heb hier volgens 2dehands gewerkt, en was akkoord, maar blijkbaar te vlug advertentie geplaatst...

doe véél zaken via internet, en als jij ook zo'n erelijst kan voorleggen zoals ik, toon het dan maar!
Afbeelding

omdat je hem niet gekregen hebt, begin je wild om U heen te slaan. En bovendien zeg je dat deze box U geen cent interesseert..wat tegenstrijdig, niet? :-D
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik zoek echt geen ruzie he, mannen (of vrouwen, wie weet :) ) ... Ik wil gewoon correct gedoe. Daarom heb ik ook in een andere thread (sat-schotel) erop aangedrongen om duidelijke regels/grenzen bij de verkoop te stellen. UB is mij al heel lang dierbaar, voor technische info, voor verkoop, voor aankoop, ...

Ik kan mij gewoon nog altijd niet vinden in de manier waarop deze Bhaalu box van eigenaar is veranderd, ook al heb ik er nog geen seconde spijt van dat ie de mijne nu niet is... Ik denk dat zowel de verkoper (die de UB regels niet zo nauw heeft genomen) als de koper (die helemaal géén regels had om te volgen) niks verkeerd hebben gedaan, maar er gewoon duidelijk moet gesteld worden hoe het in de toekomst moet gaan... Om dit soort 'akkoord'en niet meer te moeten verbreken... Bij mij is een woord een woord!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

satsurfer schreef:
KRL100 schreef:Een woord is een woord bij mij, ik verkoop veel zaken via internet, als ik voor een bof 'akkoord' antwoord dan mogen er van mijn part nog 10 hogere biedingen komen, mijn akoord prijs is mijn akkoord prijs... Daar hield de verkoper zich dus niet aan, ook al was dat niet zo aangekondigd in zijn 'veiling'.

Nu veel plezier met de box, er is er ondertussen ook eentje onderweg naar mij, gekocht voor 150.
a.u.b. stop met mij te beschuldigen van onbetrouwbare verkoper! Ik moest gewoon 24u. afwachten! da's mijn fout...maar zo doordrammen...man,.....idd. ik heb hier volgens 2dehands gewerkt, en was akkoord, maar blijkbaar te vlug advertentie geplaatst...

doe véél zaken via internet, en als jij ook zo'n erelijst kan voorleggen zoals ik, toon het dan maar!
Afbeelding

omdat je hem niet gekregen hebt, begin je wild om U heen te slaan. En bovendien zeg je dat deze box U geen cent interesseert..wat tegenstrijdig, niet? :-D

Dit gaat al lang niet meer over 'wie de box gekregen heeft'... Zoals reeds eerder gemeld, ik heb er ondertussen eentje op de kop getikt voor 150€...

Even een vergelijkbare situatie:
Het gaat hier om het feit : je stelt in je 2dehands.be een artikel te koop. Zonder mogelijkheid tot opbieding, definitie van termijn/etc. Wel met een beginprijs. Ik doe jou een bod, 220€, en jij reageert daarop 'akkoord'.

Dan lijkt het mij duidelijk dat je deze verkoop verder afhandelt met de koper, evt via PM.

De dag erop krijg je een hoger bod, en pas je ineens je verkoop aan, bieden mag ,etc???

Sorry hoor...

Hier gaat het zo, een verkoop, al dan niet met een bod, staat mij aan?? OK je hebt mijn akkoord, en dan handelen we dat af tegen die prijs, volgens die voorwaarden. Niks meer, niks minder. Maar blijkbaar is het woord 'akkoord' rekbaar'.

Nu, omtrent deze verkoop, laat vallen, ik krijg morgen (althans volgens de TT en als de verkoper ineens zijn voorwaarden niet heeft veranderd ;) ) een bhaalubox thuis, één week gebruikt, voor 150€...

Het gaat 'm mij hier gewoon om het woord 'principe'. En het bijwoord 'duidelijkheid'!!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

satsurfer heeft zelf de voorwaarden niet veranderd, het was pas na tussenkomst van een administrator nav het hogere bod en die de verkoper duidelijk maakte dat de regeltjes dienden gevolgd te worde,n dat uw bod overboden was en dat dit hoger bod geldig was, het akkoord van de verkoper diende geintrepreteerd te worden zoals hierboven uiteen gezet.....
u kreeg de kans een hoger bod uit te brengen maar maakte daar geen gebruik van, een beetje miscommunicatie misschien maar correct volgens de regeltjes hier..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

In de verdediging van KRL100, als de verkoper de regels niet leest en er een aanbod plaatst die daar dus van af wijkt kan dat misverstanden opwekken.

Misschien is het technisch beter dat er VERPLICHT met een modelformulier wordt gewerkt.

Ik ben ook van het principe dat een woord een woord is en daarom haat ik sites als 2dehands en kapaza. Ik heb hier 2 weken terug geboden op een motor, ik bied de gevraagde prijs, meteen gaat de verkoper akkoord, maar omdat meneer op vakantie is kan de verkoop niet meteen afgehandeld worden... Wordt er ineens na 2 weken een hoger bod gezet en hoor ik er niets meer van. Verkocht aan de andere.

Of mensen die bieden, je gaat akkoord en dan krijg je meteen terug: sorry, heb al wat anders gekocht. Je geeft ze een neutrale feedback wegens funbieding, krijg je er zelf een negatieve terug omdat er precies geen regels zijn op zo'n sites. Dank je, maar nee.

Kan de frustratie van KRL100 dus maar al te goed begrijpen. Had bij de verkoop van de 2 recente Bhaalu boxen ook gezien dat er niets van regels werd gevolgd en dat werd toch gedaan door mensen die hier al wat langer zitten dus... Denk dat het aan de beheerders en mods hier is om het één en ander te implementeren dat het niet meer kan voorvallen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

laroyj schreef:satsurfer heeft zelf de voorwaarden niet veranderd, het was pas na tussenkomst van een administrator nav het hogere bod en die de verkoper duidelijk maakte dat de regeltjes dienden gevolgd te worde,n dat uw bod overboden was en dat dit hoger bod geldig was, het akkoord van de verkoper diende geintrepreteerd te worden zoals hierboven uiteen gezet.....
u kreeg de kans een hoger bod uit te brengen maar maakte daar geen gebruik van, een beetje miscommunicatie misschien maar correct volgens de regeltjes hier..
bedankt laroyj....Idd. nogmaals, heb niet volgens de regels gewerkt (wat niet mijn bedoeling was).

Mijn akkoord was een akkoord (hoe zou ik anders aan 30+ waarderingen komen), tot TiTanium roet in het eten gooide en Razornord niet akkoord ging :-D

en idd. niet meer leuk tegenwoordig om 2dhands sites te kopen/verkopen.
- mail voor ps3 controller, kijk dag nadien....zoekertje verwijderd :evil:
- of bied vraagprijs die ze aangeven, maar dan komt madam af dat ze nog hogere bieder heeft...en week later staat het er nog op (met andermans voeten rammelen)
- bieder zegt geld over te maken (10 € of zo) en 1,5 week later staat het er nog niet op, diverse mails met herinnering van mijn kant....Dan komt hij af: 'ik heb u een mail gestuurd dat ik het toch niet moet hebben'!!!! bedrieger!

als iemand iets zou verkopen voor 250 € en heb deal, en hij heeft hogere bieder van 300 €, en hij geeft mij de kans ook 300 € te bieden, dan kan ik daar perfect mee leven. Uiteindelijk doet de verkoper met zijn product wat HIJ wil. Hij heeft geen band met U en eens je wegbent is het garantie tot aan de voordeur.

Speel het spelletje tegenwoordig mee....als ik deal heb en bieder komt niet af, zonder iets te laten weten...neg. evaluatie. (zet ik ook in mijn advertenties: geen funbieders, denk 2X na, en neg. evaluatie volgt bij niet nakomen afspraken)
verander soms mijn é-mailadres efkes bij 2dhands, zodat koper geen neg. evaluatie kan geven :-D . Heb zo 2 adressen die ik indien nodig constant switch. Enkel gebruik ik indien koper/verkoper het echt te gortig maakt....afspraken zijn afspraken: zowel offline als online....

Boodschap: bij deal snel in de auto springen en afhalen voor verkoper zich bedenkt....want nogal labiele gasten tussen.... :oops:
Gesloten

Terug naar “Te koop / Gezocht”