Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

vanop facebook
Hallo allemaal, er zijn inderdaad storingen bij het 'near-live' kijken. We zijn deze aan het analyseren en hopen de oorzaak binnenkort te kunnen wegnemen. Tip: als je kan kijken naar de opnames met een iets grotere tijd tussen (dus 'iets oudere opnames') , dan zijn de meeste van deze storingen gecorrigeerd. Onze excuses voor het ongemak ! *support@bhaalu
de koe zegt boe
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Is het gedaan met bhaalu ? Dit krijg ik al heel de morgen :
Screenshot_2014-05-31-08-26-27.png
terwijl netflix en youtube gewoon werken. En het is op meerdere android apparaten zo.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

hier werkt het
de koe zegt boe
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Bij mij werkt het met de windows-applicatie, maar de 3 android apparaten laten het afweten (mijn tablet, mijn telefoon, mijn stick) Vreemd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

op android werkt het inderdaad niet (sorry, die had ik niet getest)
wel op de box en pc
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Box en windows werkt

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Android werkt terug. Blijkbaar gebruiken ze andere servers voor android dan voor de box of windows. :banana: :angel:
(smileys wou de kleine plaatsen)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik ga de testversie eens gebruiken, waarom moet je aanduiden welke zenders je wilt 'opnemen'. Sowieso wordt alles toch opgenomen, dus wat maakt het uit dat jij kiest enkele zenders niet te hoeven zien?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

pauwelyn schreef:Is het gedaan met bhaalu ? Dit krijg ik al heel de morgen :
terwijl netflix en youtube gewoon werken. En het is op meerdere android apparaten zo.
Ik had hier moeten kijken toen ik het ook voor had :). Was op Twitter gaan klagen, maandag antwoorden ze:
Twitter: https://twitter.com/bhaaluBENL/status/473390766254215168
pauwelyn
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 jun 2011, 10:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

satsurfer schreef:ik ga de testversie eens gebruiken, waarom moet je aanduiden welke zenders je wilt 'opnemen'. Sowieso wordt alles toch opgenomen, dus wat maakt het uit dat jij kiest enkele zenders niet te hoeven zien?


Ik vermoed wegens legale redenen. Als je nooit aangegeven hebt iets te willen opnemen, kan je moeilijk een videorecorder zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

hoe wijzig je het wifi netwerk bij de bhaluu box? Ik vind daar nergens instellingen staan of zo.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Je wifi-accesspoint waarmee je verbonden was uitschakelen.
Netwerkkabel uit de box trekken (mocht die om één of andere toch nog zijn aangesloten).
Box inschakelen.
Je krijgt de vraag om te verbinden met een wifi-netwerk dat wel actief is.
Daarna kan je het oorspronkelijke wifi-accesspoint terug inschakelen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hier zitten we dan met onze Bhaalu box in onze Gite in Bretagne, maar stommerik,dat ik ben , vergeet ik thuis het wifi-antennetje.... Zo'n opschroefbaar wifiantennetjen, vind je dat gemakkelijk in een elektrozaak of eerder in een computerzaak?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

PC winkel al zou dat wel eens dik kunnen tegen vallen om die afzonderlijk uit stock te kunnen kopen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Zelf eenjte maken? Zo moeilijk is het nu ook weer niet om een simpele dipole antenna te maken voor 2.4GHz. Maar je moet het materiaal wel hebben.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bij mij blijven de haperingen op de pc legio. Zolang het geen populaire uitzending is gaat alles vlot bij het live kijken, maar eens er een ietwat programma speelt waar waarschijnlijk veel mensen naar kijken hapert het beeld, stopt het met spelen, foutmelding van opnamefout en te trage verbinding... Ook bij de online versie heb je vaak dat het beeld een fractie van een seconde bevriest. Minder prettig bij snelle sportwedstrijden bvb.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Heb contact met Bhaalu genomen en ze gaan een antenne per post opsturen. Afwachten maar.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Slafes schreef:Bij mij blijven de haperingen op de pc legio. Zolang het geen populaire uitzending is gaat alles vlot bij het live kijken, maar eens er een ietwat programma speelt waar waarschijnlijk veel mensen naar kijken hapert het beeld, stopt het met spelen, foutmelding van opnamefout en te trage verbinding... Ook bij de online versie heb je vaak dat het beeld een fractie van een seconde bevriest. Minder prettig bij snelle sportwedstrijden bvb.
Ik heb geen probleem... kan je eens een specifieke uitzending geven?
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bvb de match van de rode duivels van de week. Eurosong. Kortom eigenlijk elke voetbal match die de collega's proberen te kijken. Uitgesteld kijken werkt perfect.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Een poos terug hadden we het hier over het doorsturen van je digitale factuur zodat ze kunnen controleren of je daadwerkelijk klant bent bij een tv provider. Blijkbaar als je je nu registreert dien je voor Telenet je login en paswoord aan Bhaalu door te geven zodat ze maandelijks kunnen nakijken of je nog tv hebt betaald.

Excuse me? Dit vind ik persoonlijk toch wel een probleem om eerlijk te zijn. Mijn account en wachtwoord zomaar doorgeven aan een firma?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Slafes schreef:Mijn account en wachtwoord zomaar doorgeven aan een firma?
Niet zomaar, op het moment dat je je tv-logingegevens doorgeeft, is er tussen jou en Bhaalu reeds een overeenkomst gesloten waarin Bhaalu belooft om deze logingegevens geëncrypteerd op te slaan en uitsluitend te gebruiken om éénmaal per maand jouw tv-abonnement automatisch te verifiëren.
Je handelt toch in vertrouwen? Of niet soms? (Bedenk maar eens welke firma's over jouw creditcardgegevens beschikken, da's krak hetzelfde.)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Doet me denken aan sommige payment sites die de login procedure volgen voor je netbanking en op die manier in principe dus ook volledig toegang krijgen tot je banking application. (Denk dat ik dat hier ook eens gepost heb destijds).
Ik vind het eerlijk gezegd toch ook maar shady practice. Er moeten daar toch betere oplossingen voor bestaan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Raf1, daar ben ik het niet mee eens... Ik huiver al wanneer ik mijn visa kaart ergens moet invoeren en ik echt geen andere oplossing heb om te kunnen betalen. Oa Amazon en Paypall zijn de enige twee bedrijven die mijn visa hebben. Dat is ook niet helemaal hetzelfde als een login van je provider doorgeven. Visa geeft bescherming tegen fraude, maar Telenet doet dat niet als Bhaalu gegevens op straat komen te liggen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

er is ook niets dat u verplicht om bhaalu te nemen :nono:
als je niet tevreden bent, ben je weg :cop: simpel toch?
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ja, dat antwoord lees ik hier zo vaak, staat het u niet aan, bol het af maar daar gaat het dus niet om he...

Ik blijf er bij dat de originele optie veel beter was. Je stuurde daar immers maar door wat je wou doorsturen. Niet je inloggegevens die mogelijk na een hack toch te grabbel liggen voor hackerkiddies.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als het versleuteld is, ontsleutel je het niet zomaar hé

ebay was ook gehakt..
Ik (scarlet) moet mijn login gegevens trouwens niet doorsturen, ik kan nog steeds mijn factuur mailen
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Probeer eens te registeren met Telenet, dan heb je echt geen andere optie meer dan je login doorgeven...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je kan ook kiezen om de tv-logingegevens elke maand manueel in te voeren. Dan wordt jouw (geëncrypteerde) Telenet-login nooit op een Bhaalu-server opgeslagen, maar wordt die éénmaal geëncrypteerd naar het serverside validatiescript gestuurd.
Wat Bhaalu nu doet, is alleszins véél veiliger dan manueel facturen opsturen via e-mail.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het kan misschien veiliger zijn, maar bij mijn betalend account stuurde ik enkel mijn telenet klantennummer voor tv door, mijn naam en de maand waarvan het factuur geldig was. Dat vind ik persoonlijk toch een stuk minder invasief in mijn pivacy dan mijn hele login zomaar rechtstreeks aan een derde te geven.

Ik heb ook gekozen om het niet te onthouden.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Misschien meer een bhaalu only vraagje maar, bij het registreren bij bhaalu word dit gevraagd:

Code: Selecteer alles

Ik wens alle kanalen van dit TV-abonnement op te nemen.
Ik wil een selectie van kanalen van mijn TV-abonnement opnemen
Is er een reden om voor het een of het ander te kiezen buiten het feit dat je enkel zou willen opnemen wat je echt interesseert?

[Mod Edit] Bhaalu-only posts verhuisd naar de Bhaalu topic
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

bambipower schreef:op bhaalu spreekt men van Beschikbaar werkgeheugen (RAM) 640MB
https://benl.bhaalu.com/products/mobile?tld=be
Ik heb de indruk dat ze daar niet echt weten waarover ze het hebben. Min 640MB op iOS betekent geen iPad 2 en lager, geen iPad mini, geen iphone 4 of 4S, geen enkele variant van de ipod touch.

Waarschijnlijk hebben ze mb en kb omgewisseld... :lol:

En 1Mbps meer in het buitenland dan in het binnenland? Why?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

MaT schreef:
Is er een reden om voor het een of het ander te kiezen buiten het feit dat je enkel zou willen opnemen wat je echt interesseert?
Dit bepaalt wat je later wil bekijken, voor elke post dat je aanvinkt kan je tot 30 dagen ofzo terug in de tijd gaan om programmas te bekijken. Dus alles wat er aangevinkt wordt zal een maand worden bijgehouden. Dat is althans het principe van Baahlu dat ik begrepen had;
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

hoe minder je opneemt, hoe overzichtelijker
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Slafes schreef:Het kan misschien veiliger zijn, maar bij mijn betalend account stuurde ik enkel mijn telenet klantennummer voor tv door, mijn naam en de maand waarvan het factuur geldig was. Dat vind ik persoonlijk toch een stuk minder invasief in mijn pivacy dan mijn hele login zomaar rechtstreeks aan een derde te geven.
Je kan wel je telenet account paswoord elke keer veranderen na validatie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Heb gisteren een bhaalu account aangemaakt en getest op mijn smartphone met 'slechts' 512MB RAM (384 beschikbaar voor apps).

De interface werkt traag maar eenmaal je een stream bekijkt gaat alles vlotjes, mooi beeld en geen haperingen.
Het enige wat ik merk is dat de audio niet altijd in sync is. Zijn er nog mensen die dit merken of zou dat aan het geheugen te wijten zijn?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goztow schreef:Je kan wel je telenet account paswoord elke keer veranderen na validatie.
Reeds gedaan. Ben ook niet van gisteren. :)

Maar blijf er bij, in tussentijd kan men er alsnog misbruik van maken.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

En hoe zou je dan misbruik kunnen maken van een telenet login? Inloggen op hotspots misschien? Mail, maar zoals gezegd doe je dat bij een onafhankelijke mailprovider. Dan blijven er nog over: je facturen betalen?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Je abo aanpassen, je paswoorden aanpassen, met je mail account anderen spammen, etc etc etc.. en mag ik aub nog zelf kiezen waar ik mijn mails laat toekomen? Alsof Gmail beter is wat privacy betreft, en dat is het ook bij Outlook... Telenet heeft nu eenmaal een mail service die deftig werkt dus niet abnormaal dat klanten daar gebruik van maken. Of dat een goede keuze is maakt niet uit in deze discussie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hoeveel mensen zijn er niet, met een gmail account, die hun Telenet user-id en paswood aan Gmail hebben gegeven zodat Gmail hun Telenet mails kan afhalen?
Die vertrouwen er toch ook op dat Google hun Telenet login met zorg behandelt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ja kijk, als bhaalu zich met zo'n zaken gaat bezighouden gaat dat snel uitkomen en is het game over voor bhaalu. Ze gaan zich dat heus niet riskeren hoor.

Natuurlijk mag je zelfs kiezen waar je je mail laat toekomen en er bestaan nog vele andere gratis en betaalde alternatieven. Aan een mailbox van een provider hangen wel enkele nadelen aan vast waar je zal mee moeten leven (en ik heb geen medelijden met mensen die de nadelen ondervinden terwijl ik ze heb gewaarschuwd ervoor). Dit is er weer eentje van.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”