geen windows geluiden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
willie wortel

:cry: hallo is er iemand die dit probleem kent dat al je geluid het doet behalve je windows geluiden dus opstart geluiden en zo.
er zijn nergens fout meldingen of conflicten alle instellingen na gelopen door meerderen mensen en computer frieks maar nog geen oplossing.
ook geluidskaart meerderen keren op nieuw geinstalleerd maar helpt niks.
tot voor kort werkte het altijd super is er iemand met goede raad voor dat ik xp prof op nieuw ga installeren!!!!!!!!!!!!!!!!!! :?:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Willie wortel,

Ja, als je zegt dat er al een aantal freaks jouw pc bekeken hebben en zeggen dat ze het niet vinden dan zou ik het niet direct weten, maar mijn gedacht zou zijn:

- eerst even geluidskaart checken of ze werkt (bij jou dus OK)
- configuratischerm > sounds en multimedia -> settings checken

(let wel dit is onder Win2000 ben niet zeker of het exact hetzelfde is onder WinXp ivm cfg path)

Bij configuratie van sounds en multimedia kan je de windows geluidjes die aan bepaalde acties zijn toegewezen testen. Als er daar iets misingesteld is, zou dat direct moeten gevonden worden. Vb: je hebt helemaal geen geluiden toegwezen zou triviaal zijn.
Andere mogelijkheid, bij dezelfde settings, maar op het audio tabblad staan de settings verkeerd ivm welk te gebruiken audiodevice...
Eveneens de volume eigenschappen even nagaan, maybe staat er een mode op "mute".

Dit zijn mijn eerste ingevingen die je best even nakijkt. Het kan maybe beu zijn, je kan het al allemaal eens gedaan hebben, maar ja ik kan niet weten wat je exact al allemaal wel en niet geprobeerd hebt..eh.
Dusja, zou wat meer info geven over je soundcard. Ga maybe ook even na of in cfgscherm>systeem>device manager je geluidskaart correct herkendt wordt. Dus geen vraagtekens en uitroeptekens.

Laat iets weten wat je settings zijn, of je iets opmerkt...
I love it when a plan comes together!
willie wortel

goede morgen

:wink: bedankt voor de reactie maar waar je het over hebt is allemaal al gebeurd jammer genoeg maar we blijven verder zoeken.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Misschien stom maar zijn de windowsgeluiden wel geinstalleerd op je pc,
kijk eens in configuratiescherm/Software/Windowsonderdelen: Toevoegen/verwijderen
Het kan altijd bij het installeren van software dat die instellingen gewijzigd zijn.

Hope it works

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Willie wortel,

mja ik kan maar zeggen eh, ik zou aanraden die instellingen nogmaals na te kijken en eventueel samen met ons te overlopen, je kijkt nl makkelijk over iets... dat hebben we hier al genoeg gezien. Als je wel gewoon geluid hebt vb. mp3 en wav e.d. dan zou ik aanraden de settings die ik hierboven gepost heb grondig na te zien.

Anders zou ik zeggen, probeer eens een wav-file af te spelen gewoon. Dus in c:\windowsdir\media... daar vindt je wel wav-files, probeer die eens af te spelen en geef je opmerkingen even.

Btw bij het overlopen van bovenstaande settings die ik heb aangeraden als je het geluid als "preview" beluisterd heb je dan geluid? Dus als je bij die settings op de play button klikt. Deze info kan ons helpen de oorzaak van het probleem te vinden.

Weetgraag,

ik ben niet zeker, maar ik denk dat je dat in WinXp niet langs die manier afzonderlijk kan installeren, die geluidsschema's enzo.., allez bij mij in Win2000 is dat toch niet het geval, en heb al gemerkt dat XP en Win2000 sterk op elkaar gelijken. In Win9x en Me kan je die schema's wel apart installen, dat weet ik.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Bij Win2K is het zo dat die geluiden default geinstalleerd worden
maar heb weinig ervaring met XP daarvan.
Ieder mogelijkheid aankaarten dacht ik!!

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd, ik maakte enkel die opmerking omdat ik er ergens vanuit ging dat die soundschema's in Xp ook default geinstalleerd werden, doordat ze in 2000 al default geinstalleerd werden... daarmee dat ik dat zei..
Iemand kan dan zo zitten zoeken achter een setting die er niet is daarmee...

Zelf heb ik ook weinig ervaring met Xp, maar tis toch allemaal redelijk hetzelfde ;-) Ga binnenkort Xp hier eens op een removable hdd zetten zodat we nog betere feedback kunnen geven :P
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Had nog zo ver niet nagedacht,
een beetje grieperig daarom zijn de brains een beetje suf.

Greetz
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

hallo is er iemand die dit probleem kent dat al je geluid het doet behalve je windows geluiden dus opstart geluiden en zo.
er zijn nergens fout meldingen of conflicten alle instellingen na gelopen door meerderen mensen en computer frieks maar nog geen oplossing.
ook geluidskaart meerderen keren op nieuw geinstalleerd maar helpt niks.
tot voor kort werkte het altijd super is er iemand met goede raad voor dat ik xp prof op nieuw ga installeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!

willie wortel,

Als het tot voor kort super werkte heb je toch iets aan je PC aangepast zodanig dat het nu niet meer werkt.

Je kan in win XP ook overwegen de "System Restore" te gebruiken. Hier kan je PC terugbrengen naar een eerdere datum.
Normaal gezien maakt XP elke keer je nieuwe soft installeerd een zogenaamd restore punt aan. Je kan deze ook zelf aanmaken als je naar een bepaald punt wil teruggaan.
Als je dit gebruikt, dan ben je al de intussentijd bijgeplaatste soft terug kwijt en moet je deze terug installeren. Je bent echter niet de door de soft aangemaakte files kwijt. (een vb: je plaats word op je XP PC en maakt een dokument aan met de naam "00.doc". Na een system restore met datum voor de installatie van word ben je wel je pakket word kwijt, maar niet je dokument "00.doc").
Je kan "system restore" vinden in je system tools (dacht via "prog files" - "accessories" - "system tools"

Greetz,
Maverick

PS: probeer eerst de zaken op volgende post eens uit en laat iets weten over de resultaten.
Laatst gewijzigd door Maverick 19 feb 2003, 09:02, in totaal 3 gewijzigd.
Maverick
Plus Member
Plus Member

willie wortel,

Probeer eerst dit eens.

Start
Control Panel
Sounds and Audio devices

Hieronder kijk je naar de tab "sounds" zie je hier bij "program events" (onderste venster) luidsprekers staan? Zo Nee, dan zijn er geen geluiden aan je acties gekoppeld.
Zo ja, klik op een event, dan wordt er een zwarte pijl actief onderaan? Klik hierop, dan hoor je normaal het geluid dat bij die event hoort. Hoor je hier niets, dan zoeken we verder, maar zoek dit eerst eens uit.

Greetz,
Maverick
Maverick
Plus Member
Plus Member

Oddity,

Zelf heb ik ook weinig ervaring met Xp, maar tis toch allemaal redelijk hetzelfde

Sorry, maar XP is in enkele opzichten wel een beetje anders dan Win2000 dacht ik zo.

Greetz,
Maverick
All Your Base
Plus Member
Plus Member

als je de playschool-look als anders wilt bestempelen wel ja :lol:

intern verschillen die twee versies toch echt niet veel hoor maverick, alletwee op hetzelfde gebouwd, en weinig extra functionaliteiten in xp
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maverick schreef:Oddity,

Zelf heb ik ook weinig ervaring met Xp, maar tis toch allemaal redelijk hetzelfde

Sorry, maar XP is in enkele opzichten wel een beetje anders dan Win2000 dacht ik zo.

Greetz,
Maverick

Maverick,

de layout is idd anders, maar de opbouw architectuur van beide system is zo goed als identiek. Hier en daar is er maar een paar setting die ergens anders staat. Wat jouw uitleg betreft heb je eigenlijk gewoon gepost wat ik enkele posts hoger gepost heb. De schemas kan je niet apart installeren, wordt default gedaan. Maar je kan wel de settings van je multimedia geluiden checken. Zie ergens rond post 2 en 5.
Maverick
Plus Member
Plus Member

Probeer ook maar te helpen.
Maar op elke woord dat je hier ergens post heeft er wel de ene of de andere iets op aan te merken, daarom

Discussion closed, I retire.

Kan je mischien nog wat opmerkingen maken dat het in het engels staat ipv in het nederlands.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maverick,

je moet dit helemaal niet verkeerd opnemen, maar het posten van twee maal hetzelfde is niet echt handig. Dat is alles wat ik wou opmerken. Verder is dit een discussieforum dus is er plaats voor discussie. Als je ergens kritiek opgeeft, is het gewoon beter dan je dan aantoont waarom... of uitleg geeft. Gewoon kritiek komt heel negatief over.

Maar kom, je helpt idd, ik wou slechts reageren op het feit dat je zei dat er wel een verschil was tss Xp en 2000. En ik wou zeggen dat op het punt, waarover dit probleem gaat, er geen verschil is.

I'd say, discussion idd closed.

Je moet je helemaal niet aangevallen voelen!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”