Nieuwe leasing: tips voor onderhandelingen met garage
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mijn leasing loopt af in februari 2015 maar ik ben er graag op tijd bij voor de nieuwe keuze . Mijn budget ken ik nu, net gaan vragen bij mijn baas. Ik heb ook al mijn oog laten vallen op een zeker model, hoewel ik hem nog niet heb gezien en dus nog moet testen of hij voldoende groot is (koffer en zo). Ter info, het model is een VW Golf sportsvan (ik zoek een mini volumewagen die er toch nog goed uit ziet, niet zo'n senicure!).
Nu is mijn vraag: hoe pak ik dit het beste aan, naar de garage toe, om zo goed mogelijke voorwaarden te krijgen, ofte het meeste bang voor mijn buck. Het leasingbedrag ligt namelijk vast, dus hoe meer korting, hoe meer opties...
Ik heb een VW garage dichtbij mijn huis, waar ik indien ik deze wagen koop, ik uiteindelijk graag zou gaan. Maar ik vermoed dat dit ook zoals bij banken is: je moet de ene wat tegen de andere uitspelen? Toen ik 5 jaar geleden keek, had VW heel lage kortingen. Iemand enig idee tot hoever ze kunnen gaan?
Nu is mijn vraag: hoe pak ik dit het beste aan, naar de garage toe, om zo goed mogelijke voorwaarden te krijgen, ofte het meeste bang voor mijn buck. Het leasingbedrag ligt namelijk vast, dus hoe meer korting, hoe meer opties...
Ik heb een VW garage dichtbij mijn huis, waar ik indien ik deze wagen koop, ik uiteindelijk graag zou gaan. Maar ik vermoed dat dit ook zoals bij banken is: je moet de ene wat tegen de andere uitspelen? Toen ik 5 jaar geleden keek, had VW heel lage kortingen. Iemand enig idee tot hoever ze kunnen gaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Bij ons hebben ze een verplichte garage per regio en merk; concessiehouders tegen mekaar uitspelen heeft dus geen zin bij ons. Van de andere kant wordt er wel meteen een soort volumekorting toegekend, dus al-bij-al zijt ge toch niet zo gejost
- Goztow
- userbase crew
Het betreft hier een klein bedrijfje van 10 man en een paardekop. Dus geen dergelijke deals.
Bij Mazda kreeg ik 5 jaar geleden direct 14 % toen ik het woord leasing liet vallen!
Bij Mazda kreeg ik 5 jaar geleden direct 14 % toen ik het woord leasing liet vallen!
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Geen recente ervaring met VW, maar uitspelen is inderdaad de boodschap. De vorige (een Skoda, toch ook van de VW groep) heb ik gehaald bij de garagist die de meeste extra korting bood (bovenop de geldende vaste fleetkorting, dewelke uitgaat van D'Ieteren zelf). Veel krijg je niet echt losgepeuterd, omdat de marges laag zijn, maar goed, alles is meegenomen hé?
Ik zou simpelweg naar je plaatselijke dealer gaan, zeggen dat je aan het vergelijken bent tussen garages (misschien al 1 of 2 andere offertes in de hand) en dat hij je voorkeur geniet, maar dat je uiteindelijk zal kiezen voor de goedkoopste. Een belofte om steeds in de garage op onderhoud te komen, doet ook al vaak iets (verdienen ze wél op...). Zo kreeg ik bij die Skoda dealer naast de beste prijs ook nog eens een gratis vervangwagen bij elk onderhoud.
Al zal dit steeds afhankelijk zijn van garage tot garage, zo heb ik toen ook - naast de talloze positieve - wel een zéér giftige reactie mogen ontvangen. Achja, you win some, you lose some?
Ik zou simpelweg naar je plaatselijke dealer gaan, zeggen dat je aan het vergelijken bent tussen garages (misschien al 1 of 2 andere offertes in de hand) en dat hij je voorkeur geniet, maar dat je uiteindelijk zal kiezen voor de goedkoopste. Een belofte om steeds in de garage op onderhoud te komen, doet ook al vaak iets (verdienen ze wél op...). Zo kreeg ik bij die Skoda dealer naast de beste prijs ook nog eens een gratis vervangwagen bij elk onderhoud.
Al zal dit steeds afhankelijk zijn van garage tot garage, zo heb ik toen ook - naast de talloze positieve - wel een zéér giftige reactie mogen ontvangen. Achja, you win some, you lose some?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Let er wel op dat uw voordeel alle aard tegenwoordig afhangt van de catalogusprijs exclusief eventuele kortingen (samen met de CO2 uitstoot, natuurlijk).Goztow schreef:Het leasingbedrag ligt namelijk vast, dus hoe meer korting, hoe meer opties...
Stel dat uw budget 35.000,- euro is, en een bepaalde wagen heeft ook 35.000,- euro als catalogusprijs. Als je dan 5.000,- euro korting krijgt van de garage, en je neemt toch voor 5.000,- euro opties erbij om te compenseren, dan zal je voordeel alle aard gebaseerd zijn op een bedrag van 40.000,- euro (alhoewel hij slechts 35.000,- euro kostte).
Ik geef dit maar mee, omdat ik dit de laatste keer bijna te laat opgemerkt had...
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Enkele jaren geleden vroeg ik via clickyourcar.be enkele offertes aan en ging hiermee naar de dealer in de buurt. Ik vrees echter dat dat nu niet meer gaat, omdat hun focus is verlegd naar stockwagens.
Nog even terzijde: d'Ieteren heeft een stevige greep op de VW dealers in België.
Nog even terzijde: d'Ieteren heeft een stevige greep op de VW dealers in België.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee of het woord "leasing" zo positief is... op dergelijke klanten valt meestal weinig te verdienen (strikte voorwaarden en controles vanuit de maatschappij).Goztow schreef:Hetoen ik het woord leasing liet vallen!
Waar je misschien wel voordeel mee kan doen is een garage zoeken met een showroom model... krijg je soms stevig kortingen op.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik heb op de 35K euro van m'n (wijlen snif snif) 118D/F20 toch 11% korting gekregen van de garage door er een paar tegen elkaar uit te spelen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Begin gewoon bij een andere garage dan diegene waar je wil gaan, kijk wat je daar kan 'krijgen' al denk ik niet dat je veel winst gaat maken. De fleetkortingen liggen nogal vast.
Je kan proberen om niet te vermelden dat het om een leasing gaat, maar de kans is groot dat dan alles vervalt als het toch uitkomt.
J.
Je kan proberen om niet te vermelden dat het om een leasing gaat, maar de kans is groot dat dan alles vervalt als het toch uitkomt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Heb het even nagevraagd. Mijn werkgever krijgt al meteen 20% op alle BMW's, maar slechts 11,50% bij Audi en 13% bij VW. Ik schat dat die zo'n 40 lease auto's hebben rondrijden.selder schreef:Ik heb op de 35K euro van m'n (wijlen snif snif) 118D/F20 toch 11% korting gekregen van de garage door er een paar tegen elkaar uit te spelen...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Mijn leasing was zonder enige vorm van contract ofzo hé, het was alsof ik voor mezelf naar de garage gestapt ben, en daar via KBC Autolease een leasing genomen had op een wagen...
Ik weet niet of jouw werkgever afspraken heeft gemaakt met BMW?
Ik weet niet of jouw werkgever afspraken heeft gemaakt met BMW?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Is helaas ook te kort door de bocht. Fleetkorting hangt ook nog eens af van het model... Zo krijg je soms bizarre situaties waarbij een evenwaardig uitgeruste Audi A6 goedkoper is dan zijn evenknie in Audi A4 bv.Edward Valckx schreef:Heb het even nagevraagd. Mijn werkgever krijgt al meteen 20% op alle BMW's, maar slechts 11,50% bij Audi en 13% bij VW. Ik schat dat die zo'n 40 lease auto's hebben rondrijden.
Het is in elk geval een redelijk moeras waar zelfs de dealers het niet altijd weten. Bij m'n huidige (Mercedes) was het heel simpel: een (zeer magere) fleetkorting van 10% en dan nog eens exclusief op de opties, maar er zijn invoerders (*kuch*D'Ieteren*kuch*) die het temenens ingewikkeld maken...
ooh. shiny.
- Goztow
- userbase crew
Ik zal eerst naar een VW-garage van wat verder gaan en dan naar deze. Dat van het showroom model is wel een goeie, maar ik wens een automatiek en die hebben ze vaak niet in showroom. Plus de kleur moet de vrouw aanstaan.
Eerst toch eens gaan bekijken, misschien bevalt hij ook niet. De koffer ziet er miniuscuul uit tov mijn huidige mazda 6...
Eerst toch eens gaan bekijken, misschien bevalt hij ook niet. De koffer ziet er miniuscuul uit tov mijn huidige mazda 6...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ben bevriend met een die-hard autofreak, die gast zit zelf in sales, dus ie weet hoe ver ze gaan. Deze kerel maakt offertes via de websites van veel fabrikanten, en gaat dan bij garages testritten gaan doen. Korting verschilt van merk tot merk, op peugeot geven ze bvb waanzinnige kortingen en je moet er bijna niks voor doen. Op audi en bmw veel minder.
Bij andere merken, ik noem bvb ford, zijn de kortingen voor wagens a la carte ergens tussenin.
15% korting op de catalogusprijs zonder de opties moet je normaal kunnen krijgen
voor fleet doen ze daar nog enkele % af ... zeker als je voor een grote firma werkt, ik werkte destijds voor sogeti = cap gemini dochter
Ik heb lang lang geleden zo extreem onderhandeld voor nen volvo v50, en na lang ping pong tss garage en leasing nen scherpe deal gekregen.
Maar ik had dan ook tijd om dit spel te spelen want ik reed met nen simpele opel als inloopwagen/
Het omgekeerde kan ook, bvb stockwagens, ben vandaag met m'n wederhelft nen ford fiesta gaan uitpikken, ford geeft ongeveer 27% korting op stockwagens met hun juni promo, dus we hebben nen fiesta titanium ecoboost er uit gepikt, geen extra korting gevraagd, maar wel erop gestaan voor de oude fiesta van 10j oud, nog een mooie inruil te krijgen, en daar hebben ze nog 1300 voor gegeven. Waren we voor nog meer korting gegaan, dan had de garage wellicht niks meer geboden voor de oude fiesta ... dit is uiteraard bij een leasing niet van toepassing, maar er zijn altijd andere plaatsen waarop ze kunnen compenseren.
Is altijd geven en nemen ...
Bij andere merken, ik noem bvb ford, zijn de kortingen voor wagens a la carte ergens tussenin.
15% korting op de catalogusprijs zonder de opties moet je normaal kunnen krijgen
voor fleet doen ze daar nog enkele % af ... zeker als je voor een grote firma werkt, ik werkte destijds voor sogeti = cap gemini dochter
Ik heb lang lang geleden zo extreem onderhandeld voor nen volvo v50, en na lang ping pong tss garage en leasing nen scherpe deal gekregen.
Maar ik had dan ook tijd om dit spel te spelen want ik reed met nen simpele opel als inloopwagen/
Het omgekeerde kan ook, bvb stockwagens, ben vandaag met m'n wederhelft nen ford fiesta gaan uitpikken, ford geeft ongeveer 27% korting op stockwagens met hun juni promo, dus we hebben nen fiesta titanium ecoboost er uit gepikt, geen extra korting gevraagd, maar wel erop gestaan voor de oude fiesta van 10j oud, nog een mooie inruil te krijgen, en daar hebben ze nog 1300 voor gegeven. Waren we voor nog meer korting gegaan, dan had de garage wellicht niks meer geboden voor de oude fiesta ... dit is uiteraard bij een leasing niet van toepassing, maar er zijn altijd andere plaatsen waarop ze kunnen compenseren.
Is altijd geven en nemen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik vraag me dikwijls af wat de korting is voor een gewone particulier in een garage... Ik heb altijd met Renault gereden en mijn ervaring is dat iedereen daar 6% krijgt tenzij het een stockwagen is en dan kan dat zelfs oplopen tot 30%. Helaas vind ik in stockwagens nooit mijn zin dus... Voor die paar keer dat ik prijs gaan vragen ben bij een ander merk was de korting ook steevast tussen 5 a 7% maar probeer maar eens uw oude auto van een ander merk in zo'n garage achter te laten. 2000 euro minder krijg je er voor dan bij het eigen merk.
Het verschil tussen garages onderling is wel erg hoog, BMW garage 1: 2% korting, BMW garage 2: 7% korting en op een duurder merk kan dat bedrag dus behoorlijk oplopen.
Wat betreft overnameprijs, +-1200 euro is wat men standaard geeft en is een "recyclage premie" voor oude wagens, dus die 1300 euro bij Ford is denk ik gewoon normaal, volgens mij valt daar zo goed als niet over te onderhandelen op pakweg 100 euro na...
Het verschil tussen garages onderling is wel erg hoog, BMW garage 1: 2% korting, BMW garage 2: 7% korting en op een duurder merk kan dat bedrag dus behoorlijk oplopen.
Wat betreft overnameprijs, +-1200 euro is wat men standaard geeft en is een "recyclage premie" voor oude wagens, dus die 1300 euro bij Ford is denk ik gewoon normaal, volgens mij valt daar zo goed als niet over te onderhandelen op pakweg 100 euro na...
-
- Elite Poster
Eigenlijk is het toch wel vreemd hé, dat men voor de aankoop van een auto kan "onderhandelen" over de prijs. Ik zie dat niet meteen met veel andere aankopen gebeuren
(behalve dan bij het verkrijgen van een lage rentevoet voor een lening)
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Eigenlijk gebeurt dat op alles wat een (relatief gezien) zeer hoge waarde heeft, niet? En het is uiteraard is dat vooral door de invoerders zelf in het leven is geroepen, denk maar aan de "21% BTW cadeau!" acties van Citroen, die gewoonweg al járen lopen. Marketing...
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
Edward, dat is een kwestie van moraal... Ik ken mensen die over alle aankopen onderhandelen en je zou eens moeten weten op wat die korting krijgen die een klant niet krijgt die er niet expliciet om vraagt.
Zelfbouw markt: 10% korting als je meer dan 250 euro hebt.
Supermarkt: korting als je zegt dat het voor je (communie)feest is of bij meer dan 250 euro.
Kleine zelfstandigen geven zeer vaak korting als je er naar vraagt. Ik denk daarbij aan elektronica (makkelijk 10%), tuinmachines (makkelijk 10%), fietsen, en ga zo maar door. Ik ken mensen die voor 10 euro een aankoop doen en aan de kassa vragen: doe je er iets af en dan ook echt nog korting krijgen!
Ik ben daar ook tegen hoor, want het is willekeur en de klanten die braaf betalen die zijn daarvan de dupe.
Zelfbouw markt: 10% korting als je meer dan 250 euro hebt.
Supermarkt: korting als je zegt dat het voor je (communie)feest is of bij meer dan 250 euro.
Kleine zelfstandigen geven zeer vaak korting als je er naar vraagt. Ik denk daarbij aan elektronica (makkelijk 10%), tuinmachines (makkelijk 10%), fietsen, en ga zo maar door. Ik ken mensen die voor 10 euro een aankoop doen en aan de kassa vragen: doe je er iets af en dan ook echt nog korting krijgen!
Ik ben daar ook tegen hoor, want het is willekeur en de klanten die braaf betalen die zijn daarvan de dupe.
-
- Elite Poster
Maar dat is een aangekondigde korting, die voor iedereen geldt, en duidelijk vermeld staat. Dat is iets anders.cloink schreef:Eigenlijk gebeurt dat op alles wat een (relatief gezien) zeer hoge waarde heeft, niet? En het is uiteraard is dat vooral door de invoerders zelf in het leven is geroepen, denk maar aan de "21% BTW cadeau!" acties van Citroen, die gewoonweg al járen lopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Bij Ford uitdrukkelijk nagevaagd, is geen recyclagepremie in ons geval en bij die specifieke garage.Slafes schreef:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik vrees dat de korting vooral afhangt van het soort wagen en het tijdstip van aankoop.
Vorig jaar een nieuwe Audi A3 en een nieuwe Audi A7 gekocht. Op de A7 dubbel zoveel korting (in %) als op de A3 en bij de A7 korting op alles en bij de A3 alleen op de auto. Leveringstermijn van de A3 was een maand of 3-4, die van de A7 een 6-tal weken.
Vorig jaar een nieuwe Audi A3 en een nieuwe Audi A7 gekocht. Op de A7 dubbel zoveel korting (in %) als op de A3 en bij de A7 korting op alles en bij de A3 alleen op de auto. Leveringstermijn van de A3 was een maand of 3-4, die van de A7 een 6-tal weken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat is ook een typisch Belgisch verschijnsel. Als je in bv. Duitsland een garage binnenstapt, is er geen korting, tenzij je meerdere auto's koopt.Edward Valckx schreef:Eigenlijk is het toch wel vreemd hé, dat men voor de aankoop van een auto kan "onderhandelen" over de prijs. Ik zie dat niet meteen met veel andere aankopen gebeuren
Persoonlijk lig ik niet wakker van de korting. Ik wil service. Ik heb tien jaar rondgelopen in de auto sector en wat je aan korting krijgt, betaal je bij qua onderhoud. De winst moet van ergens komen. Een dealer verdient al bijna niks meer op een nieuwe auto en service is al maar om de 20.000 km of meer. Dus veel klanten zien ze amper één keer per jaar. Maar ze moeten wel investeren in bv. nieuwe, peperdure analyse apparatuur om de vier jaar.
Dan is er nog de druk van de merken die quasi allemaal hun net willen inkrimpen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Mijn wagen is een dikke 2 jaar oud en heeft toch al een keer of 7 in de garage gestaan waarvan slecthts 2 keer voor onderhoud, ook al had de dealer geen marge op de verkoop en doet de leasemaataschappij soms lastig, ik vermoed dat hij er toch al iets aan verdiend heeft als je de uurtarieven bekijkt!
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
In de garage misschien niet, maar op volgende website kan je per model zien hoe diep ze kunnen gaan: http://www.meinauto.de/cyrano schreef:Dat is ook een typisch Belgisch verschijnsel. Als je in bv. Duitsland een garage binnenstapt, is er geen korting, tenzij je meerdere auto's koopt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Op alles is te onderhandelen, auto's, moto's, vastgoed, huurprijzen, hotelprijzen, reizen, fietsen, skimateriaal, surfboards, onderdelen, alles wat tweedehands verkocht wordt, electro, abonnementen, verzekeringen, bankkosten, HD digicorders , en ga zo maar door.Edward Valckx schreef:Eigenlijk is het toch wel vreemd hé, dat men voor de aankoop van een auto kan "onderhandelen" over de prijs. Ik zie dat niet meteen met veel andere aankopen gebeuren
Ik onderhandel op zeer veel zaken en krijg bijna steeds een (zeer) goeie korting.
Ik begrijp niet goed waarom je dit niet zou doen
Na de vraag
"Hoeveel kost dat?"
direct bijvragen "En welke korting geven jullie daarop"
is toch niet zo moeilijk
-
- Elite Poster
Hoe gaat dat dan praktisch volgens jou ?cyrano schreef: Persoonlijk lig ik niet wakker van de korting. Ik wil service. Ik heb tien jaar rondgelopen in de auto sector en wat je aan korting krijgt, betaal je bij qua onderhoud.
Je komt na twee jaar voor je eerste onderhoudsbeurt bij de dealer langs.
Jij hebt geen korting gekegen op de wagen en ik 15% korting.
Dan rekent de dealer €200 voor jouw en €400 voor mijn onderhoudsbeurt ?
Ik denk het niet hé ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb jaren met leasing auto's rondgereden en de verschillen tussen de ene garage en een andere waren vaak opvallend. Zo waren vier banden in één merkgarage zomaar even een kleine 1.000 euro duurder dan in een andere. Als dat geen wagen is waarvan de leasing er tientallen van bollen heeft, komen ze daar wel eens mee weg.
Privé idem. Ik hoor regelmatig van kennissen wat ze betalen voor onderhoud. Mijn merk dealer rekent de normale tarieven, als er iets extra's kapot is oid belt die eerst. Een kennis steekt z'n oudere auto binnen voor een offerte remmen. Als hij de offerte en de auto wil ophalen, blijkt dat ze de remmen hersteld hebben. Nieuwe leidingen, schijven, calipers... Alles. Bijna 3.000 euro.
Met een leasing auto ben je daar natuurlijk van geïsoleerd, maar dat zet nog meer aan tot creativiteit.
De meeste garagisten zijn doodeerlijke mensen. Maar in de autohandel loopt ook wat rond.
Privé idem. Ik hoor regelmatig van kennissen wat ze betalen voor onderhoud. Mijn merk dealer rekent de normale tarieven, als er iets extra's kapot is oid belt die eerst. Een kennis steekt z'n oudere auto binnen voor een offerte remmen. Als hij de offerte en de auto wil ophalen, blijkt dat ze de remmen hersteld hebben. Nieuwe leidingen, schijven, calipers... Alles. Bijna 3.000 euro.
Met een leasing auto ben je daar natuurlijk van geïsoleerd, maar dat zet nog meer aan tot creativiteit.
De meeste garagisten zijn doodeerlijke mensen. Maar in de autohandel loopt ook wat rond.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
't Probleem is dat de mensen geen spel maken van zo praktijken.
Denk als je niet zou betalen en daar verdere stappen in onderneemt dat de garage zeer zwak staat. Ze hebben namelijk geen bestelbon en hebben op eigen houtje beslist.
Ik zeg het altijd nadrukkelijk dat ze niks mogen vervangen zonder mijn goedkeuring. Want met banden bv durven ze wel eens wild gaan, en ik wil dan ook de banden van mijn keuze en niet wat ze toevallig op stock liggen hebben.
Denk als je niet zou betalen en daar verdere stappen in onderneemt dat de garage zeer zwak staat. Ze hebben namelijk geen bestelbon en hebben op eigen houtje beslist.
Ik zeg het altijd nadrukkelijk dat ze niks mogen vervangen zonder mijn goedkeuring. Want met banden bv durven ze wel eens wild gaan, en ik wil dan ook de banden van mijn keuze en niet wat ze toevallig op stock liggen hebben.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Da's heel simpel voor de garage, niet betalen, geen auto.
En ga dan maar te voet naar huis of naar uw advokaat.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Het omgekeerde is ook waar, mensen die hun goedkeuring geven en dan achteraf niet willen betalen... Klopt wat Joe de Mannen zegt: dan kun je de auto laten staan.
Was ook zo bij het zetten van mijn huis, extra kost van 250 euro euro voor het graven van een put die niet nodig was en daarna volgestort werd. Aannemer: je kan dat voor de rechtbank brengen, je gaat dat winnen maar dan ligt uw bouw wel stil tot de uitspraak volgt, waarschijnlijk zo'n maandje of 8. Succes!
@Duizend: is dat dan eerlijk op alles korting vragen? Ik vind dat BLEH! Ik doe dat zelf niet graag onderhandelen en ga er van uit dat iedereen een correcte prijs betaalt...
Was ook zo bij het zetten van mijn huis, extra kost van 250 euro euro voor het graven van een put die niet nodig was en daarna volgestort werd. Aannemer: je kan dat voor de rechtbank brengen, je gaat dat winnen maar dan ligt uw bouw wel stil tot de uitspraak volgt, waarschijnlijk zo'n maandje of 8. Succes!
@Duizend: is dat dan eerlijk op alles korting vragen? Ik vind dat BLEH! Ik doe dat zelf niet graag onderhandelen en ga er van uit dat iedereen een correcte prijs betaalt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Enkele jaren geleden mijn porche boxter binnengestoken voor klein onderhoud en remblokjes, zou 500-1000 euro zijn...Na 3 dagen nog niet klaar, een klein probleemken met de ontsteking, geen erg..de vrijdag belt em, zeg ik, kwanta kosta? 4300 euro + btw, viel ver achterover, had vanalles en nog wat vervangen zonder mij te verwittigen omdat de computer ergens enkele foutjes aangaf....
markant detail, 3 maand ervoor was ik aan mijn linker zijflank aangereden (stond geparkeerd, in mijn rcht dus) 13000 euro kosten, en de problemen met de onsteking, af en toe eens snokken (1 keer/maa,d) zal daar wel een gevolg van geweest zijn...
hem voor de keuze gesteld, ofwel al de niet afgesproken extr'as eraf of afbetalen aan 500 euro/maand...
Dit was geen officiele porche dealer maar een garage /carossierie, 2 maand later geval uiteengelegd aan porchedealer, ik was duidelijk int zak gezet, ben gestopt met betalen, had toen reeds 2500 euro betaald en toen hij enkele maanden belde ivm met uitblijven betalingen hem het nr van mijn advokaat gegeven en nogmaals opsomming van werkzaamheden gevraagd..ik had indertijd enkel een rekening gekregen, geen officiele faktuur, bij vergelijk van de 2 documenten, stonden er nogal verschillende zaken op, case closed, nooit meer ik van gehoord en hij heeft er een klant verloren ipv zijn zakken te kunnen vullen !
Moraal van het verhaal, vraag prijs, vergelijk, service is belangrijk, haal het onderste niet uit de kan maar laat je vooral niet int zak zetten !
markant detail, 3 maand ervoor was ik aan mijn linker zijflank aangereden (stond geparkeerd, in mijn rcht dus) 13000 euro kosten, en de problemen met de onsteking, af en toe eens snokken (1 keer/maa,d) zal daar wel een gevolg van geweest zijn...
hem voor de keuze gesteld, ofwel al de niet afgesproken extr'as eraf of afbetalen aan 500 euro/maand...
Dit was geen officiele porche dealer maar een garage /carossierie, 2 maand later geval uiteengelegd aan porchedealer, ik was duidelijk int zak gezet, ben gestopt met betalen, had toen reeds 2500 euro betaald en toen hij enkele maanden belde ivm met uitblijven betalingen hem het nr van mijn advokaat gegeven en nogmaals opsomming van werkzaamheden gevraagd..ik had indertijd enkel een rekening gekregen, geen officiele faktuur, bij vergelijk van de 2 documenten, stonden er nogal verschillende zaken op, case closed, nooit meer ik van gehoord en hij heeft er een klant verloren ipv zijn zakken te kunnen vullen !
Moraal van het verhaal, vraag prijs, vergelijk, service is belangrijk, haal het onderste niet uit de kan maar laat je vooral niet int zak zetten !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Da vin ik nu echt nekeer een typerende uitspraak é.. Hetzelfde als sommige werknemer kappen op zelfstandige.Slafes schreef:
Dus omdat jij niet graag onderhandeld, mag niemand dat? Omdat jij niet graag ondernemend bent, mag niemand dat?
Komaan! Ik ga werken voor mijn brood. Als ik er effort wil insteken om dat brood x goedkoper te krijgen en dat lukt mij, en jij wil die effort er niet insteken, dan moet je maar meer betalen é.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmmm is dat dan geen diefstal?Joe de Mannen schreef:Da's heel simpel voor de garage, niet betalen, geen auto.
J.
Volgende keer gaan afdingen op mn brood
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Waarom is dat niet eerlijk ?Slafes schreef: @Duizend: is dat dan eerlijk op alles korting vragen? Ik vind dat BLEH! Ik doe dat zelf niet graag onderhandelen en ga er van uit dat iedereen een correcte prijs betaalt...
De handelaar is toch akkoord om mij korting te geven.
En al die promotiefolders, die zijn dan wel eerlijk ?
En de solden is dat dan eerlijk ?
Misschien is de prijs die ik betaal wel de "correcte" prijs en betaalt de rest gewoonweg teveel.
Ik vind het BLEH om teveel te betalen
Iedereen betaalt een correcte prijs.Slafes schreef: Ik doe dat zelf niet graag onderhandelen en ga er van uit dat iedereen een correcte prijs betaalt...
Jij wil geen moeite doen, dus betaal je de volle pot
Geen reden om ambetant te zijn op iemand die met wat onderhandelen een pak (soms meer dan 50%) van de prijs af krijgt.
-
- Elite Poster
Ik geloof nog steeds in de eerlijkheid van het systeem, in mijn ogen is het beter dat iedereen kan genieten van een korting! Pas op he, het afbieden systeem heeft ook iets pervers tot leven gebracht, namelijk dat iedereen meer vraagt omdat ze dan uiteindelijk toch krijgen wat ze precies verwachten. Meer nog, mensen die dat consequent toepassen krijgen ook het deksel op de neus. Verkopers houden daar immers ook niet van. Heb gevallen op ruilbeurzen gekend waar men vroeg om op een boekje van 20 euro er 5 af te doen, en dat de verkoper zegt: het is dat ik u ken, maar voor u doe ik er 5 af maar wacht efkes... Schrijft met potlood 25 op den boek en zegt: dat is dan 20, speciaal voor u.Dafke schreef:Da vin ik nu echt nekeer een typerende uitspraak é.. Hetzelfde als sommige werknemer kappen op zelfstandige.
Dus omdat jij niet graag onderhandeld, mag niemand dat? Omdat jij niet graag ondernemend bent, mag niemand dat?
Komaan! Ik ga werken voor mijn brood. Als ik er effort wil insteken om dat brood x goedkoper te krijgen en dat lukt mij, en jij wil die effort er niet insteken, dan moet je maar meer betalen é.
Afbieden is een kunst, en ik vind niet dat bepaalde mensen die daar dus niet goed in slagen daar de dupe van mogen zijn. Het is en blijft een pervers systeem en je zit altijd met een slecht gevoel achteraf omdat je niet weet of een ander er niet nog meer afgekregen heeft. Nogmaals: BLEH! Voor mij is ne prijs ne prijs. Ik vraag zelfs niet om korting bij de aankoop van een auto, ze geven u die zo. Ik vind dat een idioot systeem.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Tjah, wie is er dan idioot? Het systeem of...
Blijkbaar denken er ook wel meer mensen zo over als ik. Jij wil het niet, wel dan, betaal dan maar volle pot. Zal ik met het gewonnen geld wel meer comfort voorzien voor mij/gezin.
Blijkbaar denken er ook wel meer mensen zo over als ik. Jij wil het niet, wel dan, betaal dan maar volle pot. Zal ik met het gewonnen geld wel meer comfort voorzien voor mij/gezin.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
In België ervaar ik het anders, maar bvb in Mexico moet je wel afdingen om niet bedrogen te worden. In andere landen gaat men bijvoorbeeld heel anders om met geld. Dat je hier geen fooi geeft in een resto is normaal, het zit immers in je rekening. Echter gaan ze je in bvb Mexico of Peru erg vies bekijken als je daar geen fooi geeft. Daar is 10% van het totaalbedrag gewoon...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 16 keer
In de rekening? Voor de eigenaar dan, maar personeel werkt zelden met een percentje hoor.krisken schreef:In België ervaar ik het anders, maar bvb in Mexico moet je wel afdingen om niet bedrogen te worden. In andere landen gaat men bijvoorbeeld heel anders om met geld. Dat je hier geen fooi geeft in een resto is normaal, het zit immers in je rekening. Echter gaan ze je in bvb Mexico of Peru erg vies bekijken als je daar geen fooi geeft. Daar is 10% van het totaalbedrag gewoon...