Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mja, dat van hem is echt een camera slider. Die dynamic perception is gemotoriseerd en specifiek gericht op timelapses. Je hebt bvb het move-shoot-move principe: een beetje bewegen, foto nemen, terug bewegen, enz... Ideaal bij langere sluitertijden. 'k Moet me wel nog wat in de theorie inlezen want er zijn toch wat zaken waar je rekening mee moet houden.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Zoals het aantal foto's per afgelegde weg/tijdseenheid, vb: in 1 der youtube video's kwam ik tegen dat je best elke 2 seconden een foto neemt bij 10 cm/min.
Of indien je 4 seconden neemt halveer je de verplaatsingssnelheid naar 5 cm/min.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Mijn nieuw speelgoed : een afwas machiene, nu heb ik meer tijd voor de rest van het speelgoed :)
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

I-pad2 "gekregen" voor mijn vaderkesdag :)

'k Was eerlijk gezegd niet zo enthousiast, had eigenlijk liever een goede android tablet gekregen :(
Ben niet zo'n apple fan, en android heb ik meer onder de knie (smartphone) ....

Dus nu druk bezig met mijn eerste pasjes in de apple world :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Niet plooien philippe :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

philippe_d schreef:I-pad2 "gekregen" voor mijn vaderkesdag :)

'k Was eerlijk gezegd niet zo enthousiast, had eigenlijk liever een goede android tablet gekregen :(
Ben niet zo'n apple fan, en android heb ik meer onder de knie (smartphone) ....

Dus nu druk bezig met mijn eerste pasjes in de apple world :)
Ik heb een jaar een Nexus 7 3G (2012) gehad, en voor de rest speel ik regelmatig met een iPad 1G, nu een air. En ik kan zeggen dat ik geneigd zou zijn om iOS te kiezen op tablets.
Een iPhone zou ik waarschijnlijk na een dag al uit het raam gooien van frustratie, heel het sharen tussen apps (verzend eens een foto die je aan het trekken bent met een app die niet twitter of facebook is) of het notification center, dat is al even erg. Om nog maar te zwijgen van het verschil in kwalitieit van de apps die de google services gebruiken. (Gmail, maps, calendar, drive en youtube maar in mindere mate)

Aangezien ik toch alleen zou surfen, feedly/pocket zou lezen en af en toe een (youtube) filpmje met een tablet zou kijken zijn die gebreken (imho) niet echt een probleem meer, en apprecieer ik wel de snelheid en soepelheid van iOS, zeker voor het browsen (op een iPad air, niet echt op een first gen iPad).

Mijn Nexus 7 heb ik eigenlijk weggedaan omdat ik het ding niet echt gebruik. Mijn telefoon volstaat voor de kleine dingen en als ik toch iets meer wil doen is mijn laptop altijd wel ergens in de buurt.

Maar als ik nu een tablet zou kiezen, zou dat zelfs als android fan, waarschijnlijk een iPad zijn. En de volgende Nexus 7/8/10 moet al heel erg goed zijn om mijn gedacht daarvover te veranderen.

TL;DR, geef het wat tijd, die ipad zal je wel bevallen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

De pebble steel nu al enkele weken in gebruik, super!
Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Heb zelf ook de steel sinds een maand of 2.
Echt een leuk ding, maar ik vind de functionaliteit out-of-the-box behoorlijk magertjes
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@devastator: Het enige waarvoor ik dit nodig heb is Pushover, die geeft mooi notificaties en beheer alles via dat en met IFTTT haal je online informatie op
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik had een PC nodig die 24/7 draait als VeeAm back-up proxy.
  • Abel H2 fanless Chassis
  • Intel NUC D54250WYB Core i5-4250U
  • 2 x 8 GB DDR3 SO-DIMM PC3-1066 (1333) 1.35V
  • Intel SSD 520 240 GB (had ik nog liggen)
Komt bij de tv te staan met Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830.
Later misschien nog XBMC installeren ...

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

@Tim: ik gebruik idd ook PushOver.

En AutoPebble, om vanuit Tasker meldingen te doen.
Bovendien ben ik ook een eigen app aan het schrijven om mijn domoticasysteem aan te kunnen sturen vanaf de pebble (dit is eigenlijk de reden dat ik em gekocht heb).

Feit blijft dat er wel wat meer (van dergelijke) functionaliteit standaard aan boord had mogen zijn.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Sinds vandaag een Asus RT-AC68U in huis! :beerchug:

En al direct uitgetest in onze badkamer/toilet die een half verdiep lager zit. En jawel hoor, eindelijk geen mobiel dataverbruik door 4G aan te moeten zetten om wat te surfen tijdens het k*k$en.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb de rt-ac66u en da's inderdaad een heel goede router! Wifi bereik en snelheid is uitstekend.
Gebruikersavatar
kaas2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 nov 2008, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Off topic...
sirWard schreef: En jawel hoor, eindelijk geen mobiel dataverbruik door 4G aan te moeten zetten om wat te surfen tijdens het k*k$en.
Surfen tijdens het kak$en aan 4G is dat net zo snel als diarree?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Sneller dan constipatie in ieder geval. Zo voelt het toch aan bij Mobistar op 3G! :-p
Sparky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 02 jan 2005, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

een "Samsung SyncMaster S27D390H"

(zou eind van de week aankomen)
Laatst gewijzigd door Sparky 22 jul 2014, 08:59, in totaal 1 gewijzigd.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb een elektrisch wiel aangeschaft voor mijn fiets ... ik was al een tijdje aan het zien op goldenmotor.com , maar nu heb ik het aangeschaft via devi-motion uit nederland ...

MagicPie3 (voorwiel)
Bottle battery 36V 10AH

Ik schat dat ik er 25km mee kan doen zonder trappen @ 30 kmh ... ik ga wel nog 2 batterijen bij bestellen ...
zal deze week het wiel eens aan de pc hangen om de parameters te bekijken.
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ook toevallig... vorige week mijn nieuwe elektrische fiets ontvangen. De e-move premium, kostprijs 2.800€
Mijn vorige elektrische fiets had een 36000km op de teller. Het beste is er af, al hou ik hem ter vervangen bij depanage
de koe zegt boe
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Is er een reden waarom je het voorwiel genomen hebt? Of puur voor het gemak (geen ketting)?

Blijkbaar wel goedkoop is zijn categerie ... Heb je al ervaringen of reviews?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

De vraag is denk ik voor Petzl
Maar ik prefereer voorwielmotor boven middenmotor. En dan inderdaad voor de ketting. Van achterwielmotor hoor ik veel dat je te veel gewicht achteraan krijgt, waardoor stabiliteit op wegdek afneemt. Want ook je batterij zit in veel gevallen achteraan... Tis gelijk voortdurend iemand vervoeren op je bagagerek
de koe zegt boe
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Het voorwiel heb ik vooral gekozen omwille van de eenvoud, ook wel om niet de gehele fiets omzeep te helpen met chinezerij....

van het gewicht 7.5 kg merk ik totaal niets tijdens het rijden, wel als de batterij leeg is ...

vandaag 19 km gedaan zonder echt moe te worden :)
Bijlagen
DSCN9997_1.JPG
DSCN9998_1.JPG
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb nu 110km op de teller, en heb nog 2 streepjes over (van de 5)van de batterij. Ik vermoed dat ik wel een 160km haal bij laadbeurt. Maar ik trap natuurlijk ook wel... Ik rij op stand 2 van de 5 voor ondersteuning.

Ik merk ook als ik naar standje 5 ga, dat ik ook wel de 30km/h haal zonder hard mee te trappen....
de koe zegt boe
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb momenteel dus een gashendel, maar dat maakt ook wel dat je verzekering + helm nodig hebt ....
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

ImageUploadedByTapatalk1403950261.252689.jpg
Kinderen kregen iets voor hun goed rapport, maar dees kon ik toch niet laten liggen voor mezelf...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Voor mij ne Samsung S4 int blauw.
Gevonden in het bos waar we aan het wandelen waren gisteren.
Zat geen simkaart in en ook geen sd kaart ofzo.
Verder was de batterij plat........na het opladen starte hij wel op maar kwam niet verder dan bootscreen.
Even aan pc gehangen en s4 in download mode gezet voor cwm recovery erop te zetten daarna nieuwe custom rom "carbon rom KK 4.4.4" erop geknald.
Loopt nu als een zonnetje en de batterij houd het nu ook al mooi 16 uurtjes uit en zit nog op 31% dus die is ook nog goed.

Hoe die in dat bos terechtgekomen is zonder simkaart erin weet ik niet maar ik ben er maar goed mee :)

Men oude S2 die nog steeds super werkt ook op 4.4.4 maar aan het vrouwke gegeven haha
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Gestolen en daar gedumpt ?
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Zou best wel eens kunnen ja........moet dan wel ne domme dief geweest zijn als die niet weet wat die dumpt :)

Had hem bijna niet zien liggen trouwens tot ik er bijna vol met mijn 95 kilokes er tegenaan getrapt had.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hier hangen sinds gisteren 2 Nest Protects omhoog. Te gek wanneer uw rookmelder tegen u begint te babbelen! :mrgreen:

Afbeelding
ooh. shiny.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Nieuw Bay Trail bordje gaan halen ter evaluatie ...

http://www.alternate.be/MSI/J1900I/html ... =7&lk=6148

Momenteel hebben we een audiofiele streamer gebouwd die tot nu toe alles wegspeelt tot 4.000 euro bij de concurrentie ;) Duurdere streamers hebben we er nog niet tegenover gezet, maar we vrezen voor de concurrentie ;) Gebruik een 17 Watt TPD celeron bordje wat eigenlijk meer dan reserve over heeft en nu zonder moeite op 32 bit 384 Khz DSP loslaat, maar dit nieuw bordje is op 't eerste zicht 4x sneller en maar 5 euro duurder dan oud en slechts 10 Watt TPD ... zeer benieuwd naar cpu load met zelfde workload ;) Omdat we lineaire audiofiele voedingen gebruiken is elke bespaarde watt uiteraard wel meegenomen.

Enige wat nieuw bordje mist is een standaard SPDIF/TOSLINK uitgang (die heel weinig klanten vragen, USB is de standaard naar DACs).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Weer iets nieuws geleerd waar ik het bestaan niet eens van wist. Interessant.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

H'mmm dit bay trail bordje boot wel perfect linux op, maar de USB chipset is niet compatible met kernel 3.6.5 en 3.6.11 ....

Nu even de nieuwste fedora booten om te kijken wat usb doet ... yes ... met fedora 20 zien we wel perfect alle USB devices.
Met 3.11.10 van fedora 20 installer cd wel lsusb output zoals verwacht ....
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Opus schreef:Zou best wel eens kunnen ja........moet dan wel ne domme dief geweest zijn als die niet weet wat die dumpt :)

Had hem bijna niet zien liggen trouwens tot ik er bijna vol met mijn 95 kilokes er tegenaan getrapt had.
Ge weet toch dat ge in theorie dat ding aan de politie moet gaan geven he...

Alleja, ge vindt een dure smartphone in een bos zonder sim of wat dan ook in. Dat houdt in dat je mogelijks met een gestolen toestel rondloopt, of een toestel dat gebruikt is voor criminele feiten.
Maak goed de afweging of het hem dat waard is...
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Als je hem afgeeft aan de politie, zorg dan wel dat je kan bewijzen aan de eigenlijke eigenaar dat de politie hem in ontvangst genomen heeft, en niet in zijn rechterbroekzak gestoken heeft eenmaal je buiten was. :cop:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Dit verhaal komt zo bekend voor ... had ooit eens een mountain bike gevonden, die al in twee stukken met een slot aan mekaar hing. Enkele kritische verbindingenpunten waren verdwenen, maar die kon je makkelijk in de fietshandel vinden. Omdat mijn ma dacht dat die fiets daar al stond, gestolen, en klaar om te moven, heeft ze die fiets meegenomen naar ons buitenverblijf, bij den boer met de slijpschijf slot in twee en nieuwe spil in voorwil ... et voila.

Maar dat heeft altijd een raar gevoel gegeven en kort nadien heb ik dan zelf een fiets van hetzelfde merk gekocht.
Dat was 25 jaar terug en ik zou dat dus nooit meer doen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

thamar schreef: Alleja, ge vindt een dure smartphone in een bos zonder sim of wat dan ook in. Dat houdt in dat je mogelijks met een gestolen toestel rondloopt, of een toestel dat gebruikt is voor criminele feiten.
Maak goed de afweging of het hem dat waard is...
Of erger, hij behoorde toe aan iemand die verdwenen is ofzo? Plots wordt het signaal weer opgepikt bij je thuis... 't Is nogal doemdenken, maar ik denk dan toch ook altijd: "eerlijk duurt 't langst" :-)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

7.png
7.png (146.81 KiB) 3254 keer bekeken
Heb thuis per design wel een aantal wifi blind spots, en wil on demand in de tuin een beter signaal ....

Dus kocht ik deze .... ga er nog zo'n remote aan/uit switch op zetten.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

cloink schreef:Hier hangen sinds gisteren 2 Nest Protects omhoog. Te gek wanneer uw rookmelder tegen u begint te babbelen! :mrgreen:

Afbeelding
Review met video graag, ik ben hier wel curieus naar. Wel ongelofelijk duur :)
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

cloink schreef:Hier hangen sinds gisteren 2 Nest Protects omhoog. Te gek wanneer uw rookmelder tegen u begint te babbelen! :mrgreen:

Afbeelding
Dat wordt nog lachen als hackers daar exploits op vinden :D wel nogal duur voor een rookdetector vind ik.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

NickG schreef:
thamar schreef: Alleja, ge vindt een dure smartphone in een bos zonder sim of wat dan ook in. Dat houdt in dat je mogelijks met een gestolen toestel rondloopt, of een toestel dat gebruikt is voor criminele feiten.
Maak goed de afweging of het hem dat waard is...
Of erger, hij behoorde toe aan iemand die verdwenen is ofzo? Plots wordt het signaal weer opgepikt bij je thuis... 't Is nogal doemdenken, maar ik denk dan toch ook altijd: "eerlijk duurt 't langst" :-)
We horen niks meer van Opus, zou hem zeep aan't oprapen zijn? :banana:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ub4b schreef:Enige wat nieuw bordje mist is een standaard SPDIF/TOSLINK uitgang (die heel weinig klanten vragen, USB is de standaard naar DACs).
Heb hier 12 jaar oude receiver van 4500 eur :-o (onkyo tx-ds 989) zonder USB.

Dit niets?
http://www.whathifi.com/news/voxtok-to- ... _read_more

Ik vind die resolutie overkill!

In any test where a listener can tell two choices apart via any means apart from listening, the results will usually be what the listener expected in advance; this is called confirmation bias and it's similar to the placebo effect. It means people 'hear' differences because of subconscious cues and preferences that have nothing to do with the audio, like preferring a more expensive (or more attractive) amplifier over a cheaper option.

Afbeelding

192kHz digital music files offer no benefits. They're not quite neutral either; practical fidelity is slightly worse. The ultrasonics are a liability during playback.

24 bit audio is as useless as 192kHz sampling. The good news is that at least 24 bit depth doesn't harm fidelity. It just doesn't help, and also wastes space.

This paper presented listeners with a choice between high-rate DVD-A/SACD content, chosen by high-definition audio advocates to show off high-def's superiority, and that same content resampled on the spot down to 16-bit / 44.1kHz Compact Disc rate. The listeners were challenged to identify any difference whatsoever between the two using an ABX methodology. BAS conducted the test using high-end professional equipment in noise-isolated studio listening environments with both amateur and trained professional listeners.

In 554 trials, listeners chose correctly 49.8% of the time. In other words, they were guessing. Not one listener throughout the entire test was able to identify which was 16/44.1 and which was high rate [15], and the 16-bit signal wasn't even dithered!

Another recent study [16] investigated the possibility that ultrasonics were audible, as earlier studies had suggested. The test was constructed to maximize the possibility of detection by placing the intermodulation products where they'd be most audible. It found that the ultrasonic tones were not audible... but the intermodulation distortion products introduced by the loudspeakers could be.

Why push back against 24/192? Because it's a solution to a problem that doesn't exist, a business model based on willful ignorance and scamming people. The more that pseudoscience goes unchecked in the world at large, the harder it is for truth to overcome truthiness... even if this is a small and relatively insignificant example.
"For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring."
—Carl Sagan

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”