Dag allemaal,
Ik heb vorige week Scarlet gebeld en enkele dagen later een SMS gekregen dat alles opgelost zou moeten worden.
Bij mijn weten ben ik op 100-200 meter van de kast en had ik vroeger 30mbit, momenteel ziet het er zo uit:
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 34.4 dB
Downstream line rate 14536 kbps
Upstream line rate 4056 kbps
TX total power -20.5 dbm
Downstream delay 14.4 ms
Upstream delay 5.5 ms
Ik ben 1 maand weggeweest en merk nu pas dat het internet zeer traag is. Enkele dagen voor men vertrek zat ik een aantal dagen zonder internet omdat er een storing in de kast was.
Hoe zijn mijn waardes? Dit kan toch niet de juiste profiel zijn?
Dank u.
Snelheid super laag?
De VDSL2 tool ontdekt, tijd om opnieuw Scarlet te bellen
download upload
Line: 14536 kbps 4056 kbps
Modem max: 93480 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 76752 kbps 16081 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 235 m Estimated!
Training margin: 34.3 dB
Attenuation: 8.9 dB
Profiel: 17a - 14.5/4 (repair)
download upload
Line: 14536 kbps 4056 kbps
Modem max: 93480 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 76752 kbps 16081 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 235 m Estimated!
Training margin: 34.3 dB
Attenuation: 8.9 dB
Profiel: 17a - 14.5/4 (repair)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je zit dus op een repair profiel.
Als er binnen niets is gewijzigd, en de installatie conform is, dan kan je best bellen naar:
0800/22424
Hiermee zal je automatisch terug op je origineel provisioning profiel terecht komen (30/6).
Indien je na een tijdje terug op een repair profiel valt, dan is er een probleem, en kan je best de helpdesk bellen.
PS. Je hebt wel het identificatie nummer van jouw lijn nodig (dit is een fictief telefoonnummer). dat kan je te weten komen door naar 1924 te bellen, met een analoog toestel aangesloten op jouw VDSL lijn.
Als er binnen niets is gewijzigd, en de installatie conform is, dan kan je best bellen naar:
0800/22424
Hiermee zal je automatisch terug op je origineel provisioning profiel terecht komen (30/6).
Indien je na een tijdje terug op een repair profiel valt, dan is er een probleem, en kan je best de helpdesk bellen.
PS. Je hebt wel het identificatie nummer van jouw lijn nodig (dit is een fictief telefoonnummer). dat kan je te weten komen door naar 1924 te bellen, met een analoog toestel aangesloten op jouw VDSL lijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Telefoonboek? Net in de wittegids gekeken, maar mijn nummer staat er niet in.
Ik heb geen vaste telefoon die ik gebruik dus is waarschijnlijk nog nooit in de telefoonboek geweest.
Telefoonnummer op mijn.scarlet.be en in men TV decoder is dezelfde.
Ik heb geen vaste telefoon die ik gebruik dus is waarschijnlijk nog nooit in de telefoonboek geweest.
Telefoonnummer op mijn.scarlet.be en in men TV decoder is dezelfde.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb het ook gedaan via de decoder.
Werkt wel degelijk, maar de nummer op mijn.scarlet is alvast niet het lijnnummer.
Misschien moet je wat geduld hebben om DLM z'n werk te laten doen?
Werkt wel degelijk, maar de nummer op mijn.scarlet is alvast niet het lijnnummer.
Misschien moet je wat geduld hebben om DLM z'n werk te laten doen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
De TS zit op een repairprofiel. Dat gaat DLM niet oplossen daar moet hij zelf actie voor ondernemen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oei... zo ver niet terug gelezen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
nogmaals, ik sloeg de bal even volledig mis
Lees de commentaren even van het repair profiel.
Lees de commentaren even van het repair profiel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Kleine update...
Vorige week Scarlet gebeld en ze gingen het aan Belgacom doorgeven, is zit niet op een repair profiel. Niks is opgelost dus heb nu een gedetailleerde mail gedaan en gevraagd om een technieker te sturen.
SAGEM MODEM
VDSL line status SHOWTIME
Serial Num LK12091DP160306
Downstream line rate 14536 kbps
Upstream line rate 4056 kbps
Downstream Training Margin 34.3 dB
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
De VDSL tool toont het volgende:
download upload
Line: 14536 kbps 4056 kbps
Modem max: 93480 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 76752 kbps 16081 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 235 m Estimated!
Training margin: 34.3 dB
Attenuation: 8.9 dB
Profiel: 17a - 14.5/4 (repair)
http://www.lijntest.be/ van EDPnet
Toont dat ik 48mbits en 5mbit upload zou moeten halen.
Ik wacht al enkele dagen en nog steeds geen antwoord, iemand nog een idee tot ik nieuws krijg? De telefoonlijn zelf is maar 1-2 jaar oud.
Vorige week Scarlet gebeld en ze gingen het aan Belgacom doorgeven, is zit niet op een repair profiel. Niks is opgelost dus heb nu een gedetailleerde mail gedaan en gevraagd om een technieker te sturen.
SAGEM MODEM
VDSL line status SHOWTIME
Serial Num LK12091DP160306
Downstream line rate 14536 kbps
Upstream line rate 4056 kbps
Downstream Training Margin 34.3 dB
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
De VDSL tool toont het volgende:
download upload
Line: 14536 kbps 4056 kbps
Modem max: 93480 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 76752 kbps 16081 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 235 m Estimated!
Training margin: 34.3 dB
Attenuation: 8.9 dB
Profiel: 17a - 14.5/4 (repair)
http://www.lijntest.be/ van EDPnet
Toont dat ik 48mbits en 5mbit upload zou moeten halen.
Ik wacht al enkele dagen en nog steeds geen antwoord, iemand nog een idee tot ik nieuws krijg? De telefoonlijn zelf is maar 1-2 jaar oud.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Echt geen mogelijkheid om ergens analoog toestel te lenen voor een kwartiertje? Dan kan je onderstaande test doen om jouw lijnnr te weten te komen.
Mss. dat jouw problemen om 0800/22424 te bellen iets te maken heeft met dit hele verhaal. Is niet normal dat jouw lijnnummer (ziet er uit als normaal telefoonnr) niet aanvaard wordt door 0800 nr.philippe_d schreef:PS. Je hebt wel het identificatie nummer van jouw lijn nodig (dit is een fictief telefoonnummer). dat kan je te weten komen door naar 1924 te bellen, met een analoog toestel aangesloten op jouw VDSL lijn.
Net een analoge telefoon kunnen bemachtigen, mijn telefoonnummer is blijkbaar dezelfde als in mijn.scarlet.be en als ik de 0800 nummer bel krijg ik nog steeds dat mijn nummer niet gevonden wordt...
Nog steeds geen reactie van Scarlet...
Nog steeds geen reactie van Scarlet...