http://www.bloovi.be/nieuws/detail/adbl ... -duitsland
http://www.techzine.nl/nieuws/38853/mak ... media.html
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Je bent wel erg naïef als je gelooft dat er nog zoiets bestaat als "gratis".cyrano schreef:Zonder reclame? Dan ook zonder gratis diensten?
Jij krijgt de boete niet, maar de maker van de app die er voor zorgt dat jij geen reclame hoeft te zien.brubbel schreef:(off-topic) Krijgen we straks ook een boete als we ons ogen dichtdoen of weglopen tijdens de reclame op TV
Met die smart tv's kan alles...
Het gaat meestal eigenlijk niet om de advertentie niet willen zien, het gaat erom dat de advertentie als hinderlijk word ervaren: ze nemen veel (nuttige) plaats in, ze maken ongewenst geluid, ze maken flitsende bewegingen, ze verplichten je te kijken voor je de echte content kan bekijken,... en ze zijn gewoon lelijk.Trojan schreef: Als je geen advertenties wil zien, blijf dan weg van die websites, of zelfs het internet.
Meer dan de helft van alle requests zijn voor zaken die door mij als hinderlijk worden ervaren. Dat is voor mij toch een beetje van het goede teveel.Blocking Statistics:
81171 out of 123234 requests have been blocked, which equals a block rate of 65.87%.
Een cirkel in hun nadeel dan want ik kan niet meer blokkeren dan alles te blokkeren en tot nu toe doet adblock uitstekend werk in het bijbenen van nieuwe reclame methodes. Mensen die nog geen adblock gebruiken echter kunnen het wel eens beu worden en net adblock gaan ontdekkenTrojan schreef:Dan zit je in een vicieuze cirkel, want zoveel te meer ads jij blokkeert zoveel te opdringeriger worden ze.
[Post made via mobile device ]
Het is uiteindelijk mijn webbrowser die beslist wat ik te zien krijg. Als bedrijf X daar niet mee akkoord is, dat ze dan wegblijven van het wereldwijde web. Er zijn genoeg andere kanalen waarmee ze hun debiele advertenties door het strot der dwazen kunnen dwangvoederen.Trojan schreef:Het is uiteindelijk de webmaster die beslist wat er op ZIJN webpagina staat, niet jij.
Met advertentienetwerken is dat ook niet compleet waar, al enkele webmasters tegen gekomen die echt geen malware wilden verspreiden maar het dankzij hun advertenties toch deden.Trojan schreef:Het is uiteindelijk de webmaster die beslist wat er op ZIJN webpagina staat, niet jij. Als jij zijn advertenties niet wil zien moet je er maar van weg blijven.?
Compleet mee akkoord dat dit niet door de beugel kan, maar dit is evengoed niet (altijd) de schuld van het advertentiekanaal. Dat er misbruik wordt gemaakt van het systeem wil nog niet zeggen dat het systeem slecht is.MClaeys schreef:Met advertentienetwerken is dat ook niet compleet waar, al enkele webmasters tegen gekomen die echt geen malware wilden verspreiden maar het dankzij hun advertenties toch deden.Trojan schreef:Het is uiteindelijk de webmaster die beslist wat er op ZIJN webpagina staat, niet jij. Als jij zijn advertenties niet wil zien moet je er maar van weg blijven.?
Leg je zelf die whitelist aan of gebruik je die van adblock?Reclame die niet stoort laat ik gewoon zichtbaar, deze staan netjes op de whitelist, maar op sommige loopt het toch echt de spuigaten uit. Geluid dat automatisch begint af te spelen, video overlays waardoor je de pagina die je wil niet kan bekijken, websites waar eerst de hele advertentie moet geladen worden voor hij aan zijn content wil beginnen, etc...
De webmaster kan mijn <gecensureerd> kussen. Het is mijn pc, mijn browser. De webmaster biedt zijn data aan en ik kies welke data en hoe die gedisplayed wordt op mijn pc. Dat is het hele principe van een open netwerk.Trojan schreef:Het is uiteindelijk de webmaster die beslist wat er op ZIJN webpagina staat, niet jij. Als jij zijn advertenties niet wil zien moet je er maar van weg blijven.
Klopt, maar het gebeurt jammer genoeg steeds vaker en dan willen mensen zich nu eenmaal (terecht) gaan indekken.Trojan schreef:<br abp="885"><br abp="886">Compleet mee akkoord dat dit niet door de beugel kan, maar dit is evengoed niet (altijd) de schuld van het advertentiekanaal. Dat er misbruik wordt gemaakt van het systeem wil nog niet zeggen dat het systeem slecht is.<br abp="887"><br abp="888">MClaeys schreef:<br abp="884">Met advertentienetwerken is dat ook niet compleet waar, al enkele webmasters tegen gekomen die echt geen malware wilden verspreiden maar het dankzij hun advertenties toch deden.Trojan schreef:Het is uiteindelijk de webmaster die beslist wat er op ZIJN webpagina staat, niet jij. Als jij zijn advertenties niet wil zien moet je er maar van weg blijven.?
Deze leg ik zelf aan, ik denk zelfs zo snel uit het hoofd dat van de sites die ik dagelijks bezoek er slechts 1 is die niet in men WL staat (van een niet nader genoemde krant, maar we hebben er een abonnement aan dus we betalen er eigenlijk toch voor).Trojan schreef:<br abp="889"><br abp="890">Leg je zelf die whitelist aan of gebruik je die van adblock?<br abp="891"><br abp="892">Want het probleem in deze zaak is net dat adblock geld vraagt om op de whitelist te komen!Reclame die niet stoort laat ik gewoon zichtbaar, deze staan netjes op de whitelist, maar op sommige loopt het toch echt de spuigaten uit. Geluid dat automatisch begint af te spelen, video overlays waardoor je de pagina die je wil niet kan bekijken, websites waar eerst de hele advertentie moet geladen worden voor hij aan zijn content wil beginnen, etc...
Denk jij nu echt dat er nog veel betaald wordt voor het "tonen" van banners? Geklikt moet er worden. En zoals ik net zei, binnen afzienbare tijd zal zelfs dat niet goed genoeg meer zijn, dan zal er gekocht moeten worden, met de juiste site referrer.Trojan schreef:Dus gaat de webmaster falliet en heb jij geen content meer.