France 2 HD zit in het aanbod van Telenet doch alleen voor degenen die in Brussel wonen, in Vlaanderen moet men genoegen met de SD versie ervan.
Dat is eigenlijk discriminatie ten nadele voor degenen die in Vlaanderen wonen, waarom kan Telenet France 2 HD niet verdelen in gans het gebied?
Bij Belgacom zit die HD zender wel in gans België in het aanbod.
Ja, je hebt gemakkelijk praten, je woont in Brussel en dus heb je die HD zender bij Telenet.
Ik zal nu geen spel van maken, ik heb nog altijd Belgacom TV en als ik wil naar France 2 HD kijken dan kan ik dat doen via Belgacom maar het gaat mij om het principe.
Als er HD zenders moeten bijkomen, denk ik dat er meer mensen wachten op NED1 HD, NED2 HD en NED3 HD, dan op France 2 HD.
Idem ditto voor BBC Two HD, (om nog te zwijgen van BBC Three HD en BBC Four HD, CBeebies HD en CBBC HD).
Idem ditto voor de Prime zenders, slechts één zender in HD voor een betalend filmpakket is weinig anno 2014.
Idem ditto voor de sportzenders Sporting 3,4,5,6,7,8.
En wat vind je dan zo fantastisch op France 2 dat je die in HD wil ontvangen? Ik ben zelf ten dele Fransman, dus voor mij heeft het z'n nut, maar ik vraag me af welke van hun programma's een Vlaming zouden kunnen bekoren. Dan brengen France 4 of 5 toch al interessantere programma's.
PS: als je niet te ver van de grens woont, zou je FR2 HD via TNT (DVB-T) op antenne vanuit Lille (Rijsel) kunnen moeten ontvangen.