Beste vrienden
ik heb begin april mijn vdsl abo opgezegd bij edpnet .
deze heb ik dan ook dan via een ticket doorgegeven.
Ze blijven volhouden dat ik vanaf juni kan opzeggen .
Blijkbaar zijn hun algemene voorwaarden voor klanten met btw nummer anders dan voor prive personen .
er staat in dat opzegtermijn HOOGTENS 2 maanden kan zijn .
9.2 De overeenkomst kan na het verstrijken van de minimum contractduur door alle schriftelijke middelen beëindigd worden op het moment gekozen door de klant/abonnee, mits inachtneming van een opzegtermijn die ten hoogste twee (2) maanden kan bedragen.
Kan dit wel ?
Is dat niet tegenstrijdig met de nieuwe telecomwet ?
Kan ik hier iets aan doen .
WAAROM DOEN ZE ZO MOEILIJK OVER EEN MAAND MEER OF MINDER ?
Dit zal geen goede reclame zijn voor edpnet aangezien ik veel familieleden al jaren bij edpnet heb geabboneerd met mondelinge reclame enz...
BIJ DEZE GA IK VANAF NU IEDEREEN AANRADEN NAAR IETS ANDERS OVER TE STAPPEN .
MVG
EN TOT NIET MEER EDPNET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
opzegging edpnet
-
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 maa 2014, 20:08
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
De nieuwe telecomwet geldt enkel voor consumenten, niet b2b, iirc.
Ik neem ook aan dat bij die "ten hoogste" ZIJ degene zijn die de termijn bepalen, niet jij. Juni is consistent met 2 maand.
Kan je daar iets aan doen? Ik denk het niet. Je bent je belangrijkste stok achter de deur in alle geval kwijt (dreigen met opstappen zal niet werken want je bent in opzeg )
[ Post made via mobile device ]
Ik neem ook aan dat bij die "ten hoogste" ZIJ degene zijn die de termijn bepalen, niet jij. Juni is consistent met 2 maand.
Kan je daar iets aan doen? Ik denk het niet. Je bent je belangrijkste stok achter de deur in alle geval kwijt (dreigen met opstappen zal niet werken want je bent in opzeg )
[ Post made via mobile device ]
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Stel ge hebt opgezegd op 10 april, dan mag edpnet ten hoogste 2 maand later uw abo afsluiten, dus ten laatste 10 juni.
Echter we weten ondertussen allemaal al wel wat de reputatie en werkwijze van edpnet is als het gaat over opzeggingen, dus ze gaan uw abo inderdaad pas afsluiten omstreeks 10 juni om deze opzegperiode maximaal te benutten.
Is dit onwettelijk ? Neen want met BTW nummer ben je gebonden aan de zakelijke algemene voorwaarden.
Is dit deontologisch verantwoord ? Neen imo absoluut niet
Dus ik begrijp de frustratie, maar het staat zo in de algemene voorwaarden. De nieuwe telecomwet was er trouwens voornamelijk op gericht de particulieren te beschermen.
Echter we weten ondertussen allemaal al wel wat de reputatie en werkwijze van edpnet is als het gaat over opzeggingen, dus ze gaan uw abo inderdaad pas afsluiten omstreeks 10 juni om deze opzegperiode maximaal te benutten.
Is dit onwettelijk ? Neen want met BTW nummer ben je gebonden aan de zakelijke algemene voorwaarden.
Is dit deontologisch verantwoord ? Neen imo absoluut niet
Dus ik begrijp de frustratie, maar het staat zo in de algemene voorwaarden. De nieuwe telecomwet was er trouwens voornamelijk op gericht de particulieren te beschermen.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Klopt, en laat hier nu een bepaalde grijze zone bestaan van eenmanszaken en bijberoepen die dus een BTW nummer hebben: vanaf de moment dat zij voor hun beroepsgebruik een bepaald percentage van in dit geval hun internetabonnement willen inbrengen in hun boekhouding worden zij dus als b2b klant beschouwd en in dit soort dossiers is dat heel spijtig want het blijft vaak diezelfde consument die nog altijd die aansluiting voor het grote deel privématig gebruikt (nogmaals: ze brengen dat abonnement meestal niet meer dan 50% in want anders krijgen ze problemen met de fiscus).
Leuk voor operatoren om daar wat van te profiteren.
Langs de andere kant maak ik ook wel de volgende opmerkingen:
- het staat in de algemene voorwaarden, dus de klant had het kunnen weten (maar ja eerlijk is eerlijk, wie leest die volledig en grondig?)
- er zullen wel andere operatoren zijn waar er minder verschil is tussen de particulier en de zakelijke gebruiker?
- het is al gebleken in dit forum dat edpnet ook niet zo mals is voor particulieren an sich (ook al heeft men achteraf ingebonden al dan niet met tussenkomst van de ombudsdienst voor telecom)
ps. TS: ik heb net hetzelfde voor. Maandje extra, tja... zo slecht is edpnet ook weer niet he.
Leuk voor operatoren om daar wat van te profiteren.
Langs de andere kant maak ik ook wel de volgende opmerkingen:
- het staat in de algemene voorwaarden, dus de klant had het kunnen weten (maar ja eerlijk is eerlijk, wie leest die volledig en grondig?)
- er zullen wel andere operatoren zijn waar er minder verschil is tussen de particulier en de zakelijke gebruiker?
- het is al gebleken in dit forum dat edpnet ook niet zo mals is voor particulieren an sich (ook al heeft men achteraf ingebonden al dan niet met tussenkomst van de ombudsdienst voor telecom)
ps. TS: ik heb net hetzelfde voor. Maandje extra, tja... zo slecht is edpnet ook weer niet he.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 maa 2014, 20:08
Ik ga niet armer of rijker worden met 40 euro .
ik vind het juist spijtig dat ze niet duidelijk hebben gezegd dat voor 2b2 klanten andere voorwaarden waren .
ik was in het begin prive abo , ben dan later overgestapt naar 2b2 abo .
dus dacht ik dat opzegtermijn dezelfde was = 1 maand
Ze maken dan goed misbruik van deze vervwarring .
mvg
ik vind het juist spijtig dat ze niet duidelijk hebben gezegd dat voor 2b2 klanten andere voorwaarden waren .
ik was in het begin prive abo , ben dan later overgestapt naar 2b2 abo .
dus dacht ik dat opzegtermijn dezelfde was = 1 maand
Ze maken dan goed misbruik van deze vervwarring .
mvg
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Ze "zouden" zich flexibel kunnen opstellen in deze, want een opzegging kunnen ze quasi onmiddellijk uitvoeren, maar dat gaan ze toch niet doen.
In praktijk zijn ze verplicht om jou de zakelijke algemene voorwaarden toe te sturen wanneer er een BTW nummer wordt ingevuld, hebben ze dit gedaan of niet ?
En ook dan hangt het er maar vanaf op welke manier je deze omschakeling gedaan hebt (online, mail, telefoon). En wat indien ze de voorwaarden niet hebben toegestuurd, bewijs het maar dat zij dit nagelaten hebben ...
Zij weten dit ook goed genoeg dat 40 euro de moeite niet is om een zaak van te maken, en al zeker niet omdat zij hun voorwaarden gewoon volgen, dus jammer maar helaas, je bent eraan voor de moeite.
Klantvriendelijk of niet, dat zullen we maar in het midden laten, iedereen kan hierover zijn eigen mening wel vormen
In praktijk zijn ze verplicht om jou de zakelijke algemene voorwaarden toe te sturen wanneer er een BTW nummer wordt ingevuld, hebben ze dit gedaan of niet ?
En ook dan hangt het er maar vanaf op welke manier je deze omschakeling gedaan hebt (online, mail, telefoon). En wat indien ze de voorwaarden niet hebben toegestuurd, bewijs het maar dat zij dit nagelaten hebben ...
Zij weten dit ook goed genoeg dat 40 euro de moeite niet is om een zaak van te maken, en al zeker niet omdat zij hun voorwaarden gewoon volgen, dus jammer maar helaas, je bent eraan voor de moeite.
Klantvriendelijk of niet, dat zullen we maar in het midden laten, iedereen kan hierover zijn eigen mening wel vormen
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb jaren geleden ook een zelfde probleem gehad bij opzegging. Toen zelfs ombudsman en zo ingeschakeld maar ze hielden het been stijf en stricto senso hadden ze ook wel gelijk. Alleen zit je daar dan met een ex-klant die een heel bittere nasmaak behoudt bij vertrek, en dat allemaal voor 30 euro. Daarna heb ik er trouwens nog een incassobureau voor op mijn dak gekregen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan het misbruik noemen, maar een consument moet ook goed geïnformeerd zijn.einstein1978 schreef: dus dacht ik dat opzegtermijn dezelfde was = 1 maand
Ze maken dan goed misbruik van deze verwarring .
Hetzelfde geldt voor de wettelijke waarborg van 2 jaar.
Deze is ook alléén van toepassing voor particulieren .
Dus als je iets gekocht hebt, en een factuur op BTW gevraagd hebt (vb omdat je ergens een nonkel hebt die dat kan aftrekken), dan ben je er ook aan voor de moeite.
Kan je dat dan ook misbruik noemen, omdat jij dat niet wist?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
na mijn opzegging krijg ik dit:
"Indien uw internetverbinding geactiveerd is op een Belgacom telefoonlijn ...Omdat U er indertijd voor heeft gekozen om het edpnet internetsignaal te laten activeren op uw Belgacom telefoonlijn, zal Belgacom – vanaf het moment dat ze naar aanleiding van uw vraag daartoe de telefoondienst stopzetten – de status van uw lijn veranderen naar een lijn zonder Belgacom telefoondienst. Vanaf dat moment rekent Belgacom aan edpnet een huurprijs aan voor de lijn, dewelke edpnet op haar beurt aan U zal doorrekenen. Dit staat zo in artikel 7.6. van de Algemene Voorwaarden. "
Ik heb geen vaste telefoonlijn van BGC, en heb enkel edpnet telephony genomen, daar dit goedkoper was dan raw copper.
moet ik? BGC verwittigen? Momenteel heb ik Telenet.
"Indien uw internetverbinding geactiveerd is op een Belgacom telefoonlijn ...Omdat U er indertijd voor heeft gekozen om het edpnet internetsignaal te laten activeren op uw Belgacom telefoonlijn, zal Belgacom – vanaf het moment dat ze naar aanleiding van uw vraag daartoe de telefoondienst stopzetten – de status van uw lijn veranderen naar een lijn zonder Belgacom telefoondienst. Vanaf dat moment rekent Belgacom aan edpnet een huurprijs aan voor de lijn, dewelke edpnet op haar beurt aan U zal doorrekenen. Dit staat zo in artikel 7.6. van de Algemene Voorwaarden. "
Ik heb geen vaste telefoonlijn van BGC, en heb enkel edpnet telephony genomen, daar dit goedkoper was dan raw copper.
moet ik? BGC verwittigen? Momenteel heb ik Telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Wel, internet komt toch via bgc? Soit...edpnet geantwoord: ' Het onderstaande bericht was puur informatief. Aangezien u edpnet telefonie gebruikte worden er geen extra kosten voor huur koperpaar aangerekend' nog sagem van 3-4 jaar oud terugsturen (wa vangen ze daarmee aan)soit, sagem is nooit gebruikt geweest...
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk