Waar komt al dat Russisch webverkeer vandaan?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Hallo,

Ik heb een bescheiden site over mobiel Internet, roaming, tariefplannenen, e.d. met zo'n 100-tal unieke bezoekers per dag.
Buiten een vermelding hier en daar op een paar sites over hetzelfde onderwerp of een onderschrift op een forum staan er op het Internet weinig verwijzingen naar mijn site. Ik heb ook nooit aan traffic-building gedaan.

Via mijn stats zie ik echter verkeer binnenkomen via talloze Russische en Oekraïnse sites waarvan de onderwerpen helemaal niets te maken hebben met de inhoud van mijn site.
De 'hits' van die vreemde sites komen telkens van het hoofddomein, nooit van een pagina of subpagina.
Als ik naar die domeinen ga vind ik er in de broncode van de hoofdpagina nooit een verwijzing naar mijn site.
Waar zouden al die 'hits' dan vandaan komen en met welke bedoeling?

Vriendelijk bedankt,

Flip
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen idee welke requests ze doen naar jou site... maar vaak zijn ze op zoek naar kwetsbaarheden in jou site.

De referral die je ziet heeft trouwens geen enkele betekenis... die kan je gewoon faken.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Dat is "referrer spam". Ze injecteren die links in je stats via zogezegde bezoeken aan je site. Vervelend, niks aan te doen.

De opbrengst voor de sites die betalen voor meer bezoekers kan nauwelijks iets opbrengen, maar dat belet Russische, Oekraïense en andere groepjes niet om dat yoch te verkopen.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Volgens mij brengt dat zelfs helemaal niets op want mijn stats zijn enkel toegankelijk via het control panel. Zoekmachines kunnen daar dus niet bij.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”