Heeft een fritzbox 7340 een LAN passthrough optie? (ook wel IPTV LAN genoemd)
https://groups.google.com/forum/#!topic ... pnt3do98h4
en indien nee, heeft de 7390 dit wel?
Of moet je met een switch werken in combinatie met Telenet TV.
Fritzboxen LAN passthrough optie?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
De link die je geeft, heeft hiermee niets te maken.
Deze dient om een PPPoE passtrough in te stellen op de FritzBox (waarmee je de FritzBox gebruikt als DSL modem, en een eigen router voor de PPPoE laat zorgen).
Om een FritzBox te laten werken met een Telenet modem-only, moet je inderdaad een switch gebruiken tussen de Telenet modem en de FritzBox, en hierop je decoder(s) aansluiten (voor interactieve DTV).
Als je een FritzBox wil aansluiten op een Telenet homegateway, kan je kiezne uit 2 opties:
1) FritzBox instellen als router
Deze dient om een PPPoE passtrough in te stellen op de FritzBox (waarmee je de FritzBox gebruikt als DSL modem, en een eigen router voor de PPPoE laat zorgen).
Om een FritzBox te laten werken met een Telenet modem-only, moet je inderdaad een switch gebruiken tussen de Telenet modem en de FritzBox, en hierop je decoder(s) aansluiten (voor interactieve DTV).
Als je een FritzBox wil aansluiten op een Telenet homegateway, kan je kiezne uit 2 opties:
1) FritzBox instellen als router
- - dan heb je wel dubbele NAT
- decoder(s) rechstreeks verbinden met de HGW
- eventueel FritzBox in DMZ (Mijn Telenet)
- - routerfuncties wordt dan gedaan door de Telenet HGW
- FritzBox is dan switch + WiFi (en alle VoIp functies)
- decoder(s) kunnen naar wens aangesloten worden op de FritzBox of op de HGW
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Bedankt Philippe,
Dat zegt genoeg over mijn kennis.
Dan nog aan iemand bij IT op het werk gevraagd (die had TN en voor HGW gekozen), en die zei dat je wel managed switch nodig hebt (om de VLAN's in te stellen) in combinatie met 'modem only', wat ontkracht werd door Jantje81
da's de switch die ik besteld heb
http://nl.tp-link.com/products/details/ ... TL-SG1005D
Dus zoals Jantje81 mij via PM zei moet ik wss. 2 switchen hebben (ook achter fritzbox)
Dat zegt genoeg over mijn kennis.

Dan nog aan iemand bij IT op het werk gevraagd (die had TN en voor HGW gekozen), en die zei dat je wel managed switch nodig hebt (om de VLAN's in te stellen) in combinatie met 'modem only', wat ontkracht werd door Jantje81
da's de switch die ik besteld heb
http://nl.tp-link.com/products/details/ ... TL-SG1005D
Dus zoals Jantje81 mij via PM zei moet ik wss. 2 switchen hebben (ook achter fritzbox)
jantje81 schreef:Eigenlijk heb je 2 switchen nodig als je een modem only hebt.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Als je eigen router geen lan passthrough aankan, heb je idd een extra switch nodig tussen de modem en je router, waarop je een kabel naar de digicorder steekt.
Gaat dat om een of andere reden niet, dan kan je het oplossen met managed switchen, die het netwerk "voor" de router kunnen afscheiden van het netwerk "achter" de router. Maar de oplossing met switch is veel makkelijk op te stellen. Als je bekabeling infrastructuur het toelaat.
De managed switch oplossing is eigenlijk vooral nodig bij speciale opstellingen, bv je router staat in je bureau en je hebt ook je eigen netwerk bij je tv nodig, maar je kan van je bureau geen kabel bijtrekken tot je tv, en vanuit je modem gaat er maar 1 kabel naar de tv toe; dan zit je met managed switchen als een handige oplossing.
Maar voor de meeste use cases kan het zonder. De extra switch oplossing met een kabel recht naar de digicorder, zonder via je router te passeren, is meestal de beste oplossing.
[
Post made via mobile device ]
Gaat dat om een of andere reden niet, dan kan je het oplossen met managed switchen, die het netwerk "voor" de router kunnen afscheiden van het netwerk "achter" de router. Maar de oplossing met switch is veel makkelijk op te stellen. Als je bekabeling infrastructuur het toelaat.
De managed switch oplossing is eigenlijk vooral nodig bij speciale opstellingen, bv je router staat in je bureau en je hebt ook je eigen netwerk bij je tv nodig, maar je kan van je bureau geen kabel bijtrekken tot je tv, en vanuit je modem gaat er maar 1 kabel naar de tv toe; dan zit je met managed switchen als een handige oplossing.
Maar voor de meeste use cases kan het zonder. De extra switch oplossing met een kabel recht naar de digicorder, zonder via je router te passeren, is meestal de beste oplossing.
[

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Hangt ervan hoeveel apparaten je bedraad wil aansluiten op je router ...satsurfer schreef:Dus zoals Jantje81 mij via PM zei moet ik wss. 2 switchen hebben (ook achter fritzbox)
Als je 25 apparaten wil bedienen, heb je één 24-port switch nodig, of vier 8-port switches, of acht 5-port switches

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.