andere SAGEM modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
TomVH
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 7 keer

Eergisteren is onze SAGEM modem uitgevallen. Geen lichtjes meer. router is volledig dood. Wel nog spanning op de connector en je hoort een relaistje klikken. Gebeld naar scarlet voor een andere modem maar eerst moet Belgacom langskomen. Daarna moet technieker van Scarlet langskomen voor nieuwe router .Pfff. Ik kan zo lang niet wachten. Daarom heb ik gisteren 2de hands Sagem gekocht in de buurt.

Als ik surf naar 192.168.1.1 krijg ik enkel een scherm waar ik password kan ingeven en OK kan klikken. Voor de rest zie ik niets. Het lijkt alsof de webinterface niet compleet is. Weet iemand aan de hand van deze info of dit een "bricked" router is of doe ik gewoon iets verkeerd? Mijn PC krijgt een IP-adres. De DHCP server op de router moet dus werken. Het lampje adsl blijft pinken en het lampje "data" brandt bij dataverkeer.

Alvast bedankt!!!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Die 2de-hands Sagem zal al een recentere firmware aan boord hebben dan wat je gewoon bent.
Kan je niet gewoon inloggen met het serienummer van het toestel (zoals gevraagd wordt)?
Computer(k)nul
TomVH
Pro Member
Pro Member

Dit zou mij verwonderen maar zou kunnen natuurlijk. Mijn Sagem was wel nog geen jaar oud. Hieronder een link naar afbeelding van de webinterface die ik krijg. Zal vanavond eens proberen met serienummer.

http://cdn.imghack.se/images/dc262c4e7c ... 6f6751.jpg
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ziet er een oude firmware uit. Best sowieso eerst reset doorvoeren en daarna opnieuw proberen.

Als dat lukt, dan eens inloggen op http://192.168.1.1/?admin met volgende gegevens:
  • Gebruikersnaam: admin
  • Wachtwoord: OLOVDSL2
Zoek anders even hier op het forum.
Computer(k)nul
TomVH
Pro Member
Pro Member

werkt ook niet. Zowel admin als gebruikersnaam en OLOVDSL2 / BGCVDSL2 / S/N
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Als die van en explore lijn komt dan kan er nog en ander standaard password gebruikt zijn kan je enkel nagaan als iemand de firmware kan uitlezen,
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”