Moest vandaag op het werk een folder overkopieren van de ene windows server naar de andere. Niks moeilijk aan uiteraard maar in die folder wordt, via een share, data gezet afkomstig van een Macintosh.
Nu laat het OS van de Macintosh blijkbaar veel meer toe qua gebruikte tekens in een filename en die bestanden komen via de share probleemloos op de windows NTFS partitie van de server terecht.
Maar als je ze wil overkopieren via windows is het prijs: bepaalde bestanden kunnen niet gekopieerd worden (windows flipt op de niet toegelaten tekens), bepaalde folders niet verwijderd. Het is absoluut geen probleem van rechten, want inloggen met dezelfde user op het domein via de Mac laat mij de betreffende files kopieren en wissen naar hartelust. Bovendien stelt het probleem zich ook niet met alle files.
Kopieren via Explorer, Xcopy, Copy,... het helpt allemaal niet.
Ik heb alles dan maar gedaan via de Mac maar bestaat er ook een truukje voor om dat via windows te doen ?
Mac files op een NTFS partitie wissen onder windows
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
http://www.download.com/MacNames/3000-2 ... tag=button
Dat lijkt me te doen wat jij vraagt.
Is trialware ...
Dat lijkt me te doen wat jij vraagt.
Is trialware ...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Meestal lukt het wel als je wildcards (? of *) gebruikt voor de speciale tekens vanuit een command window. Probleem is wel dan een wildcard soms meerdere bestanden selecteerd.