Proximus Mob. Enterprise - Hoe dataverbruik weten?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Beste

Sinds kort is mijn GSM overgeschakeld naar Proximus Mobile Enterprise.
Hierop een optie genomen op een datavolume pakket.

Echter ... kan ik nergens nog mijn data vinden.
  • - Hello Proximus App: zegt gewoon 0,00 EUR, geen volume. Ik ga dus pas iets zien, wanneer ik er al lang over zit....
    - E-services: zelfde situatie. Daar optie om SMS te sturen, maar dan moet ik ook al over mijn volume zitten, en 12 uren vertraging.
Dan Eva van Belgacom tweet gestuurd, daar een cru antwoord van "je kunt het niet weten".
Kortom als je zo per ongeluk ver over je data gaat, krijg je factuur van XXX euro, zonder dat je van iets weet.

Is er misschien nog zo'n nummer waar je naar kunt bellen/smsen om volume te zien?
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Daar ben ik ook benieuwd naar. Sinds begin deze week ook mijn nummer onder een business contract geplaatst en heb hetzelfde probleem.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Op Cyanogenmod (Android) kan je standaard je dataverbruik monitoren. Je stelt een startdatum in voor elke maand (je afrekeningsperiode), en dan stel je gewoon een harde limiet in (bij mij 2GB). Een melding krijg ik bij het bereiken van een instelbare limiet (bijvoorbeeld 70% van de 2GB). Zeer handig, en als het niet standaard in de fabrieks-Android (of ander OS) zit, dan zal er wel een app voor bestaan.
tendonsie
Pro Member
Pro Member

Het gaat om het officiële verbruikte data te weten.
Lijkt me nu wel zeer vreemd dat professionele klanten volledig "blind" zijn en maar moeten bidden op een normale factuur na afloop van de maand..
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Kenw00t schreef:Op Cyanogenmod (Android) kan je standaard je dataverbruik monitoren. Je stelt een startdatum in voor elke maand (je afrekeningsperiode), en dan stel je gewoon een harde limiet in (bij mij 2GB). Een melding krijg ik bij het bereiken van een instelbare limiet (bijvoorbeeld 70% van de 2GB). Zeer handig, en als het niet standaard in de fabrieks-Android (of ander OS) zit, dan zal er wel een app voor bestaan.
Standaard bij alle android versies 4.0 en hoger. Eigenlijk dus gewoon elke deftige android telefoon van na 2011.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Hier hetzelfde probleem, en die Hello App is zo goed als nutteloos omdat die info nooit klopt.
Gelukkig heeft mijn werkgever een "data pot" waaruit iedereen kan graaien.
In theorie krijgt iedereen 750MB, maar in praktijk hebben we een datapakket van 750MB X het aantal werknemers (+- 250 gsm abonnees).
Dus als ik een keertje 2GB verbruik is dit geen ramp, gezien er genoeg collega's amper 100MB verbruiken (of helemaal niets als ze geen smartphone hebben).

Elke maand krijgen we dan een overzicht van de kosten, maar gelukkig moet ik die niet dragen.
Gemiddeld zit dat rond de 30 euro (omdat de voorwaarden van die Mobile Enterprise heel goed zijn).
Zo bellen wij altijd gratis naar vaste lijnen en gsm's van collega's.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb ook mobile enterprise via mn werkgever. Wij hebben een volume per gebruiker. In de Hello app zie ik mijn persoonlijk bundelverbruik. Verbruik buiten die bundel zie ik enkel in euro's, niet in MB's.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tendonsie
Pro Member
Pro Member

Hmm plots is data wel zichtbaar, zouden ze toch iets hebben gedaan bij Proximus nu, wie zal het zeggen.

Al is de data die erop staat wel foutief. Tot gisteren zou ik 4 MB hebben gebruikt volgens de app, wat in werkelijkheid hoger is.
De eerste anderhalve week zal vast gefactureerd zijn alsof er geen databundel was, wordt nog lachen als de factuur er is.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”