Ik ben op zoek naar een conferenciesysteem (voice-only), voor occasioneel gebruik voor een man of 5-20.
Ofwel een service-provider (maar dan geen 20x20¢ per minuut)
Ofwel iets opzetten met freeswitch/asterisk en een trunk ergens? (maar dan betaalbaar)
Ofwel -en hier wordt het interessant- met wat software en een aantal dirt-cheap voipbuster-clones een dial-out doen?
Iemand al zo iets gedaan? Ik zit niet in met wat configureerwerk, maar ben al een paar keer vastgelopen...
conferentiesysteem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
OVH Conférence téléphonique.
Ik heb dat al gebruikt met een Belgische OVH nummer als organisator. En 't werkt goed.
Gratis dus.Votre conférence, valable 24 heures jusqu'à 50 personnes
Gratuite
Avec ce service simple d'utilisation, vous pouvez planifier vos conférences téléphoniques et prévenir les intervenants par email.
Grâce à un simple appel au numéro indiqué lors de la réservation, chacun des interlocuteurs sera connecté en direct et pourra écouter et intervenir en simultané.

Ik heb dat al gebruikt met een Belgische OVH nummer als organisator. En 't werkt goed.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
OVH was -dacht ik- enkel voor enterprise of hoger?
Alhoewel er op de detailpagina staat Ce service s'applique sur un numéro supplémentaire
Of kan je eindeloos "free trial" doen? :s
Alhoewel er op de detailpagina staat Ce service s'applique sur un numéro supplémentaire
Of kan je eindeloos "free trial" doen? :s
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
OVH is er ook voor de particulier.bitbite schreef:OVH was -dacht ik- enkel voor enterprise of hoger?

Ik gebruik dat op een ligne SIP individuelle (@1.19€/maand) met een additioneel OVH nummer (@1.20 €/maand).
Men kan, volgens de documentatie van OVH, eveneens gebruik maken van hun "Conférence téléphonique" met de volgende setup: een ligne SIP individuelle (@1.19€/maand) met een geporteerd nummer (@ 0€/maand).
Alles is bij OVH maandelijks opzegbaar.
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 97 keer
Hier gebruiken we Google Hangouts vaak, werkt goed (zelfs over Wifi op iPhone & Android). Je kan wel niet inbellen per telefoon en iedereen heeft een Google account nodig.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Als je bedreven bent met HTML en webservers zou je iets kunnen opzetten met Google's WebRTC. Zie hier:
http://www.webrtc.org/
Werkt met elke recente browser. Verder niks nodig, buiten microfoon en eventueel camera.
http://www.webrtc.org/
Werkt met elke recente browser. Verder niks nodig, buiten microfoon en eventueel camera.
- bitbite
- Premium Member
Ja, sorry, ik bedoelde op het conference feature, niet ovh zelf.eternum schreef:OVH is er ook voor de particulier.bitbite schreef:OVH was -dacht ik- enkel voor enterprise of hoger?![]()
Extra nummer of geporteerd nummer zijn wel interessant. (Wist ook niet dat geporteerde nummers daar gratis waren)eternum schreef: Ik gebruik dat op een ligne SIP individuelle (@1.19€/maand) met een additioneel OVH nummer (@1.20 €/maand).
Men kan, volgens de documentatie van OVH, eveneens gebruik maken van hun "Conférence téléphonique" met de volgende setup: een ligne SIP individuelle (@1.19€/maand) met een geporteerd nummer (@ 0€/maand).
Alles is bij OVH maandelijks opzegbaar.
Merci, ik ga in die richting kijken!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Hoe oud zijn ze dan wel?bitbite schreef:Bedankt voor de suggesties - helaas zijn de computers in kwestie verre van geschikt voor skype/hangouts/webrtc
Als ze Firefox 22 (Windows XP SP2, Vista 7/8) of Chrome 23 (Windows 8/7/Vista/XP) kunnen installeren, dan kan WebRTC probleemloos. En als je zelf niet wil gaan serveren en coderen, kijk dan eens naar TokBox:
http://tokbox.com/opentok/requirements/
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Heeft niet dadelijk veel met voip te doen maar is een gratis dienst die ik soms gebruik voor conferencecalls met klanten. Www.freeconferencecall.com. Registreren en je kan het gratis gebruiken.
[
Post made via mobile device ]
[

- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Woow, super service deze en dan nog gratis!trol schreef:Heeft niet dadelijk veel met voip te doen maar is een gratis dienst die ik soms gebruik voor conferencecalls met klanten. http://Www.freeconferencecall.com. Registreren en je kan het gratis gebruiken.
Alleen nog nooit een 04-nummer gezien. Is dit een speciaal nummer of een gewone zone?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
- bitbite
- Premium Member
Enkele zijn van de vroege winXP generatie. Opstarten is een half uur wachten, thunderbird ook zoiets. Per ongeluk browser afgesloten? -> 10 minuten kwijt.cyrano schreef: Hoe oud zijn ze dan wel?
Als ze Firefox 22 (Windows XP SP2, Vista 7/8) of Chrome 23 (Windows 8/7/Vista/XP) kunnen installeren, dan kan WebRTC probleemloos. En als je zelf niet wil gaan serveren en coderen, kijk dan eens naar TokBox:
http://tokbox.com/opentok/requirements/
"Maar hij doet het nog goed"

Enfin, waar ik me meer zorgen om maak is dat de geluidskwaliteit. Er gaat er minstens ene bij zijn zonder microfoon, een ander zonder geluid en een derde die zijn feedback loop niet gestopt krijgt.
- bitbite
- Premium Member
Hmmm, da's eigenlijk wel een goede tip. Ziet er perfect geschikt uit, bedant!trol schreef:Heeft niet dadelijk veel met voip te doen maar is een gratis dienst die ik soms gebruik voor conferencecalls met klanten. http://Www.freeconferencecall.com. Registreren en je kan het gratis gebruiken.
[Post made via mobile device ]
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
hoe kunnen ze zoiets gratis aanbieden ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
. Ik heb het al redelijk gebruikt en werkt zeer goed. Je hebt ook een lijst met lokale inbelnummers. Ik gebruik het dikwijls met uk en duitsland. En de inbelnummers zijn gewone nummers, geen dure betaalnummers.
[
Post made via mobile device ]
[

- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Superveel kosten zullen ze nu ook wel niet hebben waarschijnlijk, maar da's toch ook mn grootste vraag. En vooral hoelang het zal blijven duren met deze beperkte inkomsten...
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium