Ik heb sinds kort internet van Dommel. Van Dommel heb ik hiervoor een modem ontvangen. Een Fritzbox 7360. Toen ik gisterenavond de mogelijkheden van deze modem wilde verkennen, is de internet verbinding uitgevallen. Dit was toen ik op zoek was naar de internet instellingen. Ik wilde deze bekijken via de wizzard "intenet verbindingen instellen". Dus, hoogst waarschijnlijk heb ik deze zelf , ongewild overschreven.
Als ik in de modem ga kijken zie ik op het tabblad "online monitor", de tekst "DSL verbinding", daarachter een groen bolletje en daarachter de tekst "ready"
Onder deze lijn de tekst "internet, IPv4", daarachter geen groen bolletje en daarachter de tekst "not connected".
Alle hulp om dit terug ok te krijgen is meer dan welkom
instellingen Fritzbox 7360 voor Dommel
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Ga eens naar account-instellingen en kijk of je de gebruikersnaam en wachtwoord correct hebt ingesteld.
Misschien ook eens controleren of de modem wel voor VDSL is geconfigureerd in plaats van voor ADSL.
Van de concurrenten van EDPnet, maar er staat wel goed uitgelegd hoe je een Fritzbox configureert:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... %28VDSL%29
Succes!
Misschien ook eens controleren of de modem wel voor VDSL is geconfigureerd in plaats van voor ADSL.
Van de concurrenten van EDPnet, maar er staat wel goed uitgelegd hoe je een Fritzbox configureert:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/FRIT ... %28VDSL%29
Succes!
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Inderdaad een schat aan informatie in de link van Steven 7. Ik ben er niet in geslaagd de instellingen van Dommel zichtbaar te maken en deze eventueel op fouten na te zien, deze kunnen afgeschermd zijn. Maar....met de informatie, via de link in de post van Steven7, heb ik in het instelscherm voor een "een andere provider" gekozen, waarna ik slechts de logging en paswoord kon invoeren (andere instellingen waren niet zichtbaar) en de zaak werkte.
Ik zal maandag eens naar de helpdesk van Dommel bellen of zij weten wat er is misgegaan met de voorgeprogrammeerde instellingen van Dommelen wat er kan aan gedaan worden.
Bedankt Steven7 voor je hulp
Ik zal maandag eens naar de helpdesk van Dommel bellen of zij weten wat er is misgegaan met de voorgeprogrammeerde instellingen van Dommelen wat er kan aan gedaan worden.
Bedankt Steven7 voor je hulp

Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
IK heb dit ook al voorgehad. Het probleem is dat je username en password gereset zijn en bij sommige vooraf geinstalleerde instellingen heb je niet de mogelijkheid om deze in te voeren in de configuratiepagina.
De oplossing, moest je nog willen, is om terug je abonnement te kiezen bij Internet > account information > internet service provider en de wizard 'Set Up Internet Connection' te doorlopen. Hierbij krijg je dan de mogelijkheid om je username en password op te geven.
De oplossing, moest je nog willen, is om terug je abonnement te kiezen bij Internet > account information > internet service provider en de wizard 'Set Up Internet Connection' te doorlopen. Hierbij krijg je dan de mogelijkheid om je username en password op te geven.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Na een telefoontje naar de helpdesk van Dommel heeft men mij volgende procedure uitgelegd:
- modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (blijkbaar zijn de Dommel instellingen er standaard ingezet)
- Annex instelling wijzigen. Ik meen dat hij op "Annex A" moet staan voor ADSL.
Wat ik toen niet door had is dat de telefooninstellingen daarna (veel later) automatisch ingevuld worden. Omdat de telefoon dus niet onmiddellijk werkte ben ik maar zelf gaan experimenteren (alweer) en merkte ik dat als ik " Provider requires G.726 in accordance with RFC 3551" aanvinkte de telefoon ook werkte.
Maar....., ik meende dat op dat invulveld voor de telefoon vroeger meer zaken aangevinkt waren. Kan iemand dat eens nazien bij zijn modem van Dommel en mij geruststellen?
- modem terugzetten naar fabrieksinstellingen (blijkbaar zijn de Dommel instellingen er standaard ingezet)
- Annex instelling wijzigen. Ik meen dat hij op "Annex A" moet staan voor ADSL.
Wat ik toen niet door had is dat de telefooninstellingen daarna (veel later) automatisch ingevuld worden. Omdat de telefoon dus niet onmiddellijk werkte ben ik maar zelf gaan experimenteren (alweer) en merkte ik dat als ik " Provider requires G.726 in accordance with RFC 3551" aanvinkte de telefoon ook werkte.
Maar....., ik meende dat op dat invulveld voor de telefoon vroeger meer zaken aangevinkt waren. Kan iemand dat eens nazien bij zijn modem van Dommel en mij geruststellen?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Annex A = analoge telefoonlijn
Annex B = ISDN
Annex B = ISDN
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Alleen voor ADSL!Jack Daniels schreef:Annex A = analoge telefoonlijn
Annex B = ISDN
Bij VDSL2:
Annex B = analoge telefoonlijn
Annex B = ISDN (hoewel geen nieuwe VDSL2 aansluiting meer mogelijk is op ISDN)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik heb het voor alle zekerheid nog eens nagekeken. Mijn model staat op Annex A en ik heb een ADSL verbinding, geen VDSL.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Internet>account information> internet connection: selecteer Dommel adsl cityline
[
Post made via mobile device ]
[

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Momenteel een FB 7113 bij n Dommel Cityconnect/cityline maar geeft onvoldoende bereik. Zou dit beter zijn met een FB 7360 ? Een expander help alvast niet
Als ik een FB 7360 2e hands zou anschaffen, kan die dan ingesteld worden voor Dommel met :
Internet>account information> internet connection: selecteer Dommel adsl cityline
Is er geen paswoord nodig etc ?

Als ik een FB 7360 2e hands zou anschaffen, kan die dan ingesteld worden voor Dommel met :
Internet>account information> internet connection: selecteer Dommel adsl cityline
Is er geen paswoord nodig etc ?