EDPnet past algemene voorwaarden aan

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste edpnet klant

Edpnet past haar Algemene Voorwaarden aan als gevolg van:
De wet van 27 maart 2014 houdende diverse bepalingen inzake elektronische communicatie;
De wet van 21 december 2013 houdende de invoeging boek VI “Marktpraktijken en consumentenbescherming” in het Wetboek van economisch recht;
Een verzoek tot wijziging door het BIPT;
Het verduidelijken van bepaalde artikelen naar aanleiding van terugkerende vragen van klanten.

Als gevolg hiervan zijn er wijzigingen en verduidelijkingen aangebracht omtrent
Het herroepingsrecht van consumenten;
Het recht op toegang tot inbegrepen e-mail en webruimte na stopzetting van het abonnement;
Door edpnet meegedeelde snelheden;
De gebeurlijke omzetting naar een vrij koperpaar;
Het opzeggen en de stopzetting van de overeenkomst;
De verhuis van het abonnement naar een andere locatie;
De verandering van abonnement;
Het gevoerde garantiebeleid.

Je kan de vernieuwde voorwaarden terugvinden op:
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden

Omdat het gaat om aan edpnet opgelegde wijzigingen en door te voeren verbeteringen en verduidelijkingen, gelden de nieuwe voorwaarden voor alle contracten en beschik je niet over het recht om de overeenkomst kosteloos op te zeggen als gevolg van de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Heb je vragen omtrent onze Algemene Voorwaarden, of omtrent specifieke wijzigingen ervan, aarzel dan niet om een ticket te openen via je My edpnet pagina en ons je vraag te stellen.

Met vriendelijke groeten
Het edpnet team
http://www.edpnet.be/nl_be/Mailings/Cus ... oorwaarden

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Iemand die nog oude algemene voorwaarden heeft, en even wil vergelijken?
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

De laatste zin van dit artikel bevalt mij niet:

9.3. De eenzijdige opzegging van de overeenkomst door de klant/abonnee doet onmiddellijk en onherroepelijk rechtsgevolgen ontstaan. In geval de klant/abonnee het contract opzegt in de loop van de eerste zes (6) maanden na de inwerkingtreding, behoudt edpnet zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijkse abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de eerste zes (6) maanden van het contract. De klant/abonnee kan aan een opzegtermijn van maximim twee (2) maanden worden gehouden bij beëindiging van het contract na de stilzwijgende verlenging van het contract in een contract van onbepaalde duur.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9510
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Dat eerste klopt, binnen de eerste 6 maand zijn zij de baas.
Dat laatste kan niet, ze mogen dat er wel inzetten, maar kunnen het niet afdwingen want de wetgeving voorziet dat de klant eender wanneer kan opzeggen na 6 maand, en ook zelf kan beslissen wat de opzegdatum is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Dat laatste kan niet, ze mogen dat er wel inzetten, maar kunnen het niet afdwingen want de wetgeving voorziet dat de klant eender wanneer kan opzeggen na 6 maand, en ook zelf kan beslissen wat de opzegdatum is.
Dit vraag ik mij toch af, nl. kunnen ze de klant verplichten in te stemmen met een contractuele bepaling die niet in overeenstemming is met de wetgeving? En die mogelijkheid die ze voor hen creëren is dan nog onvoorwaardelijk ook.
Zijn die 2 maand niet afkomstig uit een oudere en algemene wetgeving inzake handelspraktijken die precies door de nieuwe specifieke wetgeving inzake telecom verbeterd zijn voor de particuliere klant?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

zelfs telenet kan je op elk moment opzeggen (zonder vooropzeg, na 6 maand wel te verstaan). Zijn goed bezig daar in St-Niklaas :-D
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ze moeten de letter van de wet volgen zoals de andere, maar ik vind niet dat je op gebied van opzeggen mag vergelijken met een Telenet of Belgacom. De laatste 2 hebben veel meer cashflow binnen het bedrijf tegenover EDPnet.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Akkoord dat EDPnet niet moet vergeleken worden met de hele grote spelers, anderzijds: je betaalt een relatief hogere kost bij installatie die de mindere cashflow al wat compenseert. Maar in de eerste plaats denk ik dat EDPnet zich moet blijven focussen op klanttevredenheid en zo de uitstroom van klanten beperken in plaats van in de kleine lettertjes dit soort bedenkelijke fratsen uit te halen.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Zijn er hier geen verweermogelijkheden?
Kan dit niet voorgelegd worden aan een controle orgaan?
Beter dan dat individuele klanten telkens naar de ombudsman moeten en onwetenden geld kan afgedaan worden?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Daarom dat er ook expliciet staat:
kan aan een opzegtermijn van maximim twee (2) maanden worden gehouden
Je kan aan die opzegtermijn gehouden worden als je domweg volgend mailtje stuurt:
Dag EDPnet,

Ik wens mijn contract zo snel mogelijk op te zeggen. Mijn klantnummer is 12345-dommeklant-54321

Groetjes,

Wesley
Als je slim bent, stuur je volgend mailtje waarmee EDPnet wettelijk verplicht wordt om de standaard opzegtermijn te negeren:
Geachte mevrouw/heer,

Hierbij wens ik mijn overeenkomst voor "EDPnet Newer and faster internet" stop te zetten. Ik vraag uitdrukkelijk dat deze overeenkomst wordt beëindigd met ingang van vrijdag 11 juli 2014.

Mijn klantgegevens zijn:
Naam: Peter De Slimme
Aansluitingsadres: Cleverlaan 23, 6000 Pientergem
Klantnummer: 7890-slimmeklant-0987

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging van de beëindiging van deze overeenkomst.

Met vriendelijke groet,

Peter De Slimme
Dus steeds uitdrukkelijk een opzegdatum vermelden, dan vervalt de eventuele standaard opzegtermijn!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”