Vergelijkingstabel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Omdat ik me zo verveelde vandaag heb ik me wat bezig gehouden met een klein vergelijkingstabelletje op te stellen. Maar na een tijdje surfen, zoeken en mijn tabel in te vullen ben ik zo wat een beetje aan het einde gekomen (denk ik). Want ik heb het gevoel dat ik een pak providers ben vergeten. De light-abbonementen komen later (morgen ofzo). Ik heb het onderverdeeld in 3 categoriën: de zware, de medium en de lightabbo's. De zware zijn deze meer dan 4Mbit downloadspeed. De light zijn deze met maximum 512Kps downloadspeed. Die moeten er uiteraard nog komen zoals ik al eerder heb getypt.

Ik zou graag jullie opmerkingen en eventueel fouten die er zouden instaan hebben. Dus post het hier. En misschien is het makkelijkst als je een provider weet of een aanpassing wilt op die pagina, om dan ook alle gegevens opnieuw te noteren zodat het geen puzzel voor mij wordt :P

Je kan de tabel hier vinden
mirror omdat skynet geregeld platligt precies

PS: opmerkingen over de layout laten vallen aub :P
Laatst gewijzigd door Pengu 12 okt 2004, 21:02, in totaal 1 gewijzigd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nice work.

Had Nob zo eens geen voorstel gelanceerd om zo'n tabel te integreren in de nieuwe UB ?
If you can't beat them, confuse them.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

CueBoy schreef:Nice work.

Had Nob zo eens geen voorstel gelanceerd om zo'n tabel te integreren in de nieuwe UB ?

Yep heb gehoord dat dat er komt, maar ik ben net ietsje sneller geweest :P
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die gegevens die jij hebt vermeld zijn we ook in een database aan het steken (met nog meer gegevens ook). Maar je moeite is niet voor niets: als je dit nog wat verder uitwerkt mag je dat mailen naar [email protected] en dan plaatsen we dit online (met natuurlijk alle credits richting het pinguinnetje ;)).
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Die gegevens die jij hebt vermeld zijn we ook in een database aan het steken (met nog meer gegevens ook).

Had ik al gehoord van Sasuske op IRC maar ik verveelde me wat zodus :P
meon schreef:....plaatsen we dit online (met natuurlijk alle credits richting het pinguinnetje ;)).

Het is maar een HTML-bestand zonder andere files dus je kan het makkelijk rippen :wink:

En daarom nog eens een oproep als ik ISP's of gegevens ontbreken (of niet kloppen) in mijn database. Plaats hier een berichttje met alle correcte gegevens van die ISP dan :-)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

De snelheden van de 2 xs4all abo's omwisselen.

groeten
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Limburg schreef:De snelheden van de 2 xs4all abo's omwisselen.

groeten

Done and thx :wink: en heb ff Belcenter aan de lijst toegevoegd, kwist dak nog iets vergeten was....
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Mooi en handig werk, Pengu :wink: Ik zie dat er al wat light providers staan, maar mis ik het light abonnement van Belgacom nu?? :???:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

[quote="[DmW]maar mis ik het light abonnement van Belgacom nu?? :???:[/quote]

Is in orde nu, thx :wink:
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ok :wink: Hopelijk word uw tabel gebruikt in ub2 :P
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Deze is toegevoegd aan favo en zal nog veel doorgegeven worden
Nice work, pengu
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nog een klein typfoutje:
Euhony Lite

Een "p" vergeten dus... :wink:
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Mr.V schreef:Nog een klein typfoutje:
Euhony Lite

Een "p" vergeten dus... :wink:

Done en thx :wink:
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Misschien ook de activatiekost vermelden?
En eventueel de kosten van de helpdesklijn.

[muggenziftersmode]
Bij de titels van de kolommen:
- snelheid veranderen in snelheid down/up
- prijs veranderen in prijs/maand
[/muggenziftersmode]
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Krekkie schreef:Misschien ook de activatiekost vermelden?
En eventueel de kosten van de helpdesklijn.

Ik had aan at gedacht maar het probleem is dat de tabel dan verschrikkelijk groot is, ik gebruik 1290X960 resolutie en er zijn nog steeds mensen die een resolutie van 1024 en zoveel gebruiken. En van HTML heb ik te weinig kaas gegeten om zo'n dingen op te lossen :P

Krekkie schreef:[muggenziftersmode]
Bij de titels van de kolommen:
- snelheid veranderen in snelheid down/up
- prijs veranderen in prijs/maand
[/muggenziftersmode]

Voila, aangepast, is ook beter. Heb zelf een functie bijgemaakt zodat je op prijs kan sorteren. Maar omdat ik te weinig van HTML afweet zijn het 2 verschillende pagina's en niet één pagina die van de eerste keer geladen wordt. Dus ik moet ze ook elke keer individueel aanpassen
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Pengu schreef:Ik had aan at gedacht maar het probleem is dat de tabel dan verschrikkelijk groot is, ik gebruik 1290X960 resolutie en er zijn nog steeds mensen die een resolutie van 1024 en zoveel gebruiken. En van HTML heb ik te weinig kaas gegeten om zo'n dingen op te lossen :P

IC... ik zit op 1600x1200, dus had het niet direct gemerkt.

Die update gaat wel zeer snel na mijn opmerking. Pagina stond nog open, even posten op Userbase, even later een refresh en de opmerkingen stonden er al in... petje af :-D

Edit: nog iets gevonden... webspace bedraagt bij beide SurfAdsl abonnementen 150 MB.
kikker46
Pro Member
Pro Member

Beste,

Mogelijks om bij te plaatsen tot hoever men GBytes kan bijkopen wanneer men op smallband terecht komt.

Mvg,

Kikker46
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

Krekkie schreef:Die update gaat wel zeer snel na mijn opmerking. Pagina stond nog open, even posten op Userbase, even later een refresh en de opmerkingen stonden er al in... petje af :-D

Ja ik kijk dan ook heel veel naar Userbase :wink: maar zet uw petje maar terug op,het wordt winter :!:
Krekkie schreef:Edit: nog iets gevonden... webspace bedraagt bij beide SurfAdsl abonnementen 150 MB.

Done :P
kikker46 schreef:Beste,

Mogelijks om bij te plaatsen tot hoever men GBytes kan bijkopen wanneer men op smallband terecht komt.

Mvg,

Kikker46

Sorry dat zal helaas zoals hierboven gezegd niet doorgaan wegens de grootte van de tabellen, ik kan het wel maar dan wordt het echt wel onoverzichtelijk
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Hier gaan we nog eens:

- De titel in de kolom van de prijzen van extra volumepacks is verdwenen of heeft er nooit gestaan.

- De snelheid van Scarlet ADSL Go is dezelfde als die van de Premium versie, nl. 3.3 Mbps down en 384 Kbps up.

- Het maandelijks volume bij Scarlet ADSL Go is niet 500 MB, maar 250 MB.

P.S.: winterpetje is terug opgezet :lol:
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Good work. Kleine aanvulling: EDPNet capped zijn upload op 25% van het totaal + ze hebben een glijdende volumemeter.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

nice work

opmerkingen zou ik wegdoen

en bvb een bolleke zetten bij degenen die glijdende meter gebruiken (kwestie van je tabel kleiner te krijgen)
de koe zegt boe
Pengu
Elite Poster
Elite Poster

allemaal voor na het weekend :wink:
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

In ieder geval

Nice work Pengu :wink:

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Pengu,

Ik weet dat het weekend nog niet voorbij is, maar in het Belang van Limburg stond een artikel over breedband light abonnementen. Ik heb die info eens vergeleken met uw tabel en nog een aantal zaken gevonden. Alle info is gecheckt op de sites van de respectievelijke providers en waar een verschil zat met het artikel heb ik dit voor de volledigheid erbij gezet. In dat geval is de site-info natuurlijk de juiste.

Hier gaan we:
- Adsl2fit X-Small: onbeperkt aantal computers aansluitbaar
- Belcenter ADSL Light: volgens hbvl kost extra datavolume 3 euro/1 GB, volgens de Belcenter site echter 6,05 euro/5 GB en ook hier een onbeperkt aantal computers aansluitbaar
- Belgacom ADSL Light: 1 computer aansluitbaar
- EDPNet Neutrino Light: extra datavolume kost 0,01 euro/1 MB en er is 1 computer aansluitbaar
- Euphony EULite: extra datavolume kost 0,5 euro/1 GB en 1 computer aansluitbaar
- Scarlet ADSL Go: snelheid 3,3 Mbps down/384 Kbps up met een limiet van 250 MB en 4 computers aansluitbaar
- Telenet Comfortnet: 1 computer aansluitbaar
- Tiscali ADSL Light: extra datavolume volgens hbvl 0,0048 euro/1 MB, volgens de Tiscali site 0,0059 euro/1 MB en 1 computer aansluitbaar
- Versatel Always ADSL: extra datavolume 0,05 euro/1 MB met een maximum van 10 euro/maand extra en een onbeperkt aantal computers aansluitbaar

Hopelijk is het niet te veel, maar ja, je moet uw week toch volkrijgen hé :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”