De nieuwe baas van Belgacom, Dominique Leroy, zegt in een interview met Knack waar het op staat: Belgacom wil niet langer een melkkoe zijn voor de Belgische overheid en zal het in de toekomst 'onvermijdelijk' met minder personeel moeten doen.
Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/domin ... 15057.html
'Belgacom zal het met minder personeel moeten doen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
De vraag die meteen de kop opsteekt is: gaan er minder mensen zijn die de putten graven in de straten om een aansluiting te maken/herstellen... of gaat er minder personeel zijn bij het kader? De vraag stellen is ze beantwoorden volgens mij. De klant zal dan maar wat langer moeten wachten op zijn aansluiting.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Indien er te veel mensen in "het kader" zitten ==>> dan heb je ook een bron van werknemers die de putten kunnen gaan graven.
De vraag is dan echter of deze mensen van "het kader" voldoende flexibel zijn om putten te gaan graven?
En dan bedoel ik niet of ze voldoende fit zijn om dit te doen.
De vraag is dan echter of deze mensen van "het kader" voldoende flexibel zijn om putten te gaan graven?
En dan bedoel ik niet of ze voldoende fit zijn om dit te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Kaderpersoneel dat putjes gaat graven? Dat zullen dure putjes worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De puttengravers zullen waarschijnlijk toch buiten schot blijven want Dominique Leroy heeft beslist om meer te investeren in het vast netwerk.
Ik denk eerder dat er heel wat simpele bureaujobs zullen vervangen worden door computerprogramma's.
Ik denk eerder dat er heel wat simpele bureaujobs zullen vervangen worden door computerprogramma's.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Of het haar laten knippen tijdens het werk (aja, want mijn haar groeit ook tijdens het werk). Anecdote van een goeie 20 jaar terug
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Het is enorm veel verander bij belgacom hoor !!!
Ik heb het ook nog geweten 1990 rtt int weekend 12 uur beginnen ipv om 8 uur te zijn om te beginnen
savonds gezellig eten drinken.
Sinds 1999 enorm veranderd zeker als je aan de 1207 080022800 zit !!!
Ze zien alles zoveel per uur beantwoorden hoeveel keer je stopt om naar het wc te gaan
Ik heb het ook nog geweten 1990 rtt int weekend 12 uur beginnen ipv om 8 uur te zijn om te beginnen
savonds gezellig eten drinken.
Sinds 1999 enorm veranderd zeker als je aan de 1207 080022800 zit !!!
Ze zien alles zoveel per uur beantwoorden hoeveel keer je stopt om naar het wc te gaan
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik spreek van 20 jaar terug...als het niet meer is. Ergens tussen de omschakeling RTT vs Belgacom
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
krisken 100% mee eens, maar ik had het over mailracer.
Da moet ook van de tijd rtt of zelfs ptt zijn, anders geloof ik er geen snars van.
Want geloof me vrij mensen aan 1207 storingen en klantendienst is het heel wat anders werken dan vroeger.
Da moet ook van de tijd rtt of zelfs ptt zijn, anders geloof ik er geen snars van.
Want geloof me vrij mensen aan 1207 storingen en klantendienst is het heel wat anders werken dan vroeger.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 18 jun 2014, 21:10, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Ten tijde van de RTT dus wel meer dan 20 jaar geleden, was er op de burelen in Brussel véél te véél personeel en te weinig werk.
Dan was het de gewoonte om vanaf 11uur te aperitieven (élke dag!), de middagpauze duurde natuurlijk ook altijd minstens tot 14uur...
Maandelijks een extra dag verlof van de bureauchef in 't zwart was ook gangbaar (verlof voor zo'n dag werd in potlood opgeschreven.... en de volgende dag uitgegomd).
Dat was toen en erg lang geleden.
De situatie is al die tijd almaar veranderd en stelselmatig is het personeelsaantal verminderd tot op een situatie waarbij er zeker geen personeel teveel is, wel in tegendeel.
Hoe belgacom heden nóg kan snoeien in het personeel en tegelijkertijd minder met aannemers werken, dat is me al helemaal niet duidelijk. Misschien kan belgacom/proximus de telecomtarieven vereenvoudigen dan is er alvast minder personeel nodig op de facturatiedienst en informaticadienst om als die prachtige formules op factuur te krijgen.
Dan was het de gewoonte om vanaf 11uur te aperitieven (élke dag!), de middagpauze duurde natuurlijk ook altijd minstens tot 14uur...
Maandelijks een extra dag verlof van de bureauchef in 't zwart was ook gangbaar (verlof voor zo'n dag werd in potlood opgeschreven.... en de volgende dag uitgegomd).
Dat was toen en erg lang geleden.
De situatie is al die tijd almaar veranderd en stelselmatig is het personeelsaantal verminderd tot op een situatie waarbij er zeker geen personeel teveel is, wel in tegendeel.
Hoe belgacom heden nóg kan snoeien in het personeel en tegelijkertijd minder met aannemers werken, dat is me al helemaal niet duidelijk. Misschien kan belgacom/proximus de telecomtarieven vereenvoudigen dan is er alvast minder personeel nodig op de facturatiedienst en informaticadienst om als die prachtige formules op factuur te krijgen.