alternatieve software voor de asus RT-AC68u

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

door wat over deze router te hebben gegoogled, zag ik dat er naast de asus software ook een zekere Merlin software er op kan.

enkele vragen
1 verlies je dan de garantie?
2 draait deze Merlin dan naast de asus of overschrijft deze de asus
3 kan ik nog terug naar de asus software
4 is het de moeite of doen die 2 exact hetzelfde?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waarom koop je dan niet meteen een deftige router zoals een Routerboard ?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Als je meer functies wilt raad ik je ook een MikroTik Routerboard aan. Echter heb je (nog) geen AC dan.

Maar je kan altijd je Asus als AP laten draaien en een Routerboard de nodige functies geven. Wat het RouterOS allemaal kan: http://wiki.mikrotik.com/wiki/MikroTik_RouterOS
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Ik ken zo goed als niets van netwerken, heb dus zo maar eentje gekocht in de local shop om de hoek.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
sddt
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 18 keer

Om een antwoord te geven op uw vragen

1 je verliest de garantie omdat je steeds terug kan naar de originele Asus firmware zonder sporen van een andere firmware.
2 de firmware overschrijft de Asus firmware volledig. Echter kunnen de settings wel behouden blijven. Let er echter voor op dat het bij een upgrade van firmware bij Asus routers wel aangeraden wordt om na de upgrade steeds vanaf nul te beginnen.
3 zie hierboven
4 persoonlijk gebruik ik de merlin build op een n66u. Vooral voor de betere WiFi performance en enkele handige extra snufjes. Zie details op het merlin forum van smallnetbuilders. Let echter op met andere firmwares die niet gebasseerd zijn op de stick firmware. Deze geven vaak een mindere performance maar extra features.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”