Inloggen modem only met 192.168.1.1 werkt niet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Op mijn vroegere Scarlet modem moest ik inloggen met 192.168.1.1.
Ik dacht dat dit op mijn Telenet modem only nu ook zo zou zijn, blijkbaar niet.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Nope, gaat niet,
instellingen moet je wijzigen via mijn.telenet.be

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Op de telenet "modems" kan je als gewone sterveling niet "lokaal" inloggen. Zowel de "modem only" als de "home gateway" niet.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

Ik dacht dat dit met een modem only niet moest, maar alleen met een HGW? Op mijn Telenet krijg ik onder "mijn modem" ook maar alleen het mac, type, ... en een figuurtje van de modem te zien. Niets van instellingen.

Hoe geraak ik dan aan de instellingen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Aan welke instellingen wil je geraken dan... het is namelijk een "modem only".

Waar jij vroeger op inlogde is eigenlijk een router... die moet je nu zelf plaatsen.

Waarom heb je trouwens een modem-only als je niet vertrouwd bent met deze materie ?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

bij een modem only moet je toch niet aan de instellingen van de modem kunnen? Je krijgt een publiek IP-adres van telenet. De instellingen die je zou willen wijzigen zal je moeten wijzigen in een router die je achter je telenet modem hangt.
Afbeelding
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Aan welke instellingen wil je geraken dan... het is namelijk een "modem only".

oopz, niet gezien dat het een modem only was :)
dan moet je idd niets kunnen instellen, dus ook niet via mijn telenet.
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Aan welke instellingen wil je geraken dan... het is namelijk een "modem only".

Waar jij vroeger op inlogde is eigenlijk een router... die moet je nu zelf plaatsen.

Waarom heb je trouwens een modem-only als je niet vertrouwd bent met deze materie ?
Ik weet dat ik niet erg vertrouwd ben met deze materie, maar al doende leert men (en met vragen stellen ook) :-D

Ik zou zelf een router willen bijplaatsen die kwalitatief (ook van wifi signaal) beter is dan de HGW (o.a. zou wifi niet altijd even goed zijn).
En, als alles wat tegen valt is het ook geen probleem om een modem only om te ruilen voor een HGW.

Mijn bedoeling was nu, indien zoiets kan, de Scarlet modem (http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... ridge_mode) tijdelijk te gebruiken voor zijn wifi signaal via de Telenet modem. Bridge mode Scarlet modem?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ijskonijn schreef:Ik weet dat ik niet erg vertrouwd ben met deze materie, maar al doende leert men (en met vragen stellen ook) :-D
Da's een goede instelling... al is een beetje vooronderzoek niet slecht ;-)
ijskonijn schreef:Ik zou zelf een router willen bijplaatsen die kwalitatief (ook van wifi signaal) beter is dan de HGW (o.a. zou wifi niet altijd even goed zijn).
Het WIFI signaal kan je altijd oplossen met gewoon een AP te plaatsen (daar heb je geen modem-only voor nodig).
ijskonijn schreef:En, als alles wat tegen valt is het ook geen probleem om een modem only om te ruilen voor een HGW.
Zou zonde zijn als je eerst extra hardware aankoopt zoals een router... en dan nog extra moet betalen om je modem-only te ruilen.
ijskonijn schreef:Mijn bedoeling was nu, indien zoiets kan, de Scarlet modem (http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... ridge_mode) tijdelijk te gebruiken voor zijn wifi signaal via de Telenet modem. Bridge mode Scarlet modem?
Bridge mode is om je Scarlet modem te gebruiken als "'modem" en daarachter een router te plaatsen (die PPPoE doet). In dit geval heb je van TN al meteen een publiek adres, bridgen hoeft dus niet (er is ook geen PPPoE). Tenzij je bij die Scarlet modem een poort kan omschakelen naar een WAN poort is hij waardeloos voor je.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ijskonijn schreef: Mijn bedoeling was nu, indien zoiets kan, de Scarlet modem (http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... ridge_mode) tijdelijk te gebruiken voor zijn wifi signaal via de Telenet modem. Bridge mode Scarlet modem?
Je kan de Scarlet modem wel gebruiken als switch en Wifi access point.
  • * schakel op de Sagem modem DHCP uit.
    * verbind de Telenet modem-only met een LAN poort van de Sagem
Nu kan je meerdere PC's , alsook decoders, aansluiten op de Sagem, of via de Sagem WiFi, maar let wel: je gebruikt de Sagem dan niet als router (alle PC's krijgen een publiek IP).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De vraag is maar hoeveel publieke IP's je tegenwoordig nog krijgt bij TN.

Tevens is dergelijke setup niet echt veilig... al je toestellen zijn zo rechtstreeks vanaf internet bereikbaar.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je kan erop inloggen maar het heeft geen zin.
Als je de modem (enfin, de niet allerrecentste generatie) reboot zonder coax kabel, dan kan je erin via, iirc, 192.168.1.100 ; maar aangezien telenet hun firmware boot bij het starten met de coax erin, heeft het dus niet veel zin. Enfin, veel geluk :-)

Ik denk dat je nog een 4-tal IPs krijgt. Er zijn denk ik nog wel hier en daar modem only setups die dateren van voor de hgw, en die de klassieke switch+ap meekregen, zonder router.
Ik gebruik dat bv om mijn guestnet volledig af te scheiden van mijn eigen netwerk. Apart routertje direct op de switch naast de modem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ijskonijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 dec 2006, 12:42
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
ijskonijn schreef:Mijn bedoeling was nu, indien zoiets kan, de Scarlet modem (http://en.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... ridge_mode) tijdelijk te gebruiken voor zijn wifi signaal via de Telenet modem. Bridge mode Scarlet modem?
Bridge mode is om je Scarlet modem te gebruiken als "'modem" en daarachter een router te plaatsen (die PPPoE doet). In dit geval heb je van TN al meteen een publiek adres, bridgen hoeft dus niet (er is ook geen PPPoE). Tenzij je bij die Scarlet modem een poort kan omschakelen naar een WAN poort is hij waardeloos voor je.
Bedoel je dit?
Er zijn 3 interfaces die ik op WAN kan zetten:
Afbeelding
Dit is de LAN Bridge interface:
Afbeelding
Dit is de WAN PPPoE interface:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is niet omdat je het woordje WAN ergens ziet staan dat je dit kan aanpassen. Ik ken echter dat type modem niet... maar ik heb sterke twijfels dat je een LAN poort kan omschakelen naar een WAN poort (standaard is je WAN poort namelijk je DSL verbinding die je nu niet hebt).
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

ITnetadmin schreef:Je kan erop inloggen maar het heeft geen zin.
Als je de modem (enfin, de niet allerrecentste generatie) reboot zonder coax kabel, dan kan je erin via, iirc, 192.168.1.100 ; maar aangezien telenet hun firmware boot bij het starten met de coax erin, heeft het dus niet veel zin. Enfin, veel geluk :-)

Ik denk dat je nog een 4-tal IPs krijgt. Er zijn denk ik nog wel hier en daar modem only setups die dateren van voor de hgw, en die de klassieke switch+ap meekregen, zonder router.
Ik gebruik dat bv om mijn guestnet volledig af te scheiden van mijn eigen netwerk. Apart routertje direct op de switch naast de modem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

het is 192.168.100.1 even iets omgedraaid?????? :???: maar uiteindelijk heeft het geen zin, je kan het toch niet toepassen :bang:
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik meen me te herinneren dat de modem only op 192.168.1.100 zijn webserver had luisteren, maar tis alweer effe geleden da'k er nog in geweest ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Het is echt 192.168.100.1 ik heb er verschillende geflashed. voor mij is het ook wel een tijdje geleden.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”