Repair profiel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Sinds ik links en rechts lees dat er hogere profielen beschikbaar komen voor VDSL2 klanten heb ik mijn eigen modem ook eens uitgelezen.
De tool geeft aan dat ik op een repair profiel zit.

Mijn router was zo ingesteld dat die enkel een PPPoE verbinding activeerde wanneer nodig (gebruik een Linksys RV042 Dual-Wan router, de 2de lijn is een Telenet Basicnet).
De BBox2 was in bridge gezet.

Momenteel staat de modem terug zodat die zelf ook een verbinding opbouwt, zodat die zelf ook een verbinding opzet.
Daarnaast zet de RV042 ook een verbinding op wanneer nodig.

VDSL2Tool 2.3 geeft dit aan:

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  25000 kbps        6048 kbps
Modem max:             95232 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        78190 kbps         16382 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           116 m Estimated!
Training margin:       30.5 dB
Attenuation:           6.3 dB
Wat kan ik doen op uit dat repair profiel te geraken en dat mijn lijnsnelheid omhoog gaat ?
Bij de Belgacom helpdesk kon of wilde men niets voor mij doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien eens beginnen met de zoekfunctie te gebruiken, en op "repair" gaan zoeken :wink: .
Dan zal je waarschijnlijk 10 keer hetzelfde verhaal lezen, hoe je uit een repair profiel kan geraken ...

Dus voor de xxde keer:
  1. Zorg ervoor dat jouw VDSL2 installatie conform is. Dat wil zeggen:
    • Op de intro van Belgacom is de NTP2007 aangesloten. Zo dicht mogelijk waar de kabel binnenkomt, bijvoorbeeld op het éértse aansluitpunt.
    • Er mag géén enkele andere aftakking zijn.
    • Eventuele binnenbekabeling voor telefonie mag op de groene klemmen van de NTP.
    • Op de NTP zit de filter (TF2007), en hierop is de modem aangesloten.
    • Modem zo dicht mogelijk van de NTP.
  2. Van zodra de installatie conform is kan je bellen naar 0800/22424: jouw lijn zal automatisch terug op 30/6 gezet worden
  3. Na een tijdje zal je zelfs nog een verhoging krijgen (DLM) tot 50 mbps of zelfs 70 mbps
Indien je onmiddelijk terug op een repair profiel valt, en je binneninstallatie is OK, dan ligt de fout buiten, en bel je de Helpdesk.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Bedankt.

De modem steekt rechtstreeks in bij de aansluiting die belgacom heeft voorzien, is het enige toestel dat aangesloten is, ...
Rest dus te bellen naar dat nummer morgen.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Dat nummer is automatisch (computer), dus je hoeft niet op de kantooruren te wachten.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Zorba schreef: Dat nummer is automatisch (computer), dus je hoeft niet op de kantooruren te wachten.
De test is gestart. Alleen dat resultaat op de tv zien zal moeilijk zijn sinds ik geen belgacom tv heb.

We wachten af... dat 50 mbit profiel zou al mooi zijn moest ik dat kunnen halen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je zal zien dat jou modem nu herstart
Daarna kan je VDSL2 tool nog eens draaien en het resultaat zien (zou 30/6 moeten zijn)

De verhoging naar 50 mbit kan wel enkele weken duren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Gisterenavond een half uurtje na de test ingelogd op de modem, en nu heeft die inderdaad 30/6.
We zijn om de goede weg :banana:

Heeft het zin die test over een week nog eens te laten draaien via dat nummer of nu best eraf blijven ?

Ik ben al content dat mijn lijnwaardes op zich goed lijken, zodat de mogelijkheid er wel is om in de toekomst meer snelheid uit die lijn te krijgen, eventueel ook met een andere abonnementsformule.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nu moet je zeker de test niet opnieuw doen want je reset iedere keer de DLM zijn procedure en zo zal je zeker geen verhoging krijgen van de DLM,
gewoon de DLM zijn werk laten doen en wat geduld hebben.

Een andere abonnement formule voor download heeft weinig zin daar die dezelfde is ,
alleen de upload is iets hoger bij de verschillende formules
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Andere abonnementsformule is inderdaad enkel interessant wanneer Belgacom die aanpast.
Momenteel heeft dat geen zin.

Nu dus "geduldig" wachten op de DLM.
jgijsen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Ondertussen heb ik een sync van 50/6, we zijn tevreden :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”