bbox 3 uitlezen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jempie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

Beste UB'rs,

Heb sinds een paar weken een pack inernet + tv. Ben er al in geslaagd in te loggen in de boxx 3. Maar waar vind ik de snelheid en profiel ?
Heb ook met direct verbonden kabel de VDSL tool(hierzo.net) willen draaien. Dit werkt niet, geeft altijd "connection error" Heb nochtans user id en pword ingebracht die op mijn Belgacom brief staan.
Iedere hulp is welkom.
Bedankt !!!

Jempie
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Gaat niet via de interface zonder admin paswoord. Hoewel er in een andere thread vooruitgang is geboekt op dat vlak blijkbaar :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ jempie

hier staat wat Devilzown bedoelt: Administrator XS op Technicolor BBOX3
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

wij zijn dus allen in blijde verwachting :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als het maar geen ezelsdracht wordt en zeker hopelijk geen olifantendracht
:lol:
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

jempie schreef:Beste UB'rs,

Heb sinds een paar weken een pack inernet + tv. Ben er al in geslaagd in te loggen in de boxx 3. Maar waar vind ik de snelheid en profiel ?
Heb ook met direct verbonden kabel de VDSL tool(hierzo.net) willen draaien. Dit werkt niet, geeft altijd "connection error" Heb nochtans user id en pword ingebracht die op mijn Belgacom brief staan.
Iedere hulp is welkom.
Bedankt !!!

Jempie
@Jempie

Volgens mij haal je een interessant punt aan:

Waarom kan men B-BOX3 waarden niet consulteren?

Dat is -niet- hetzelfde als root access of expert/admin access of B-BOX3 hacken/cracken ...

Ik zou persoonlijk graag root access hebben maar ik denk dat de meeste gebruikers gewoon read-only informatie wensen...

Misschien moet er een UB petitie komen voor -read-only- access van alle B-BOX3 waarden?

prettige hete zomerdagen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mDup schreef:Misschien moet er een UB petitie komen voor -read-only- access van alle B-BOX3 waarden?
We hebben dit probleem persoonlijk aangekaart met de verantwoordelijke Belgacom manager(s) gedurende het bezoek van Userbase aan Belgacom NOC.

Zij weten zeer goed dat dit een wens is van (een klein deel) van hun klanten, maar het is een bewuste keuze van Belgacom om deze informatie in de klanten interface van de B-box3 weg te nemen (in tegenstelling tot de b-box2).
Ze gaan er wellicht van uit dat dit voor de meeste klanten geen nuttige informatie is, en zelfs contra-productief (klanten die op basis van hun interpretatie hiervan de Helpdesk lastig vallen).

Een petitie van Userbase zal hier niet veel aan veranderen deni ik.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ondertussen hebben we dus een device staan waar we eigenlijk zelfs nog niet naar mogen/kunnen kijken. Wetende dat die technicolor eigenlijk helemaal geen slechte modem is, is het als techneut gewoon frustrerend dat je daar dus een dom 'user'-level accountje op krijgt.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
ubremoved_15410
Dummy
Dummy
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef: ...het is een bewuste keuze van Belgacom om deze informatie in de klanten interface van de B-box3 weg te nemen (in tegenstelling tot de b-box2).
Ze gaan er wellicht van uit dat dit voor de meeste klanten geen nuttige informatie is, en zelfs contra-productief (klanten die op basis van hun interpretatie hiervan de Helpdesk lastig vallen).
Die zorg kan ik wel degelijk begrijpen. Maar ook omgekeerd kan informatie helpdesk interventies beperken.

Misschien moet Belgacom een onzichtbare username toevoegen via dewelke waarden te lezen zijn.

Groeten
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”