Zal volgende keer, wanneer ik vertraging opmerk, een tcpip trace doen, dan kan ik zien of de vertraging dns of server is.meon schreef:Nameservers van het eerste (nirwana) staan in België, die voor userbase.be in scandinavië. Dat kan dus wel degelijk verschil uitmaken bij een dns-aanvraag
Userbase traag !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Limburg schreef:Zal volgende keer, wanneer ik vertraging opmerk, een tcpip trace doen, dan kan ik zien of de vertraging dns of server is.
Op de DNS zit caching op, dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik heb het probleem op iedere pagina, images komen steeds 2 seconden later pas binnen.
r2504 schreef:Limburg schreef:Zal volgende keer, wanneer ik vertraging opmerk, een tcpip trace doen, dan kan ik zien of de vertraging dns of server is.
Op de DNS zit caching op, dus dat kan het probleem niet zijn.
Ik heb het probleem op iedere pagina, images komen steeds 2 seconden later pas binnen.
En hoe staan je browser settings, wordt daar niets in de cache gehouden?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
M'n Temporary Internet Files stonden inderdaad 'Check every visit to the page'. (ik herinner me nu dat ik dat ooit veranderd heb wegens caching problemen).
Nu het op Automatic staat is het probleem opgelost... al begrijp ik dan niet dat ik er met andere sites (zoals de PUB welke eveneens PHPbb gebruikt) absoluut geen probleem mee had.
Nu het op Automatic staat is het probleem opgelost... al begrijp ik dan niet dat ik er met andere sites (zoals de PUB welke eveneens PHPbb gebruikt) absoluut geen probleem mee had.
r2504 schreef:M'n Temporary Internet Files stonden inderdaad 'Check every visit to the page'. (ik herinner me nu dat ik dat ooit veranderd heb wegens caching problemen).
Ik heb allesinds ook de check every keer maar heb dan weer geen enkel probleem.
Het zou natuurlijk ook nog altijd door die proxy kunnen komen maar 't zal nog een beetje extra onderzoek vragen denk ik.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Jullie geven mij hierbij het antwoord waarom ik niet op m'n webmail raak ...
En normaal gezien wordt er niets opgehaald vanaf anigraphics.be als je via www.userbase.be surft, de nameservers gebruiken namelijk direct het IP en niet het nirwana.anigraphics.be-adres.
Ondertussen raak ik weer wél op m'n webmail, dus ik vermoed dat het probleem van de baan is.
En normaal gezien wordt er niets opgehaald vanaf anigraphics.be als je via www.userbase.be surft, de nameservers gebruiken namelijk direct het IP en niet het nirwana.anigraphics.be-adres.
Ondertussen raak ik weer wél op m'n webmail, dus ik vermoed dat het probleem van de baan is.