Als Telenet klant van in den beginne, lijkt de nieuwe docsis 3 modem een martelgang geworden te zijn. Sedert de installatie en de vervanging door een ander exemplaar blijf ik met kleine en soms grote problemen zitten. Het begon met compatibilteits problemen met mij router/switch, tot netwerkproblemen aan de paal en momenteel om de haverklap sterk fluctuerende RTT en met periodes packet loss.
Deze morgen was het opnieuw zover, modem resetten, hopen dat het even beter gaat, speedtest laten lopen en nog eens en nog eens.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er iets grondig mis is met de setup van docsis 3.
Telenet tot nu toe al heel bereidwillig maar technisch blijft er iets haperen.
Ik heb het geluk dat ik nagenoeg constant de internet verbinding monitor en dus het fenomeen zie, maar enkel het fenomeen niet de oorzaak.
DS is er geen probleem, tv kwaliteit goed, BER digiboxen OK, bij speedtest 56MBps/4.6Mbps maar af en toe begint het te haperen en dan rtt naar boven, zonder reden, packet loss in stijgende lijn tot 100% en dan rest me dhcp release en renew, en is het slechte geval modem zonder spanning zetten en terug opstarten.
Een mens kan wat hebben, maar zo langzaam aan is de maat wel vol, ben zelf al gaan kijken wat een belgacom abonnement me zal kosten.
na deze klaagzang, wie heeft er nog gelijkaardige problemen?
setup momenteel: de docsis 3.0 Motorola / CV6181E (DOCSIS) dus zonder wireless (eerste was wireless maar die had ook al een probleem met deregs)
Docsis3 martelgang
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zorg er gewoon voor dat ze je probleem escaleren naar het SWAT team.
Zolang je blijft prutsen met hun normale helpdesk geraakt dergelijk probleem niet opgelost.
Zolang je blijft prutsen met hun normale helpdesk geraakt dergelijk probleem niet opgelost.
issues eigenlijk sedert docsis3 er is gekomen, ik heb dit probleem op 2 locaties.
Maar de eerste locatie is het ergste (die monitor ik nu constant)
Enige dat ik met zekerheid weet is dat de beruchte infrax kabelboys me 2 maanden geleden zonder terugpad gezet
hebben voor bijna een week. (iemand bij TN bevestigde toen dat er return pad issue was). En de kabelboys naar goede
gewoonte niet klantvriendelijk. Maar terug is ok gezet en nu met het slechte weer begint de miserie opnieuw.
Het betreft hier een luchtnet, en ik denk ver einde lijn.
Weet iemand welke freq docsis 3 gebruikt in US en DS?
NIU is 5-65 type
Maar de eerste locatie is het ergste (die monitor ik nu constant)
Enige dat ik met zekerheid weet is dat de beruchte infrax kabelboys me 2 maanden geleden zonder terugpad gezet
hebben voor bijna een week. (iemand bij TN bevestigde toen dat er return pad issue was). En de kabelboys naar goede
gewoonte niet klantvriendelijk. Maar terug is ok gezet en nu met het slechte weer begint de miserie opnieuw.
Het betreft hier een luchtnet, en ik denk ver einde lijn.
Weet iemand welke freq docsis 3 gebruikt in US en DS?
NIU is 5-65 type
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit gaat dus veel verder dan gewoon jou modem bij je thuis... daarom dat je een ploeg zoals het SWAT team nodig hebt.
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik heb sinds een 3tal weken het probleem dat de routers wel een public dhcp adres krijgen maar niet verder naar buiten kunnen.
De 2 routers kunnen wel naar het WAN IP van elkaar pingen, maar verder upstream lukt niet. Heel af en toe glipt er eens een packetje door, net alsof er maar een bandbreedte is van een paar kbit.
Telenet ziet natuurlijk niets mis, ik denk dat ik de modem maar eens ga laten vervangen uit zekerheid ... ik weet ook niet meer waar anders zoeken.
De 2 routers kunnen wel naar het WAN IP van elkaar pingen, maar verder upstream lukt niet. Heel af en toe glipt er eens een packetje door, net alsof er maar een bandbreedte is van een paar kbit.
Telenet ziet natuurlijk niets mis, ik denk dat ik de modem maar eens ga laten vervangen uit zekerheid ... ik weet ook niet meer waar anders zoeken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je routers krijgen een public IP, dus dat ziet er goed uit.
Ik neem aan dat je een goeie DNS hebt ingevuld en het probleem zich niet enkel bij hostnames voordoet maar ook bij IPs.
Klinkt alleszins als een interessant probleem. Mss moet je ns iemand pingen die zich op het telenet netwerk bevindt, bv een buur (om iemand op jouw node te testen) en iemand van userbase (om het ganse telenet netwerk te testen). Als je het met meer dan 1 modem voorhebt lijkt de kans me kleiner dat het probleem zich puur bij jouw modem bevindt.
[
Post made via mobile device ]
Ik neem aan dat je een goeie DNS hebt ingevuld en het probleem zich niet enkel bij hostnames voordoet maar ook bij IPs.
Klinkt alleszins als een interessant probleem. Mss moet je ns iemand pingen die zich op het telenet netwerk bevindt, bv een buur (om iemand op jouw node te testen) en iemand van userbase (om het ganse telenet netwerk te testen). Als je het met meer dan 1 modem voorhebt lijkt de kans me kleiner dat het probleem zich puur bij jouw modem bevindt.
[

- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Ik snap hier het één en ander niet.
Ik neem aan dat je met RTT het TX niveau van uw modem bedoelt? Alleszins niet de voorganger van Belgacom (Regie voor Telefonie en Telegrafie )?
Wat is er die twee maanden geleden precies gebeurd? Hebben ze je zonder return pad gezet? Voor zover ik weet doet men dat alleen als er bij jouw thuis iets scheelt waardoor de ganse node geaffecteerd is.
Als het een algemeen probleem is geweest waardoor toevallig het return pad gestoord was, zullen ze dat zeker niet met opzet gedaan hebben.
Ik neem aan dat je met RTT het TX niveau van uw modem bedoelt? Alleszins niet de voorganger van Belgacom (Regie voor Telefonie en Telegrafie )?
Wat is er die twee maanden geleden precies gebeurd? Hebben ze je zonder return pad gezet? Voor zover ik weet doet men dat alleen als er bij jouw thuis iets scheelt waardoor de ganse node geaffecteerd is.
Als het een algemeen probleem is geweest waardoor toevallig het return pad gestoord was, zullen ze dat zeker niet met opzet gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door Sylvester 08 jul 2014, 21:26, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
RTT of round trip time... ook wel de ping tijd.Sylvester schreef:Ik snap hier het één en ander niet. Ik neem aan dat je met RTT het TX niveau van uw modem bedoelt?
Dit is gewoon een probleem in de straat... probleem met een kabel, oxidatie op connectors, ... en vooral het probleem dat de helpdeskers denken dat het probleem bij jou thuis zit en met absurde oplossingen afkomen (stekker uit de modem trekken ed.). Kortom, voor de derde keer... zorg dat men dit probleem escaleerd naar de juiste dienste bij TN.Sylvester schreef:Als het een algemeen probleem is geweest waardoor toevallig het return pad gestoord was, zullen ze dat zeker niet met opzet gedaan hebben.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
OK, da's natuurlijk iets anders. Zijn zinsconstructie was niet zo duidelijk. RTD die het laat afweten, maar dat kan uiteraard een probleem in de US zijn, met als oorzaak slechte contacten in de straat. Of probleem met de SND in US.
Hou toch rekening met het feit dat er nog steeds een (kleine) kans is dat er binnen iets scheelt.
Hebben ze toen iets gezegd over de stabiliteit van het US niveau?
Als je al zo lang en zo ernstig problemen hebt, mag een oplossing het gerust wat versnellen (escaleren).
Hou toch rekening met het feit dat er nog steeds een (kleine) kans is dat er binnen iets scheelt.
Hebben ze toen iets gezegd over de stabiliteit van het US niveau?
Als je al zo lang en zo ernstig problemen hebt, mag een oplossing het gerust wat versnellen (escaleren).
RTT is inderdaad round trip time. Nu mijn oud US probleem. Het gaat hier specifiek over infrax (havi tv) die zonder verwittigen een deel van de takken afsluit. Een ingress probleem op de US is dikwijls een aanleiding om dit te doen maar:
- dit doen zonder telenet op de hoogte te brengen
- dit 5 dagen afsluiten
is de oude cowboy stijl van weleer (dixit telenet medewerker)
Sedert gisteren middag is de situatie opnieuw normaal rtt 17-19ms en 0% packetloss. Ik begin zo te vermoeden dat de kabelvrienden opnieuw zonder medeweten van TN allerhande werken uitvoerden. Het begrip klant gaat er blijkbaar moeilijk in.
Wat betreft escalatie, al een aantal keer gedaan in het verleden, soms helpt het soms ook niet.
Wat me wel blijft storen aan de helpdesk/frontoffice is dat ze NOOIT de inhoud van hun trouble ticket kenbaar willen maken. Too many dirty secrets...
Nu is het wachten op het volgende probleem, want docsis3 lijkt toch minder robuust te zijn dan de vorige generatie modems.
- dit doen zonder telenet op de hoogte te brengen
- dit 5 dagen afsluiten
is de oude cowboy stijl van weleer (dixit telenet medewerker)
Sedert gisteren middag is de situatie opnieuw normaal rtt 17-19ms en 0% packetloss. Ik begin zo te vermoeden dat de kabelvrienden opnieuw zonder medeweten van TN allerhande werken uitvoerden. Het begrip klant gaat er blijkbaar moeilijk in.
Wat betreft escalatie, al een aantal keer gedaan in het verleden, soms helpt het soms ook niet.
Wat me wel blijft storen aan de helpdesk/frontoffice is dat ze NOOIT de inhoud van hun trouble ticket kenbaar willen maken. Too many dirty secrets...
Nu is het wachten op het volgende probleem, want docsis3 lijkt toch minder robuust te zijn dan de vorige generatie modems.
-
- Premium Member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Zeker dat het nergens een ander probleem is ? Opt werk hadden wij ook "rtt" problemen en ongeveer 10-20% packetloss met vlagen.
Dit was ergens een slechte connectie in de straat. Doch goed opgelost van TN.
Ik zou gewoon blijven aandringen en evt Charlotte / twitter eens poken.
Dit was ergens een slechte connectie in de straat. Doch goed opgelost van TN.
Ik zou gewoon blijven aandringen en evt Charlotte / twitter eens poken.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je laat je iets te snel afschepen... maar zoek anders eens naar andere TN klanten in je straat en vraag of ze hetzelfde probleem hebben.
- Sylvester
- Elite Poster
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
De TS houdt zich blijkbaar bezig met het monitoren van de netwerk activiteit. Hij zal bepaalde issues veel sneller zien dan de buurman die enkel wat surft.
Kans is groot dat de buren helemaal niks merken, als er iets in de straat mis zou zijn.
Toch komen dergelijke problemen en 'toevalligheden' vaker voor.
Het is niet omdat er eerder al problemen waren in de US, dat dit nu ook zo moet zijn.
Het is niet omdat uw modem vervangen is, dat daarmee de problemen begonnen zijn. Kan echt toeval zijn.
Hou toch rekening met een kleine kans dat er eventueel iets binnen kan zijn, je weet maar nooit. Sluit dat niet zomaar uit. Modem resetten en terug verbinding, wil niet altijd zeggen dat er iets aan die modem of verbinding modem/telenet scheelt.
Wat houdt je tegen om eens bij de buren een pingtest te gaan doen op het moment dat het bij jou slecht gaat ? Probeer dat eens.
Kans is groot dat de buren helemaal niks merken, als er iets in de straat mis zou zijn.
Toch komen dergelijke problemen en 'toevalligheden' vaker voor.
Het is niet omdat er eerder al problemen waren in de US, dat dit nu ook zo moet zijn.
Het is niet omdat uw modem vervangen is, dat daarmee de problemen begonnen zijn. Kan echt toeval zijn.
Hou toch rekening met een kleine kans dat er eventueel iets binnen kan zijn, je weet maar nooit. Sluit dat niet zomaar uit. Modem resetten en terug verbinding, wil niet altijd zeggen dat er iets aan die modem of verbinding modem/telenet scheelt.
Wat houdt je tegen om eens bij de buren een pingtest te gaan doen op het moment dat het bij jou slecht gaat ? Probeer dat eens.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... maar zolang hij de helpdesk blijft contacteren over "ZIJN" probleem gaan ze ook trachten "ZIJN" probleem op te lossen.Sylvester schreef:De TS houdt zich blijkbaar bezig met het monitoren van de netwerk activiteit. Hij zal bepaalde issues veel sneller zien dan de buurman die enkel wat surft. Kans is groot dat de buren helemaal niks merken, als er iets in de straat mis zou zijn.
Het probleem is dat er geen "ZIJN" probleem is... maar vermoedelijk/mogelijks een algemeen issue op de node.
Indien je enkele buren kan overtuigen om wat testen te doen kan je (veel eenvoudiger) TN overtuigen dat dit geen persoonlijk probleem is (en dan gaat men wel escaleren).
Zoals ik al schreef... trek het probleem open naar je straat.Sylvester schreef:Wat houdt je tegen om eens bij de buren een pingtest te gaan doen op het moment dat het bij jou slecht gaat ? Probeer dat eens.
De binnenhuis installatie is goed, de modem staat in droge kelder met constante temperatuur. Invoerende kabel is 1/2" hardline.
Het feit dat er registratie van modem is/was op het moment dat ik binnen bel wil zeggen dat US en DS ok zijn. Maar dat is maar een
deel van het verhaal. Er is nog de IP layer, al wat rond de IP adressen zit.
Misschien zit het probleem toch op het IP niveau, er was gewoon modem wissel docsis2 naar docsis 3 en toen begon de miserie.
(dus geen wijziging aan het RF pad)
Op een andere locatie waar ik ook een docsis3 staan heb dien ik vrij regelmatig dhcp release en renew te doen, hier hangt een linksys
router aan. (hier zou het wel eens aan incompatibiliteit wrtg54g en telenet docsis kunnen liggen).
Het aanwezige fenomeen begint steevast met RTT die begint te stijgen, normaal 18-20msec, bij problemen naar dubbel en dan begint het
packet loss te komen waarna ik de IP connectiviteit verlies. Er is blijkbaar geen dereg van de modem, TN liet weten dat niveaus ok zijn en registratie OK.
Ikzelf merkt dat het IP adres identiek is gebleven als de connectiviteit terug actief is.
Het swat team van TN dat focus op RF problemen heeft zal hier niet veel kunnen doen, het lijkt me eerder een probleem voor hun 2tier groep (vroegere ants)
Tijd om wat 'favors' in te roepen bij TN om dit uit te spitten..(als er iemand van TN 2tier dit leest , bel mij
Het feit dat er registratie van modem is/was op het moment dat ik binnen bel wil zeggen dat US en DS ok zijn. Maar dat is maar een
deel van het verhaal. Er is nog de IP layer, al wat rond de IP adressen zit.
Misschien zit het probleem toch op het IP niveau, er was gewoon modem wissel docsis2 naar docsis 3 en toen begon de miserie.
(dus geen wijziging aan het RF pad)
Op een andere locatie waar ik ook een docsis3 staan heb dien ik vrij regelmatig dhcp release en renew te doen, hier hangt een linksys
router aan. (hier zou het wel eens aan incompatibiliteit wrtg54g en telenet docsis kunnen liggen).
Het aanwezige fenomeen begint steevast met RTT die begint te stijgen, normaal 18-20msec, bij problemen naar dubbel en dan begint het
packet loss te komen waarna ik de IP connectiviteit verlies. Er is blijkbaar geen dereg van de modem, TN liet weten dat niveaus ok zijn en registratie OK.
Ikzelf merkt dat het IP adres identiek is gebleven als de connectiviteit terug actief is.
Het swat team van TN dat focus op RF problemen heeft zal hier niet veel kunnen doen, het lijkt me eerder een probleem voor hun 2tier groep (vroegere ants)
Tijd om wat 'favors' in te roepen bij TN om dit uit te spitten..(als er iemand van TN 2tier dit leest , bel mij

-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Je krijgt TN zelden zover dat ze gaan geloven dat het probleem niet bij jou ligt, als ze het niet kunnen meten met hun diagnostic tools. Paar winters geleden een straat gehad die haar upload connectie bijna volledig verloren was. TN natuurlijk te koppig om te geloven dat het niet bij die persoon was, zelfs al had die bij alle buren getest.
Ne bevriende technicus wist op voorhand te voorspellen wat het was en hoe het zou oplossen: het was winter, dus wss insijpeling van water in de verdeelkast, en door uitzetten bij bevriezing zette dat zich tussen de contacten. En jawel, eerste dooi een week later en twas instant opgelost.
[
Post made via mobile device ]
Ne bevriende technicus wist op voorhand te voorspellen wat het was en hoe het zou oplossen: het was winter, dus wss insijpeling van water in de verdeelkast, en door uitzetten bij bevriezing zette dat zich tussen de contacten. En jawel, eerste dooi een week later en twas instant opgelost.
[

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb ooit problemen gehad met een kaart op m'n node... ook pure ellende maar heb toen uiteindelijk Duco gecontacteerd (spijtig genoeg is die er niet meer en krijg je van de huidige dienst totaal geen reactie meer).
De volgende dag stond er een speciale technieker voor de deur die meteen door had wat er fout ging (zag ook dat gans de straat dus gelijkaardige problemen had en was kwaad omdat men dit volgens hem ook gewoon in Mechelen kon zien op de helpdesk).
Iets nadien heeft men de kaart op de node vervangen en was alles opgelost.
Het is dus gewoon een kwestie van je probleem bij de juiste persoon te krijgen (of hopen dat Charlotte hier nog eens komt kijken).
De volgende dag stond er een speciale technieker voor de deur die meteen door had wat er fout ging (zag ook dat gans de straat dus gelijkaardige problemen had en was kwaad omdat men dit volgens hem ook gewoon in Mechelen kon zien op de helpdesk).
Iets nadien heeft men de kaart op de node vervangen en was alles opgelost.
Het is dus gewoon een kwestie van je probleem bij de juiste persoon te krijgen (of hopen dat Charlotte hier nog eens komt kijken).
Ja Duco die heb ik ooit ook aangeschreven
Jammer genoeg ken ik Telenet wel heel goed en de enige manier om een 'raar' fenomeen opgelost te krijgen is iemand die dit ter hand
wil nemen bij TN. Ze hebben alle tools op 2tier om dit uit te spitten, maar het grote probleem is dat frontoffice duizenden cases heeft
en het moeilijk is om op 2de echelon te geraken die dit dan echt gaan uitzoeken.
Zoals je het aangeeft ze hebben inderdaad de tools om gelijkaardige problemen op node of distributie net te vinden en analyseren,erger nog,
de tool om dit te doen draaide een aantal jaren geleden automatisch. Je diende gewoon het rapport te lezen om anomalie te vinden..
maar ja de residentiele klant zal van geen belang meer zijn??
Ondertussen heb ik al mijn Belgacom voorstel voor een package, mobile hone heb ik al laten overzetten naar BGC (stap1), nu nog vaste telefonie regelen.
Het enige wat me rest is het uitspitten van de wettelijke bepaling van het behouden van mijn telenet email adres.. (toch 6 maand na het opzeggen van het contract.
Status van de verbinding vandaag:
1 dereg gehad, nieuw IP adres gekregen, maar geen packet loss gehad vandaag.
en 1 telefoontje van telenet dat ze eventueel een technieker willen sturen om het probleem te bestuderen.
(wel raar als alle signalen dan toch goed zijn volgens helpdesk)

Jammer genoeg ken ik Telenet wel heel goed en de enige manier om een 'raar' fenomeen opgelost te krijgen is iemand die dit ter hand
wil nemen bij TN. Ze hebben alle tools op 2tier om dit uit te spitten, maar het grote probleem is dat frontoffice duizenden cases heeft
en het moeilijk is om op 2de echelon te geraken die dit dan echt gaan uitzoeken.
Zoals je het aangeeft ze hebben inderdaad de tools om gelijkaardige problemen op node of distributie net te vinden en analyseren,erger nog,
de tool om dit te doen draaide een aantal jaren geleden automatisch. Je diende gewoon het rapport te lezen om anomalie te vinden..
maar ja de residentiele klant zal van geen belang meer zijn??
Ondertussen heb ik al mijn Belgacom voorstel voor een package, mobile hone heb ik al laten overzetten naar BGC (stap1), nu nog vaste telefonie regelen.
Het enige wat me rest is het uitspitten van de wettelijke bepaling van het behouden van mijn telenet email adres.. (toch 6 maand na het opzeggen van het contract.
Status van de verbinding vandaag:
1 dereg gehad, nieuw IP adres gekregen, maar geen packet loss gehad vandaag.
en 1 telefoontje van telenet dat ze eventueel een technieker willen sturen om het probleem te bestuderen.
(wel raar als alle signalen dan toch goed zijn volgens helpdesk)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik begrijp je frustratie al weet ik niet of het een goed idee is om voor die reden op te stappen.Johan_ schreef:Ondertussen heb ik al mijn Belgacom voorstel voor een package, mobile hone heb ik al laten overzetten naar BGC (stap1), nu nog vaste telefonie regelen.
Het enige wat me rest is het uitspitten van de wettelijke bepaling van het behouden van mijn telenet email adres.. (toch 6 maand na het opzeggen van het contract.
Het behouden van je mail adres is ondertussen trouwens 18 maanden dacht ik.
Sinds januari 2013 ben ik al aan mijn derde Compal CV6181E modem vanwege gelijkaardige problemen. Hoge latency is hier het probleem. Na een reset ( uit/aan) lost het zichzelf op maar tijdelijk. Het lijkt op dit : http://en.wikipedia.org/wiki/Bufferbloat . Telenet vindt de oorzaak niet maar heel grondig : versterker, bekabeling ( heb oude 1999 installatie met 30 meter RG-59 tot aan de modem) , hebben ze het eigenlijk nooit onderzocht. Heeft de originele poster al een oplossing. Ik niet. 

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De vraag is wie onderzoekt het... als het de helpdesk is mag je het wel vergeten.ovande schreef:Telenet vindt de oorzaak niet maar heel grondig : versterker, bekabeling ( heb oude 1999 installatie met 30 meter RG-59 tot aan de modem) , hebben ze het eigenlijk nooit onderzocht.
Bij dergelijke problemen moet je blijven aandringen dat ze dit escaleren naar oa. het SWAT team.
Al 1 week zonder problemen !
Ik hoor van Telenet dat ze de laatste weken maanden aanpassingen in het netwerk (coax+glasvezel) hebben gedaan met herconfiguratie van nodes en node split ten behoeve van de nieuwe internet snelheden. Mogelijk is er hier impact van geweest op de docsis3 performantie.
Gisteren was men een paar straten verder bezig met herconfiguratie van de versterkers.
Hout vasthouden dat het nu opgelost is..
Ik hoor van Telenet dat ze de laatste weken maanden aanpassingen in het netwerk (coax+glasvezel) hebben gedaan met herconfiguratie van nodes en node split ten behoeve van de nieuwe internet snelheden. Mogelijk is er hier impact van geweest op de docsis3 performantie.
Gisteren was men een paar straten verder bezig met herconfiguratie van de versterkers.
Hout vasthouden dat het nu opgelost is..