Xbmc dnd en nas

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Mijn nas waar de mediacontent op staat heeft een ander ip adres gekregen en uiteraard vind de xbmc deze niet meer. Maar wat zijn nu de correcte instellingen?

Nas en xbmc computer zijn beide met dezelfde router verbonden
Ik kan met de xbmc pc het internet op (de video addons zoals tweakers.net werken) maar zls ik naar een nieuwe locatie wil bladeren en sekecteer network file system nfs dan hangt hij een paar minuten tot hij uiteindelijk het ip adres van de nas weergeeft. Toen ik nog de vorige router had, ging dit veel sneller en toonde hij ook of enkel de naam van de nas

Mijn router heeft als ip 192.168.1.1
Het wan adres is 192.168.0.170

Al de toestellen zoals lan als wifi beginnen dus met 192.168.1. En kan met allemaal het internet op.

Op de xbmc pc heb ik als dns nameservers de volgende 3ingevuld
8.8.8.8
8.8.4.4
192.168.1.1
Ik weet niet of die laatste echt nodig is

Bij DNS domein staat er home ingevuld( zelfs niet ingevuld, maar klopt dit of moet daar iets anders komen

De nas heb ik een vast ip gegeven 192.168.1.85
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

op je share rechts klikken en locatie aanpassen kiezen,daarna veranderen naar het nieuwe ip adres.
ik zou ook eens via een pingtest testen of de ip adressen die je opgeeft wel werken.

DNS heeft hier eigenlijk geen rol omdat je lokaal werkt,maar de settings zoals jij ze opgeeft zouden moeten werken.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Om te beginnen, uwe nas een vast ip geven buiten de range van de DHCP scope, zo kan dit nooit meer veranderen.
Als je router een lokale dns server heeft, best alle toestellen dit ip als dns geven, backup kan je googledns of opendns geven.
dns domein kan je leeg laten.

Uw wan adres is een lokaal adres, draait dit achter een andere router of een telenet home gateway ? (evt tussenuit halen ?)
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Jz ik heb ook nog een Telenet router hangen. Ben niet aan de instelling van deze router gekomen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Is er een reden waarom je er nog een extra router achter hangt, buiten evt tegenvallend wifi bereik ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Het ip adres waar de content staat gewijzigd, maar nu staan al mijn films er 2 x in. 1 afbeelding verwijst naar het oud io adres. Is er een manier om die allemaal in een beweging weg te doen?

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je library cleanen... daarna terug toevoegen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Net eens test gedaan, op eender welk van de 2 dezeflde filmposters ik klik, blijft het systeem een hele tijd hangen, alsof het zoekt naar de bron of zo. Ik kan dus niet meer navigeren met de pijltjestoetsen tot het weer vrijgegeven wordt
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Library cleanen en terug toevoegen? Betekent dit dat ik achteraf manueel de zaken die ik al bekeken heb zelf één voor één zal moeten markeren?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Er loopt nog duidelijk iets mis hoor. Ga ik naar video- bestanden, staat er films, series, tv shows video en video toevoegen. Als ik rechtsklik op films krijg ik een menu waar ik de locatie kan aanpassen en daar heb ik het ip adres gewijzgid, de rest van het pad is hetzelfde gebleven . Wat ik nu voorheb is dat wanneer ik ga naar video bestanden fen op op films klik het shsteem voor een tijdje hangt, tot het scherm zwart wordt en de skin terug reboot. Beneden rechts blijft " bezig " staan. Ik heb de indruk dat de xbmc via de lange weg naar de nas gaat? Ws een verkeerde instelling van netwerk ?
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De goeie manier zou eigenlijk zijn:
Verwijder uw xbmc profiel eens bij docs & settings, en laat een nieuw aanmaken.
Zet alles zoals hierboven aangehaald (vast IP, evt extra router ertussenuit, ...)
Maak u een account aan bij trakt.tv (zo word je view-history bewaard)
Installeerd de plugin hiervan in xbmc

Indien alles werkt, kan je films/series markeren als bekeken. Dit zal worden gesynct met trakt. Als je dan nog eens je profiel moet verwijderen heb je je viewing history terug.

Voor zover ik weet zat er in XBMC ook een bug mbt tot smb, ik weet niet of die daar al uit is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Voorlopig wil het maar niet vlotten. Bij het opstarten van de skin kreeg ik vroeger de melding vsn watchdog "setting up nfs://10.0.0.108/volumes1/video/films en ging meteen weg, nu kolt dit ook met weliswaar het andere ip adres, maar blijft constant terugkomen alsof hij dat ip adres niet vindt, maar ga ik er met de browser naartoe lukt dit wel
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Probleem is dat het oude niet meer in werking zijnde IP adres van de NAS nog steeds ergens in de instellingen blijkbaar zit, want klik ik op een filmposter gebeurt er de eerste minuten niets, tot er een scherm komt " wake on lan (oud ip adres) 99%. Wachten op verbinding ... Alleen vind ik nergens een wake on lan instelling, wel een addon maar deze is voor advanced wake on lan en deze heb ik niet geinstalleerd.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

awel ja, als je uw profiel verwijderd zijn alle instellingen weg.
Indien je het oude wil bewaren, hernoem je de dir in c:\Users\xxxx\AppData\Roaming\xbmc.old
en dan kan je er altijd nog aan moest je terug willen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik xbmc boven openelec

StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zie http://wiki.xbmc.org/?title=Userdata
Ik vermoed zelfde systeem, hernoemen van de originele dir zodat xbmc een nieuwe aanmaakt. Al ben ik niet bekend met openelec.

@mods, waarom krijg ik hier geen email notification van ? Probz ??
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”