Grap van de dag: Sabamrekening voor muziek tegen zigneuers

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoorde zopas op de radio, dat de burgemeester van Landen, die een DJ opvorderde om luide muziek te spelen om zigeuners weg te jagen, de rekening krijgt van Sabam.

Dit is wel de grap van de dag, België op zijn mooiste:(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Twitter was geweldig vandaag:
Zelfs #TomorrowLanden loopt al over van de buitenlanders. Ik eis volgend jaar een exclusieve Belgische VVK!
Het is een rondtrekkend festival. #TomorrowLanden
Ik had graag Lady Gaga - Gypsy aangevraagd. #landen #vtmnieuws #tomorrowlanden
Please laat er al iemand bezig zijn aan de aftermovie van #TomorrowLanden!
RT @StationschefBMO: Kampeerders voor Dour die vragen welke trein ze best nemen op de trein naar #Landen zetten, gaat net iets te ver zeker…
Breaking: Schauvliege roept #Landen op het matje na schending geluidsnormen: 'gemeente voorzag geen gratis oordopjes' #TomorrowLanden
RT @kristofnizet: Er is net een zigeuner een plaatje gaan aanvragen... :D #tomorrowlanden
Help, mijn drankbonnen zijn gestolen!! RT om terug te vinden!! #TomorrowLanden
RT @aaiBoek: Volgend jaar op #TomorrowLanden: Jan Van Pakjebiesen, 2ManyGypsies en Armin caravan Buren
RT @GeertNoels: #TomorrowLanden: de muziek trekt nog meer zwerfwagens aan! http://t.co/myZiLthOxU
volgende editie van #tomorrowlanden op 5 en 6 september. info over de camping volgt. http://t.co/gqSmoybRkw
RT @aaiBoek: #Tomorrowlanden: Caravanwife - Daan / God is a Gypsy - Faithless / La La Landen - Green Velvet / Like to move it - Reel 2 Real…
Zou de burgemeester van #Landen wel #Sabam betalen op #TomorrowLanden ? #dtv
Na luxecamping The Hive doet #TomorrowLanden nog beter: luxueus verblijf in The Caravan. Met gratis waarzeggers en live troubadourmuziek.
RT @tonytilkens: Het officiële #Tomorrowlanden festivalbandje is er Nog tot morgenmiddag op het festivalterrein in #Landen http://t.co/evEg
RT @flrvt: Full madness ticket voor #TomorrowLanden in de pocket! Het wordt een dik feestje dit weekend #Landen
Locale DJ's bieden zich spontaan aan bij het gemeentebestuur van Lommel! #TomorrowLanden
Zet die ploat af' klinkt in het dialect van Landen zo: 'Zet dije plowet af!' #zigeuners #tomorrowlanden @GinoDebroux @Bart_DeWever
Het nieuwe woord van deze zomer: de pop-up DJ. #TomorrowLanden
Vraag gewoon tijdelijk een nieuwe opstijgroute boven Landen. #TienenRechtdoor #TomorrowLanden Veel efficiënter.
RT @Maarten1984: 2de podium in 2015 waarschijnlijk niet haalbaar door onverwachte kosten. #Landen #TomorrowLanden #sabam
RT @marketingyudai: RT @SABAM_Official We hebben geen aanvraag ontvangen en zullen contact opnemen met gemeente voor de verschuldigde recht…
Heeft @stubru al een All Areas ploeg gestuurd? #TomorrowLanden
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dankzij Twitter helaas...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rtje.dhtml

Begrijp die burgemeester wel. Ik mag simpelweg mijn tentje ook niet overal opzetten of ik heb een boete (yeps, jaar of 8 geleden meegemaakt). Dus waarom zouden zij wel hele terreinen mogen inpalmen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ah voila, wie het het zijn, als het niet mag mag het niet. Of mogen die ineens meer?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Volledig mee akkoord met de actie van de burgemeester. Dan komt er ook nog eens bij dat de eigenaar van de grond het achtergelaten vuilnis mag opruimen. Inclusief het menselijk excrement achtergelaten door deze zigeuners (zoals op het journaal te zien was).

Verstuurd vanaf mijn LG-E975 met Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

En daar zijn de eerste grapjes over DJ Jos :-)
http://www.clint.be/entertainment/dj-jo ... yview=full

Telefonie = EDPnet + OVH
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Net als je denkt dat je alles gezien hebt... SA ... BAM ... in the face!
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ik snap het toch ook niet zo goed. Als ze daar niet mogen staan waarom niet de gewone gang van zaken? Politie kan het toch ontzetten? Boete?
Als ik dit doe heb ik het zitten, ook al verkies ik een dj!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik had eerder iets zoals dit in repeat gezet ...

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Kan een ontzetting niet alleen met een deurwaarder erbij?

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Is dat nodig als er iemand in uw tuin(of ander provaat domein) komt kamperen? Ik zou het niet weten. Maar weg zal hij zijn :)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... pelt.dhtml

Conclusie : 't mag niet, maar we staan het wel toe. Benieuwd wanneer ze dat met foutparkeerders, snelheidsovertredingen, ... gaan toepassen...

Telefonie = EDPnet + OVH
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dit blijft duren zolang er burgemeesters zijn die het toelaten.

Je moet van de andere kant eens als individu proberen om met je caravan of mobilhome ergens 'wild' te gaan staan, de politie zal rap aan uw deurke kloppen met het boekske in de aanslag.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Klopt, zoals gezegd heb ik dat een tijd geleden gedaan (8-tal jaar terug) : tentje eens opgezet aan de kant van de straat met een jeugdbeweging. Spel aan het spelen met de allerjongsten en ik wou droog zitten. Gevolg was een boete (€150) en tentje in beslag genomen...

Telefonie = EDPnet + OVH
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Dat komt omdat er een correctiefactor wordt toegepast in "iedereen gelijk voor de wet", die omgekeerd evenredig is met hoeveel ge u van de wet aantrekt. Er zijn 2 3 soorten mensen. Degene die zelf de evenredigheidsfactor aanpassen (groep 1), degene die de wet zelf aanpassen (groep 2), en degene die te tam zijn om een van voorgaande factoren aan te passen, gelijk gij en ik (groep 3). Speciaal voor deze mensen is er een tweede geindexeerde factor voorzien om de aanpassing te doen via schuldafkoping. De andere twee soorten mensen worden al dan niet rechtstreeks door de belastingbetaler (lees:uzelf) gesponsord.

Wat sabam doet is niet meer dan logisch. Groep 2 maakt muziek voor groep 1 op kosten van groep 3.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ooit in de ardennen staan kamperen (in omgebouwde belgacom camionette)naast een gsm mast langs een vebindingsweg(slag) op splitsing tussen 2 wegen....
..om 1u 's nachts tok tok van de blauwe mannen, kids wakker natuurlijk, vraag of aales in orde was, wensten ons nog een fijn e nacht zonder meer, 3 nachten later stond ik op een weide waar de toegang van open was, maar 's morgens stond daar een bozeboer dat ik van zijn erf weide moest....
We zijn toen 4 weken op zwier geweest , van de ardennen naar de limburg, ik en 2 van mijn kids , één van mijn leukste vakanties..terras bovenaan de camionette, sateliet mee, een stuk van de salon, een stuk keukenkast, stroomgenerator, buitendouche etc...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

@Krisken

Wat is het verschil?
Jij bent een brave belastingbetaler die makkelijk te vinden/stropen is.
Bij die mannen is dat al iets lastiger. Toch vraag ik mij af hoesnel ze kunnen verkassen moest de leider zijn mercedes in beslag genomen kunnen worden.

Nog zo iets wat ik mij dan altijd af vraag.. van wat leven die mensen nu eigenlijk?

@Laroyj

Zalig zou ik ook willen doen. Nu mijn vrouw nog..
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Mja goede vraag...van wat leven zij... Zonder te discrimineren gok ik dat dit vooral is van diefstallen, inbraak, ...

Telefonie = EDPnet + OVH
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 119 keer

Degoutant eigenlijk hoe mensen zitten af te geven op die burgemeester. Muziek spelen was een vreemde aanpak, maar absoluut niet onmenselijk. Privéterrein blijft privé, punt andere lijn. Ze hadden die al lang met hun klikken en klakken moeten buiten zwieren. Als brave burger moet ge zoiets niet proberen, maar een hoop zigeuners die zich zomaar op privéterrein vestigen en alleen maar voor overlast zorgen daar heeft iedereen sympathie voor. :bang:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Sjah tegenwoordig draag je al snel de stempel "rechtse zak".

Discriminatie/racisme is niet iets waarvoor iemand zich moet verontschuldigen. Tegenwoordig is elke opmerking goed om die stempel te krijgen ook al heeft die niets met afkomst of geloof te maken. Zolang een ander geloof of afkomst maar een gegeven op zich is is het al voldoende.

Ik ben ultra liberaal maar iedereen gelijk voor de wet. Van mij mag iedereen die het wenst in een "camper" wonen. Maar dan liefst wel op campings. Gezien gisteren in terzake hoe dat waterkraantje daar stond te spuiten op die "pleisterplek"? Ik heb eens een onozel lek aan de nood aflaat gehad en dat heeft meer dan 600€ aan waterverbruik gekost. Zonder pardon te betalen natuurlijk want brave belastingsbetaler natuurlijk.
Als ik dat kraantje daar zo zag spuiten dacht ik gelijk : wat moet dat niet kosten? Had er ook maar 1 zigeuner van goede wil tussen gezeten was dat probleem al lang verholpen! Die wc's gezien? Mensonwaardig? Moet de gemeenschap dan ook een kuisvrouw voorzien ofzo?

Maar ja wat de gemeenschap betaalt moet je niet zuinig mee omspringen natuurlijk. Er zijn er tal van voorbeelden waar mensen het idee hebben dat wat de gemeenschap betaalt te verkwisten is gezien ze zelf deel uitmaken van die gemeenschap. Ik ben het er niet helemaal mee eens al kan ik er wel een beetje begrip voor opbrengen maar in het geval van zigeuners.. welke bijdrage leveren zij aan de gemeenschap? Terzake leek gisteren meer op een comedy show dan op een duidingsprogramma, "Wouter Van Bellingen" een zwarte meneer (ja sorry suggesties welkom) met oervlaamse naam en een vlekkeloos vlaamse tongval als directeur van het minderhedenforum. De juiste man op de juiste plek want een minderheid binnen de minderheden! Zalig! En een burgemeester die hypothetische vragen niet beantwoordt.. hoe voer je in feite beleid zonder te anticiperen op mogelijke uitkomsten, zonder een plan voor de toekomst welke per definitie altijd hypothetisch is? Ik wil Phara terug!

(Ga je gang taalpolitie. Al glimlachend, slurpend aan mijn zelfgemaakte daiquiri banana lees ik het wel.)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 397 keer

Ik vraag me dat ook af wat zigeuners bijdragen aan de maatschappij ...

Buiten dan een paar zeer goede muzikanten bvb

http://www.gitanofamily.com/
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

maar een hoop zigeuners die zich zomaar op privéterrein vestigen en alleen maar voor overlast zorgen daar heeft iedereen sympathie voor.
Op een boogscheut van hier staan er soms ook zigeuners waar ik eigenlijk geen last van heb gehad, het zijn de eigenaars van de terreinen die er last van hebben. Criminaliteit is ook niet toegenomen als de groep hier was.
In Landen zou een borgsom van 400 Euro zijn betaald en was een afspraak gemaakt om op een bepaalde datum te vertrekken. Aangezien de groep niet wou vertrekken en de afspraak niet is nagekomen is er door de burgemeester ingegrepen.
Ik kan hier uit stellen dat eigenaren ook afspraken maken met de groep en dat er van hun komst kennis is.
Deze groep zou op weg zijn naar een meeting wat er dus ook op wijst dat er een organisatie achter zit die alles begeleid en mogelijk contacten legt met terreinuitbaters.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Het zijn de laatste nomaden van Europa...

Dat probleem is veel groter in Afrika, waar vaak nog een behoorlijk deel van de bevolking nomadisch leeft, terwijl hun regering de grond waarop ze wonen, verkoopt aan Amerikaanse speculanten.

Ik heb zo'n project geweten in Saoedie-Arabië, waar men probeert de laatste Arabische nomaden een thuis te geven. Geld is geen probleem. Het is ook "eigen volk" en geen "vreemd volk". En zelfs dan lukt dat niet echt. Of zelfs echt niet, eigenlijk.

Eigenlijk willen we allemaal dat die mensen een plek hebben. Alleen niet voor onze deur. Beschamend, niet?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Nee. Omdat die mensen net verkiezen om "geen" plek te hebben. En tegelijk liefst overal te kunnen staan.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Het is een groep mensen met andere waarden en normen dan de doorsnee Europeaan en dat alleen is de reden waarom ze zich nergens thuis voelen of welkom zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Wat me wel opviel is dat bijna alle trekkende voertuigen en caravans een BE nummerplaat hadden. Dus ze moeten toch ergens ook een vaste verblijfplaats hebben?

Telefonie = EDPnet + OVH
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

krisken, dat blijkt een uitzondering op de wet: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 47&t=30993
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Typisch.
cyrano
Pro Member
Pro Member

Geen schaamte
"Die mensen hebben blijkbaar echt geen schaamte. Er is ook wat schade aan de klinkers op ons terrein. De kinderen stapelden die op elkaar en stampten ze dan weer om. En dan hebben ze hun afval ook nog eens bij onze buren gedumpt.
Geen schaamte? Is die journalist niet beschaamd?

Schade aan de klinkers door spelende kinderen? Kom nou.

Ik tel een tiental vuilzakken, die ze naast de container gezet hebben. En de containers zijn vol. Waar moeten ze met het afval naartoe? Het is niet alsof ze toegang hebben tot het gemeentelijke container park, want ze zijn geen inwoners. Het is een teken dat de gemeente het niet WIL fixen.

Ik ken vlakbij een gemeentelijk kampeer terrein dat door zigeuners gebruikt wordt. Die zijn daar ook niet populair bij omwonenden, maar elke keer de groep vertrekt, komt er gewoon een ploeg van de gemeente opruimen.

Dit klinkt alsof 't door de reporter herschreven is. HLN staat ook niet bekend om z'n evenwichtige weergave van feiten.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Als ik mijn afval ga dumpen aan iemand anders zijn container die er dan op zijn beurt maar voor moet betalen zal het ook niet lang duren eer ze aan mijn deur staan.

Hier bij ons komen ze ook rond om het afval op te halen. Wij moeten daarvoor betalen!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Je kan niet EN overal binnenvallen en de boel vuil achterlaten en blijven als je gevraagd wordt op te krassen EN verwachten dat je welkom blijft.
Dat heb je helemaal, 100%, zelf in de hand.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

cyrano schreef:
Geen schaamte
"Die mensen hebben blijkbaar echt geen schaamte. Er is ook wat schade aan de klinkers op ons terrein. De kinderen stapelden die op elkaar en stampten ze dan weer om. En dan hebben ze hun afval ook nog eens bij onze buren gedumpt.
Geen schaamte? Is die journalist niet beschaamd?

Personen die een privéterrein als openbaar toilet gebruiken zijn mijn inziens inderdaad nergens voor beschaamd. De zigeuners hekelden dat ze hen als beesten behandelden, awel enkel beesten zie ik zoiets doen!
Nu moet je ook niet met het argument afkomen "waar moet men anders zijn behoefte doen", de zigeuners konden perfect toi-tois gehuurd kunnen hebben.

Mijn mening sluit volledig aan bij die van Heronic en Joe de Mannen. Je kan als individu of bevolkingsgroep niet verwachten dat bedrijven of de maatschappij voor uw afval,... opdraaien zonder zelf hiervoor bij te dragen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Maar daar zit het hem net, denk ik. Zigeuners willen geen deel van onze maatschappij uitmaken. Alleen is die maatschappij tegenwoordig overal, en heeft ze geen voorzieningen voor mensen die er geen deel van willen uitmaken. Maw, zij willen hun nomadische cultuur blijven beleven terwijl onze maatschappij dit eigenlijk niet toelaat. En dan krijg je conflicten.

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:en heeft ze geen voorzieningen voor mensen die er geen deel van willen uitmaken
Er zijn wel voorzieningen (misschien niet genoeg) maar de vraag is of onze gemeenschap hierin moet voorzien ?

Als jij ergens wil wonen moet je ook zorgen voor een (eigen) woonst en alle daaraan verbonden kosten.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Ik ken een terrein dat voor zigeuners is bestemd. Er zijn per gezin een douche en wc voorzien, alleen maken ze er geen gebruik van of is het afgebroken.
cyrano
Pro Member
Pro Member

Of je 't nu wil of niet, ze maken deel uit. Ze betalen bv. autotaks en verzekering. Maar tot een hoop dingen hebben ze geen toegang.

Bv. als je zo'n verplaatsbaar toilet wil huren, heb je meestal een BTW nummer nodig. Of tenminste een Vlaamse stem met een Vlaams klinkende naam. Zelfs Polen in de bouw laten een Vlaamse werknemer bellen om dat te "krijgen". Anders doet het bedrijf geen zaken met je.

Als je dat genoeg meemaakt, dan probeer je op den duur niet meer.

400 euro om enkele dagen een wei te verhuren, is niet slecht betaald. Dat is de jaarprijs.

Als je dan ziet dat ze (op hun manier) moeite gedaan hebben, dan zie je toch wel grote onwil. Het enige wat ze echt willen, is dat de zigeuners weg gaan.

Niet voor mijn deur is dus de leuze. Net zoals zovele mensen nog steeds hun tuinafval op een naburig ongebruikt stuk land kappen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Maar ze willen nergens wonen. Vroeger had je veeeeel meer velden waar ze terecht konden wegens minder bebouwing. Nu is het een probleem, en wat je zegt klopt, moeten we daarin voorzien?
Qua kosten geef ik je gelijk, maar vaak bestaan de nodige voorzieningen niet, of kunnen ze er gewoon niet aan geraken.
Verder willen ze nomadisch hun eigen cultuur beleven, een beetje alsof ze een luchtbel meenemen waar ze neerstrijken, en binnen die bel liefst hun eigen regels gelden. Again, in conflict met onze niet-nomadische culturen in europa.

De vraag die zich dan opdringt is, wanneer wij ons grondgebied zo evolueren dat nomadisch leven onmogelijk wordt, moeten zij die altijd nomadisch geleefd hebben zich daarbij neerleggen? Dat is een beetje hetzelfde als "wanneer mens de natuur verdringt, moeten de dieren die er altijd geweest zijn zich daarbij neerleggen en opkrassen?". Niet een vraag die zomaar te beantwoorden valt, en zeker niet met ja/nee.

Het betreft een cultuur conflict, as usual, en die zijn altijd hard en onaangenaam, as usual.
Trouwens, dat NIMBY probleem, dat zoeken ze uiteraard zelf, als inbraakgolven meestal met hun meereizen, ze vuil achterlaten zonder ervoor te betalen, etc etc...
Een slechte buur wil je toch nooit, of je nu verdraagzaam bent of niet. En eentje die zijn voeten veegt aan de wet nog minder (en al helemaal niet als je ziet dat ze toch weer "meer mogen" dan jij of ik).

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Hola, die 400€ was, voor zover ik begrepen had, een waarborg. En toen er klachten kwamen over de staat waarin ze het terrein hadden achtergelaten "mocht hij z'n waarborg houden" en waarschijnlijk nog merci zeggen ook zeker ??? :oops:

Als je geen deel wil uitmaken van een maatschappij, maar wel verwacht dat die maatschappij voorzieningen treft voor mensen 'die er geen deel van willen uitmaken' dan voel je toch aan je ellebogen dat er iets niet klopt, of zie ik dat verkeerd ?
Er geen deel van willen uitmaken wil ook niet zeggen dat je geen respect moet hebben voor andermans zaken.

J.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”