ik heb momenteel telenet whoppa. ik zou nu graag een extra digibox (of kaartje want mijn tv is blijkbaar compatibel) willen aansluiten op de slaapkamer.
ik heb daar coax liggen en utp. utp is via powerlan verbonden met mijn switch. switch is dan weer verbonden met telenet modem (geen modem only model).
beneden is de digicorder rechtstreeks aangesloten op de telenet modem.
1. kan ik digitale tv kijken op de digibox en mijn opnames delen met mijn digicorder via mijn houdige opstelling of moet de digibox rechtstreeks aangesloten zijn op de telenet modem, maw zonder switch ertussen?
2. zijn er grote verschillen tussen een digibox en een kaartje? zijn er voor- of nadelen?
bedankt voor de info!
aansluiten extra digibox
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Het enige verschil is dat die digibox interactief kan gemaakt worden en een CI+ module niet.
Wens je die interactieve toepassingen zoals video on demand, films huren, rode knop, ...enz en wil je opnames die op de digicorder opgenomen zijn bekijken, dan opteer je voor die digibox maar wil je geen interactiviteit en enkel rechtstreeks kijken en geen opnames bekijken dan ga je voor die CI+module (TV met kaartje).
Wens je die interactieve toepassingen zoals video on demand, films huren, rode knop, ...enz en wil je opnames die op de digicorder opgenomen zijn bekijken, dan opteer je voor die digibox maar wil je geen interactiviteit en enkel rechtstreeks kijken en geen opnames bekijken dan ga je voor die CI+module (TV met kaartje).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Dat had ik vergeten te zeggen, als je extra zenders hebt is het inderdaad beter om voor die digibox te opteren, als je je voor de CI+ module zou kiezen moet je anders nog eens betalen voor die extra zenders tenzij je tevreden zou zijn met enkel de basiszenders.
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
ok bedankt voor de reacties.
voor mij is het belangrijkste dat ik opnames van mijn digicorder beneden kan bekijken en uiteraard ook digitale tv kan kijken.
dus dan mag ik concluderen dat:
1. mijn huidige opstelling hiervoor ok is en ik geen veranderingen moet aanbrengen aan mijn netwerk.
2. ik een digibox nodig heb ipv een kaartje
voor mij is het belangrijkste dat ik opnames van mijn digicorder beneden kan bekijken en uiteraard ook digitale tv kan kijken.
dus dan mag ik concluderen dat:
1. mijn huidige opstelling hiervoor ok is en ik geen veranderingen moet aanbrengen aan mijn netwerk.
2. ik een digibox nodig heb ipv een kaartje
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Is inderdaad prima (als je Powerlan goed werkt).